Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 13:46   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

... tar De lykken fra ham med det samme.


Jeg legger denne her siden det er Ibsen som er selve grunnstenen, selv om dette innlegget handler om teaterstykket og ikke boken. Jeg håper det går bra!

Jeg så altså Vildanden på Nationaltheateret sammen med en god venninne i går. Jeg fikk billetten i fødselsdagsgave, så jeg har jo visst at vi skulle i teateret en stund, men hun har ikke fortalt hva vi skulle se. Jeg rakk ikke noe Ibsen i Ibsenåret, så dette var litt på overtid, men bedre sent enn aldri.


Det var sterkt, medrivende og kjempebra og anbefales på det sterkeste! http://www.nationaltheatret.no/-mwln...tefolderid=187


Forestillingen var bare helt utrolig bra! Kjemien mellom skuespillerene var fabelaktig og de spilte så det formelig gnistret!


Jeg vil virkelig anbefale alle i Osloområdet med sans for godt teater å få med seg denne forestillingen!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:20   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Det høres flott ut TM. Der skulle jeg gjerne ha vært.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 18:27   #3
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Det eneste jeg har å klage over var stolene. Jeg satt ikke noe godt, men det må bekkenløsningen min også ta litt av skylden for.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 19:18   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Å, nå skulle jeg ønske at jeg bodde i Oslo altså.

Vi skal begynne med Ibsen i VK1-klassen jeg har i norsk til uka, og jeg gleder meg stort. Nå skal riktignok vi jobbe med Gjengangere og litt med Et dukkehjem, men Ibsen er Ibsen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 19:23   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Så flott at det var bra. Jeg har hatt kjempelyst til å se det stykket, men har ikke fått det til å klaffe.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:18   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Så bra! Kanskje jeg skulle prøvd å få med meg den. Veldig glad i Amfiscenen, og her er det jo masse gode navn. Noen som vet om det er veldig utsolgt? :Orker ikke bad seating:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:23   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Så bra! Kanskje jeg skulle prøvd å få med meg den. Veldig glad i Amfiscenen, og her er det jo masse gode navn. Noen som vet om det er veldig utsolgt? :Orker ikke bad seating:

Om du går inn på lenken jeg la ved ser du hvilke forestillinger som er utsolgt og hvilke som ikke er det.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:24   #8
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Sukk, det skulle jeg gjerne fått med meg. Noen som vet hvor lenge den går?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 01:18   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Jeg så denne forestillingen (med de samme skuespillerne, så vidt jeg kan se) for et par år siden. Enig i at den var veldig bra!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 02:26   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Vildanden er en av mine Ibsenfavoritter! Jeg legger forestillingen inn på ønskelisten min!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 13:05   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg så denne forestillingen (med de samme skuespillerne, så vidt jeg kan se) for et par år siden. Enig i at den var veldig bra!

Ja, den gikk vel i 2004 (?) også tror jeg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 13:07   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Sukk, det skulle jeg gjerne fått med meg. Noen som vet hvor lenge den går?

Det står vel også i lenken.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 14:53   #13
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det står vel også i lenken.

Å ja, tenkte bare at kanskje noen gadd å si meg det hvis de visste. :lat:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 14:56   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Å ja, tenkte bare at kanskje noen gadd å si meg det hvis de visste. :lat:

Det er ikke så mange flere forestillinger som står oppført. Da jeg kikket inn i går, var det bare to som det var ledige billetter til. Tror imidlertid stykket har fått forlenget spilletiden flere ganger allerede. Det er jo mulig det blir satt opp enda flere forestillinger om alt blir utsolgt?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 15:00   #15
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, ...

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er ikke så mange flere forestillinger som står oppført. Da jeg kikket inn i går, var det bare to som det var ledige billetter til. Tror imidlertid stykket har fått forlenget spilletiden flere ganger allerede. Det er jo mulig det blir satt opp enda flere forestillinger om alt blir utsolgt?

Takk! Håper det, hadde vært så fint å få det med seg når vi er hjemme i august. Har sett stykket før, men da med andre skuespillere.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no