Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 23:46   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg tulla da jeg skrev "hårspray".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:47   #82
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tulla da jeg skrev "hårspray".

Jeg skjønte det.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 00:01   #83
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Ikke jeg

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 01:04   #84
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Må bare skrive noe her så jeg ikke går glipp av resultatet. Jeg er dypt imponert!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 07:52   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det kommer veldig an på hva slags fondant man bruker. En del fondant tørker nesten ikke, f eks en del av de de har på Cacas.

Min erfaring med fondanten kjøpt i cacasbutikken i Oslo er at den tørket akkurat nok til å bli litt stiv, men fremdeles myk nok til å bite i (i motsetning til sukkerpastaen på Panduro, som blir sement).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:14   #86
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:17   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Nå håper jeg at du ikke holder på ennå! :Pjuskepå:

Denne tråden er helt surrealistisk for meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:47   #88
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Hvordan blir denne kaka? De siste sjokoladekakene jeg har laget blir litt sånn flytende inni, og det er ikke så godt, synes jeg.

Og så flink du er, altså! Håper på bilde av det endelige resultatet!

Det er en av de beste sjokoladekakene jeg har bakt, og jeg er ikke så veldig god på baking, men denne ble veldig god.
Og ganske enkel å bake syns jeg

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:54   #89
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Følger spent med, er imponert over at noen i det hele tatt tenker på å bake en sånn kake.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 08:59   #90
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg har en datter.
Jeg elsker henne.

Jeg laget brannbilkake til min sønn, han fikk stjerner i øynene.

Men altså, det der er over mitt nivå. Og jeg tviler på at jeg blir så avansert innen jenta blir gammel nok til å ønske slikt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:04   #91
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Imponerende prosjekt du har gitt deg ut på. Lurer på om Teo har stått å laget kake hele natta? Spent på resultatet. Måtte humre litt når du så for deg at tårnene var som på kaka innledingsvis, også var det det byggesettet som måtte pyntes. Ungene kommer til å elske deg uansett hvordan kaka blir. De vil jo se hva det er med tårnene og greier.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:05   #92
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min erfaring med fondanten kjøpt i cacasbutikken i Oslo er at den tørket akkurat nok til å bli litt stiv, men fremdeles myk nok til å bite i (i motsetning til sukkerpastaen på Panduro, som blir sement).

Så rart at man har forskjellig erfaring! Men jepp, sukkerpastaen blir jaw breaking.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:05   #93
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Himmel og hav for et pågangsmot

Vi har jo tidligere sett at du er en super pepperkakehus-baker, så jeg tipper at det blir en flott prinsessekake!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)

Sist redigert av Selma : 05-10-11 kl 09:10.
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:30   #94
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Oh my, føler meg plutselig ikke så gal selv for å ha laget regnbuekake og Barbiekake til barnebursdagen her forrige helg.

Den der blir helt sikkert en suveren vinner, tør iallefall ikke vise den til mine barn i redsel for å bli stående med noe slikt selv.

Lykke til, jeg gleder meg også veldig til å se resultatet.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:44   #95
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

:venter spent:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:45   #96
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Ja, det kommer altså ingen flere oppdateringer før i ettermiddag/kveld. Jeg vurderte å ta fra fra jobb for å bake kake i dag, men det ble med tanken. Enn så lenge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:48   #97
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg drømte om rox og bringebærkrem i natt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 09:49   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Så rart at man har forskjellig erfaring!

Kanskje jeg brukte mer melis når jeg kjevlet den ut? Den fikk liksom litt skorpe, slik at den beholdt fasongen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:02   #99
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Kanskje det ja, Tallulah. Jeg bruker ikke melis, jeg bruker hvetemel (med mindre noen er allergiske).

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:05   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Kanskje det ja, Tallulah. Jeg bruker ikke melis, jeg bruker hvetemel (med mindre noen er allergiske).

Ah, da er det kanskje der det ligger. Jeg syns sånn tynt mellag er så ekkelt på brød, og på pakken sto det melis, så da brukte jeg det. Jeg tipper den smelter litt når man bearbeider fondanten, og stivner i en tynn skorpe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no