Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-11, 18:56   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, når noe selges som 100 % vanntett så skal det absolutt ikke være nødvendig å impregnere med en gang.

Det trodde liksom jeg også, derfor stresset jeg ikke med å kjøpe ny impregnering før de ble tatt i bruk.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:07   #22
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Mine hvite ble ikke solgt som 100 % vanntett, men de brune ble det. Forøvrig så elsker jeg dem, veldig!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:32   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Ulykkelig

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Mine hvite ble ikke solgt som 100 % vanntett, men de brune ble det. Forøvrig så elsker jeg dem, veldig!

Hm...kanskje de ikke er det da. Var bare brune de støvlettene jeg så på timerland.no (men trodde de var det samme, siden de ser helt like ut).

Så kjedelig, hadde ikke kjøpt dem om jeg hadde visst det. Men søren altså, når det ikke er vått ute engang, men litt snø og minusgrader.....da burde vel såpass dyre støvletter holde seg tørre!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:36   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

På Heppo.no har de den hvite støvletten og dette står:

Flotte støvler fra Timberland. De er produsert i vanntett lær og varmforet med nylon. Alle metalldetaljer på støvlene er laget av rustfritt stål, dette er med på å gi støvlene et langt liv. Yttersålen er mønstret og produsert av gummi


I tillegg er de blitt veldig stygge på tuppen, det hvite er skrapt bort og det er grått under. Og det etter minimalt bruk av ei som ikke er spesielt uvøren.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:53   #25
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Det lønner seg og impringnere nye sko før bruk. I alle fall for å unngå smuss og skitt i porene. Siden du sier de er våre i tuppen og i sålen så tenker jeg, er du sikker på at fuktigheten kommer utenfra? Bruker hun feil type sokker og er klam og varm på beina så kan sko bli ganske våre inni uten at det har kommet utenfra. I alle gortex sko bør en bruke ullsokker som ikke er 100% ull, men blandingssokk. Jeg liker best at det er en 60-70% ull i dem. Da får du full utnytte av at det er en gortex støvel.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:06   #26
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

På Heppo.no har de den hvite støvletten og dette står:

Flotte støvler fra Timberland. De er produsert i vanntett lær og varmforet med nylon. Alle metalldetaljer på støvlene er laget av rustfritt stål, dette er med på å gi støvlene et langt liv. Yttersålen er mønstret og produsert av gummi


I tillegg er de blitt veldig stygge på tuppen, det hvite er skrapt bort og det er grått under. Og det etter minimalt bruk av ei som ikke er spesielt uvøren.

Da må det være 2 typer hvite, for mine er i semsket skinn.
Men uansett, hvis det blir så vått i lærstøvlene så hadde jeg klaget på dem!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:06   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Mine hvite ble ikke solgt som 100 % vanntett, men de brune ble det. Forøvrig så elsker jeg dem, veldig!

Mens de hvite her i huset er vanntette. Det står til og med stemplet på siden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:08   #28
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mens de hvite her i huset er vanntette. Det står til og med stemplet på siden.

Jeg konkluderer med at det er forskjellige hvite, semskede og lær.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:16   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Våre er lær.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 21:56   #30
Lissann
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Lissann har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Tror jeg hadde kjøpt sko i en vanlig butikk neste gang hvis du har en i nærheten. Da hadde du sansynligvis fått ny sko i løpet av noen dager. Lykke til

Lissann er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:08   #31
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Er du sikker på at hun ikke svetter? De er veldig varme og hvis ikke hun er veldig våt så kan det være svette.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:26   #32
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Lissann, her.

Tror jeg hadde kjøpt sko i en vanlig butikk neste gang hvis du har en i nærheten. Da hadde du sansynligvis fått ny sko i løpet av noen dager. Lykke til

Jepp, det er definitivt siste gang jeg kjøper sko fra Ellos. Heretter blir det enten butikk (eller Heppo/Brandos, de fungerer bra).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:28   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Har du testet dem i vann?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:30   #34
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er du sikker på at hun ikke svetter? De er veldig varme og hvis ikke hun er veldig våt så kan det være svette.

Jeg har vært innom tanken, men de er kun våte i tuppen og forrest på sålen. Og såå våte blir de nok ikke av varm fot. Men nå er de tørre og jeg skal teste dem.

Det er disse støvlene det er snakk om (de er glatte, ikke semskede):

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:30   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Er du sikker på at hun ikke svetter? De er veldig varme og hvis ikke hun er veldig våt så kan det være svette.

Det var det jeg også tenkte i innlegget mitt over, men hun har ikke svart på hva slags sokker hun bruker i skoa?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:32   #36
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har du testet dem i vann?

Will do. Hadde planer om å gjøre det i forigårs, men det ble rett og slett glemt.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:34   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det var det jeg også tenkte i innlegget mitt over, men hun har ikke svart på hva slags sokker hun bruker i skoa?

Har brukt både blandingssokk (ull) og vanlig bomull. Det er bare tuppen og foran i skoen det er vått, ikke i midten og bak på hælen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:47   #38
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg har vært innom tanken, men de er kun våte i tuppen og forrest på sålen. Og såå våte blir de nok ikke av varm fot. Men nå er de tørre og jeg skal teste dem.

Det er disse støvlene det er snakk om (de er glatte, ikke semskede):

De skal være vanntette ja! Test dem og klag om de slipper inn vann.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:19   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Da er bøtte-med-vann-test foretatt, og konklusjonen er at de ble våte innvendig i tuppen og hele sålen innvendig ble rå.

Det har vel ikke noe å si at jeg har tatt ut sålene som hørte til og lagt inn ullsåler ?

Skal ringe Ellos og høre hvordan vi løser dette.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:20   #40
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Timberland Mukluk, ikke vanntette?

Klag på de. Jeg har juniormodellen til meg selv, i lysebrunt semsket skinn (ikke de gule), og de er helt vanntette. De fikk kjørt seg skikkelig da jeg i bekmørket gikk rett i ei enorm søle da jeg gikk tur nå i romjula.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no