Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ditt beste husmortips?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-10, 06:22   #41
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det noen som har tips til hvordan man får litt gulnet stål i sluket på vasken blankt og fint igjen?

Stålull.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 12:25   #42
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Hell litt flytende plumbo på den da blir det rent la det virke litt skrubb av (pass på hendene dine!!) og det blir så speilblankt som aldri før.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:20   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Stålull.

Hvis man bruker stålull på stål vil man ripe opp stålet og det blir vanskeligere å gjøre rent.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:26   #44
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Noen som har supertips mot yoghurtflekker i sofaen??


Ellers er mitt beste husmortips å vaske badet med høytrykksspyler! og klorin i doen, så det blir hvitt og fint, uten skrubbing.

Men slik egentlig er jeg bare den største sjuska ever.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:36   #45
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Mikrofiberklut med lunkent vann gjør underverker for sofaen vår. Jeg blir like overrasket hver gang hvor bra det blir. Må huske å gjøre det i kveld så gjester slipper å sitte i våt sofa i morgen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 18:24   #46
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Jeg skurer kjøkkenvasken med jif (trad. type). funker som bare det.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 20:46   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Stålull.

Jepp, stålull kombinert med Jif tar bort gult og skitt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 23:39   #48
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Bakepulver og varmt vann er genialt for å få oppvaskkummer i rustfritt stål skinnende rene. Med litt gnikking blir også sluket fint.

Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 23:46   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Uten å kunne skryte på meg så mye som et halvt husmorgen, så kan jeg bidra med:
- ha vaskemiddel for oppvaskmaskin i kaffekanner og la de stå med vann i over natta. Fjerner kaffelaget inni kanna/termosen. (Jeg har ord på meg på å være husmoremne på jobben pga dette)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 23:51   #50
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Min mamma har også gått på Husmorskolen TM og kan litt av hvert. F.eks. at den beste måten å rengjøre bakeboller på er å fylle dem med iskaldt vann, la stå en stund til deigen er løst opp, for så å skylle godt ut av den med kaldt vann. Da har du en vaskeklar bolle og slipper å få deigrester i oppvaskkosten/filteret i oppvaskmaskinen.

.

Det er også et godt tips å la deigrestane tørke, så kan eg berre dytte det ut.

Forøvrig er mitt døllaste men mest effektfulle husmortips å rydde kvar kveld før en legge seg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:22   #51
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Jeg rett og slett bare elsker min søte lille Toby reise...damp-dings. Den skal fungere som et slags strykjern, men det ser ut som en litt stor klesbørste, og som glatter ut rynker på klær med damp.
Jeg virkelig elsker duppedingser i de fleste kategorier, og blir ekstatisk lykkelig når det funker
Det høres for godt ut til å være sant, men den funker godt nok til at jeg ikke gidder å stryke klær noe videre lenger. På 2 min har man glatt nok skjorte til at den ser strøket ut.

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:24   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Noen som har supertips mot yoghurtflekker i sofaen??


Ellers er mitt beste husmortips å vaske badet med høytrykksspyler! og klorin i doen, så det blir hvitt og fint, uten skrubbing.

Men slik egentlig er jeg bare den største sjuska ever.

You and me

  Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:29   #53
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg rett og slett bare elsker min søte lille Toby reise...damp-dings. Den skal fungere som et slags strykjern, men det ser ut som en litt stor klesbørste, og som glatter ut rynker på klær med damp.
Jeg virkelig elsker duppedingser i de fleste kategorier, og blir ekstatisk lykkelig når det funker
Det høres for godt ut til å være sant, men den funker godt nok til at jeg ikke gidder å stryke klær noe videre lenger. På 2 min har man glatt nok skjorte til at den ser strøket ut.

Hvor får man kjøpt en slik elskelig liten kar da??

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 00:32   #54
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ditt beste husmortips?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvor får man kjøpt en slik elskelig liten kar da??

Her:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no