Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-12, 12:08   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Jeg har tørr, atopisk hud som holdes i sjakk med Decubal.
Jeg har brukt den på hele kroppen, ansiktet inkludert, i over 20 år nå.

I takt med nye linjer i ansiktet kommer usikkerheten over hvorvidt jeg gjør nok for huden min.

Hva er egentlig forskjellen på vanlig krem og ansiktskremer? For min del vil det uansett ikke være snakk om fancy, revolusjonerende kremer da de aldri er fete nok for huden min. Men Decubal har en ansiktskrem, vil den være et bedre valg for ansiktet mitt enn den vanlige kremen? Og i såfall hvorfor?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:10   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

For meg kom revolusjonen da jeg ble tipset om Biotherm - har aldri vært så fin i huden som nå. Jeg har hud som kan være "ekstremtørr" (type AdermaExomega) om vinteren, og fet resten av året...Men Biotherm har en kjempefet krem (laget bare av oljer slik at den kunne brukes som kuldekrem) og den er fantastisk nå på vinteren! (Litt) Dyr, men drøy!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:12   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Decubalen er riktig krem for meg, altså. Den er helt riktig for min hud, men takk for tips.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:13   #4
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Hvilken da Høst?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:16   #5
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Jeg har også atopisk eksem og bruker decubal. Sist jeg var på apoteket stod jeg med en ansiktskrem fra decubal og lurte på akkurat det samme.
Jeg var inne på www.decubal.no for å finne ut av det, men finner ikke egentlig ut hva som er forskjellen..
Kanskje du finner for dette vil jeg også vite!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 12:21   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Jeg vil tro at forskjellen først og fremst ligger i konsistensen, hvor jeg tipper at ansiktskremen er lettere og trekker raskere inn enn hudkremen. Muligens er også ansiktskremen litt lettere, og gir litt mindre næring til huden.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:23   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Muligens er også ansiktskremen litt lettere, og gir litt mindre næring til huden.

Jeg trodde det var omvendt - at ansiktskremer er rikere og gir mer næring enn hudkremer (som jeg tenker er til all annen hud enn ansiktet), men jeg har egentlig ikke særlig peiling.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:26   #8
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Vet du hvorfor Decubal Face Cream virker så godt på tørr hud?
Decubal Face Cream er det vi kaller en basiskrem. Det vil si at vi har begrenset ingredienslisten til de absolutt mest virkningsfulle bestanddelene - her finnes ikke noe overflødig. Det betyr også at kremen er svært allergivennlig, og de aller fleste reagerer positivt på den - selv personer med svært tørr og irritert hud.

Den gode virkningen til Decubal Face Cream skyldes i hovedsak 4 gode ingredienser. Les mer her om ingrediensene, riktig bruk av Decubal Face Cream og mine anbefalinger om ekstra hudpleie.

www.decubal.no so i dunno..

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:31   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Om det er mindre næring i ansiktskremen fortsetter jeg bare med den andre, men jeg og tenkte det kanskje kunne være sånn at den er mer næringsrik?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:33   #10
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Les om denne da, den er ikke basic: http://decubalpluss.no/products/face...nvendelse.aspx

Decubal Face Vital

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:46   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg trodde det var omvendt - at ansiktskremer er rikere og gir mer næring enn hudkremer (som jeg tenker er til all annen hud enn ansiktet), men jeg har egentlig ikke særlig peiling.

Jeg trodde og at ansiktskremer er med mer næring enn hudkremer. Men nå vært jeg usikker.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 13:48   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Opprinnelig lagt inn av mopdy, her.

Les om denne da, den er ikke basic: http://decubalpluss.no/products/face...nvendelse.aspx

Decubal Face Vital

Takk for link, denne siden visste jeg ikke om.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:45   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvilken da Høst?

Denne;

http://www.biotherm-usa.com/_us/_en/facecare/index_prod.aspx?prdcode=NS0001&CatCode=AXE_FACE_CA RE^F1_VIS_MOISTURE^F2_VIS_MOISTURE_Cream&




Nutrisource

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 14:47   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på ansiktskrem og hudkrem?

Hvorfor i alle dager ble det ikke link av linken tro?

Men den funker om man bare limer den inn i nettleseren sin også.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no