Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-13, 18:34   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Kjøkkenet ble ferdig i september, og for å gjøre en lang historie kort, så bommet snekkerne og mellomrommet mellom vegg og skap er 40 cm i front og 38 cm bak.

Så har det vært der det hullet, siden da. Jeg har vært i kontakt med flere andre leverandører og funnet en som har 30 cm uttrekkbart skap. Men IKEA har ikke 30 skapdører i samme størrelse som kjøleskapet ved siden av.

Hva kan jeg finne på? Har vurdert hyller, men er redd det vil se rart ut.

Det nærmeste jeg har funnet fra IKEA er 2 30 cm benkeskap oppå hverandre, med et 30cm veggskap (som ikke har dybden) på topp. Det vil ikke gå kant i kant med det andre høyskapet, vil skille ca 20 cm.

Noen som ser noe jeg ikke ser? Har bestemt meg for at jeg skal fikse noe i løpet av mai.


Sist redigert av Isa : 10-05-13 kl 21:36.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 18:43   #2
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Jeg ville satt inn hyller til kokebøker.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 18:44   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Hvor høyt er skapet som står der nå?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 18:48   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvor høyt er skapet som står der nå?

Det er 233cm + sokkel. Dørene er 90 + 70 + 57. Går jeg for f.eks 3 * 30cm benkeskap, så blir det jo 210cm til sammen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 18:53   #5
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Hyller med kurver og kokebøker hadde jeg gått for.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:05   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Det er 233cm + sokkel. Dørene er 90 + 70 + 57. Går jeg for f.eks 3 * 30cm benkeskap, så blir det jo 210cm til sammen.

.... men det stemmer jo ikke? 90+70+57= 217?? Det er vel kanskje 217+16 cm sokkel da? 217 er hvertfall det høyeste kjøkkenhøyskapet du får (fikk før i Faktum) tror jeg?

Jeg tror jeg hadde gått for et 40 bredt høyskap jeg like høyt som skapet som står ved siden av, også skjært til hyllene innover på venstresida og festet hyllene rett i veggen på et vis... og brukt den 40-brede døra foran.

Eller satt opp hyller selv i det mellomrommet og satt en 40cm bred dør (eller flere) foran, festet dem i veggen.

Evt _går_ det jo an å sette 70+70+70 30cm-brede skap oppå hverandre, også en 40-bred dør på det skapet. Setter du stabelen med skap mot kjøleskapet, blender inn mot veggen, også fester du 40-døra i veggen inn mot kjøleskapet vil det se pent ut fra oversiden. Når du åpner vil du se at 7cm av døra er "frittstående" øverst, og at det er en blendekant på 10cm inn mot veggen, men det synes jo ikke når døra er igjen.


Sist redigert av m^2 : 28-04-13 kl 19:32.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:13   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Hyller til bøker, vinflasker og kurver til småting.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:15   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

.... men det stemmer jo ikke? 90+70+57= 217?? Det er vel kanskje 217+16 cm sokkel da? 27 er hvertfall det høyeste kjøkkenhøyskapet du får (fikk før Faktum) tror jeg?
.

Du har selvfølgelig rett, det er det høyeste kjøkkenhøyskapet og det blir 233 til sammen.

Skal lese godt igjennom tipsene etterpå.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:33   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Jeg ville gått for å sette inn et skap som passer. Kjøpe dører som på kjøleskapet og få en kyndig til å tilpasse dørene.
V gjorde det på et finert valnøttskap. Snekkern (svigerfar) kappet og ordnet, og lite på finerkant etterpå. Så det ikke heller.
Det vil jo være penest med noe som passer til, og det lar seg gjøre altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:48   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Ja, jeg ser jo den. Jeg målte nå igjen, og det ser faktisk ut som om det ikke er 40 cm nede foran, der er det 39,8. Jeg må måle igjen. Håper jeg bomma litt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 20:20   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Siden det er en snekker som har bommet så burde denne snekkeren fint klare å tilpasse et Ikeaskap slik at det passer inn i nisjen Og det burde h*n ikke ta noe for synes jeg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 20:35   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Siden det er en snekker som har bommet så burde denne snekkeren fint klare å tilpasse et Ikeaskap slik at det passer inn i nisjen Og det burde h*n ikke ta noe for synes jeg.

Ja, du kan så si. Det skulle være nærmere 50 cm der i følge tegningene. Men jeg orket ikke mer, det var så mye annet småplukk vi prioriterte isteden, og hadde vel bare planer om å sette opp noen hyller selv. Men jeg kunne virkelig trengt skapplassen og.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 20:57   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Om du får inn en 40-dør så kan du alltid få inn et skap om du bare gjør bakveien, bunnen, topp og hyller på skapet kortere. Mannen gjorde det med IKEA garderobeskap. Litt styrete, men det går å få til.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 20:58   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Da syns jeg du skal gå for skap.
En finsnekker får lett til å fikse det der.
De tre dørene kan jo også festes sammen så de åpner seg som en dør. Eller ha uttrekkbart skap inni.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:04   #15
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

En finsnekker hadde vært tingen. Hvor finner man det?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:04   #16
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Ja, jeg er nok enig i at skap hadde vært det beste.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:07   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Møbelsnekker. Ellers har de fleste snekkerfirma en eller annen som er ekstra flink med de små detaljene. Spør litt rundt?

Dumt å ta til takke med en halvveis løsning når resten av kjøkkenet er tipp topp og.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:07   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Ja, du kan så si. Det skulle være nærmere 50 cm der i følge tegningene. Men jeg orket ikke mer, det var så mye annet småplukk vi prioriterte isteden, og hadde vel bare planer om å sette opp noen hyller selv. Men jeg kunne virkelig trengt skapplassen og.

Huff, jeg kjenner til det. Slik hadde vi det med noen malere her

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:08   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Dumt å ta til takke med en halvveis løsning når resten av kjøkkenet er tipp topp og.

Det er ren idioti. Og jeg burde jo bedt de ordne opp, men var så innmari lei de klønete snekkerne som ødela vegger og det kom andre for å rydde opp i flere dager etterpå.

Takk for tips dere!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:08   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg fylle dette hullet på kjøkkenet med?

Jeg vet om en snekker i Oslo som jobber med slike ting, men han er ikke spesielt rimelig og ikke heller vet jeg hvor du bor.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no