Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terrassebeis - farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-13, 15:07   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Terrassebeis - farge?

Det var endel tråder i fjor vår om hvilken farge man skal velge på terrassegulvet.
Vi feiget ut i fjor og gjorde ingenting med gulvet hos oss..

I dag har vi skrubbet terrassen og plattingen + vasket rekkverk med husvask.
Nå skal gulvet beises.
Noen som har lyst til å legge ut bilde av sin terrasse så jeg kan få inspirasjon.

Vi har lysegrått (kvadergrå) hus så lurer på om jeg tør å gå for noe lysegrått... hvitt er vel bare håpløst?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 17:22   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Vi brukte en farge som heter sand, den er helt lys men ikke hvit. Er/var utrolig fornøyd og skal bruke den på inngangssiden her. Har dessverre ikke bilde, gulvet er i Sverige og vi har solgt.
Her hjemme i hagen har vi fargen rød, og det avbefaler jeg varmt. Fin farge, men støv og pollen synes veldig godt og det samme gjør hakk og riper. Velg en forholdsvis lys farge er mitt tips.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 17:41   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Her henger jeg. Vi har feiget ut to år. Har også vasket terrassen i år, men har fått beskjed av erfarne naboer om å vente enda noen uker med beising. Treverket må få tørke skikkelig opp først.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 18:10   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Jeg fant fargen i fjor, men kjøpte selvsagt ikke. Det skal jeg derimot gjøre i år om jeg husker hva den het. Men den var i alle fall grå!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 18:32   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Jeg bare nevner at jeg terrassebeiset lys grå for to år siden, og har hatt en helvetes jobb med å få den bort igjen i dag. Det ble veldig fort stygt, og nå sliter jeg med å få alle flekkene bort. Jeg er snart klar for å starte på nytt med terrassrensrunde nr. 2.

Her skal det oljes, og aldri mer farget beis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 19:48   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Vi har en terrasse med gamle plank som kun er behandlet med gylden beis. Det er nå helt nedslitt så planken er grå.
Så har vi en trapp ned på en platting på gressnivå. Den beiset jeg brun ca i 2004. Den er rimelig slitt i gåsonen.
I dag har jeg skrubbet og vasket så det ser rent og pent ut.
Litt spent på om fargen blir like pen på de to ulike stedene men alt må være bedre enn sånn det er nå.
Lurer på om jeg skal tørre å prøve denne. Shimmergrå. Ser veldig fin ut her, men det er beiset på helt nye gulv.

Oi, stort.
Men nå ser jeg hvor godt skitt synes da... hmmmm.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 19:51   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Vår terrasse ble beiset med "Nordisk Tre" i fjor. Veldig fornøyd med den fargen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 11:58   #8
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Shimmergrå er en veldig fin farge! Har brukt den både på nytt og gammelt tre - ble veldig fint på begge, og syns det dekket veldig bra på det gamle som var temmelig mørkt. Ulempen er at skitten syns lettere enn på mørkere beis, men jeg syns ikke det er noe stort problem.
Det jeg er litt usikker på er om det blir fint til et lysegrått hus, kanskje finere med en kontrast, hvis huset ditt er omtrent så lyst som shimmergrå??

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 12:02   #9
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Hvitt hadde jeg ikke ville valgt - da ser man alt av støv, pollen og lort.
Syns forresten fargen som heter Teak er en fin brunfarge, men blir selvfølgelig mye mørkere enn Shimmergrå.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-13, 13:23   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Terrassebeis - farge?

Møkk og pollen synes like godt på mørkt tre som på lyst. Gulvet vi har nå er litt mellommørkt (rød) og alt synes på det.
Fordelen med fargen sand som vi har brukt et annet sted er nok at det er litt brunpigmenter i den sånn at veldig lite synes selv om den er lys.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no