Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Overgang mellom fliser og malt vegg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-14, 14:05   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Overgang mellom fliser og malt vegg

Jeg skal friske opp lilledoen i kjelleren. Den blir bare brukt av oss i nødstilfeller, men nå som jeg skal lage kjellerstue til alle ungene i nabolaget nede må den nesten se litt finere ut. Jeg gidder ikke bruke mye penger, så litt maling og pynt får holde - doen skal mest sannsynlig slås sammen med badet ved siden av om noen år.

På veggen er det fliser halvveis opp på veggen av en eller annen merkelig grunn, og malt tapet over der igjen. Det ser ganske rart ut. Finnes det en kant (lister? noe annet?) jeg kan sette inn så det ser bedre ut?

Jeg vil gjerne:
-At det skal være billig
-At det skal være enkelt
-At det ikke skal se ut som sånn panelgreie fra 80-tallet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:42   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Må det være noen kant eller overgang der da? På badet mitt har jeg noe tilsvarende, har bare malt veggen, inntil flisene. Hos meg er det glassfiberstrie fra nittitallet eller før.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 16:43   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Silikonfuge?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:31   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Må det være noen kant eller overgang der da? På badet mitt har jeg noe tilsvarende, har bare malt veggen, inntil flisene. Hos meg er det glassfiberstrie fra nittitallet eller før.

Nei, det må jo ikke, men det ser litt rart ut syns jeg. Mullig fordi det er en pyntebord på toppen som ikke er fuget, kan være det ser bedre ut hvis jeg greier å fjerne den. Kan ta bilde i kveld.

Silikonfuge, er det sånn man har i dusjen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:41   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Ja, eller mellom kjøkkenbenk og fliser der. Ikke sikkert det blir pent, men, det er jo en lettvin måte å jevne overgangen på.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:47   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, det må jo ikke, men det ser litt rart ut syns jeg. Mullig fordi det er en pyntebord på toppen som ikke er fuget, kan være det ser bedre ut hvis jeg greier å fjerne den. Kan ta bilde i kveld.

Silikonfuge, er det sånn man har i dusjen?

Prøv å løsne borden på et lite synlig sted. Hvis den er så godt limt at den tar med seg noe av veggen bak, så har du skaffet deg arbeid!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:57   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Prøv å løsne borden på et lite synlig sted. Hvis den er så godt limt at den tar med seg noe av veggen bak, så har du skaffet deg arbeid!

Det er ikke noe lite synlig sted. Hele rommet er ca en kvadratmeter, firkant med bitteliten vask og do. Borden går over kanten på doen og vasken. Men hvis litt av veggen forsvinner kan jeg kanskje sparkle og lime på flisen igjen? Tror ikke det er så mye membran å snakke om akkurat.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:09   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Kan ikke bare en trelist gjøre overgangen bedre?

Brystningslist heter det visst

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 03-10-14 kl 15:27.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:21   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Jo, det kan hende! Hvis jeg maler den i samme farge som veggen blir den kanskje ikke så synlig? Har planer om hvite vegger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:29   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Jeg vet ikke hvilken farge de der flisene er jeg? Tenker du å male over de også? (det er jo teknisk mulig) - skal det være enkelt, så har jeg sikkert kjøpt ferdig malt list.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:31   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overgang mellom fliser og malt vegg

Nei, har ikke tenkt å male flisene. Flisene er også hvite. Jeg har en trevarebutikk i nærheten som har lister i klassisk hvit, skal sjekke om de har brystninglist også i den fargen. Jeg greier ikke bomull. Uansett ingen big deal og male tre meter med lister, døra tar jo opp hele den ene veggen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no