Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Når er midten av 2000-tallet?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-07, 10:05   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når er midten av 2000-tallet?

Ja, det kan man lure på Er det år 2050 eller år 2500?

Om vi snakker om 1900-tallet så er jo midten på det år 1950. Rent logisk burde jo da midten av 2000-tallet være år 2050, eller?

Dette er grunnen til at man i Sverige ikke skal si år totusensyv" uten år tjuehundresyv, hvilket jo egentlig høres litt sprøtt ut før man blir vant til det.


Sist redigert av Pelen : 25-05-07 kl 10:22. Årsak: La til et ord.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 10:19   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Når er midten av 2000-tallet?

Det går i surr for meg her på morgenkvisten.... jeg skrev først noe veldig ulogisk her...

Jaja, min første tanke var at midten av 2000-tallet er 2050.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 11:31   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er midten av 2000-tallet?

2050.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-07, 15:08   #4
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er midten av 2000-tallet?

I den sammenhengen du sier der, ville jeg vel si at midten av 2000-tallet er 2050. Tilsvarende hvis noen snakker om midten av tusentallet, tror jeg ikke de mener i år 1500, men år 1050.

Hvis man tenker tall og matematikk, så er det kanskje 2500, men da ville man ikke uttrykt seg slik.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 11:12   #5
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når er midten av 2000-tallet?

Helt ærlig så irriterer det meg bittelitt at ikke det ble bestemt det samme i Norge som i Sverige, altså at man skal si tjuenullsju og tjuefemti. Det er jo egentlig en mye mer logisk fortsettelse av nittennullsju og nittenfemti.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no