Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken vaskemaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-14, 15:45   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvilken vaskemaskin?

Jeg tror det hviler en forbannelse over vaskemaskinene i denne familien. Først røk vår Ariston etter 3 års bruk. Fikk rabatt på kjøp av ny maskin, og valgte da en svindyr AEG. Den holdt i ganske nøyaktig 4,5 år. Da røk motoren på maskina. Vi fikk selvsagt ny maskin på garanti og valgte da å legge i noen tusen og kjøpe en enda dyrere Mielemaskin. Dette gjorde vi fordi vi var lei av maskiner som stadig røk. Det er virkelig et herk å være uten vaskemaskin i dager og uker når man har huset fullt av unger.

Vel, nå røk også Mielemaskina. Totalhavari som vil koste 5-6000 å fikse. Garantitiden på 5 år er utløpt med 4 mnd. Miele vil se på maskina og vurdere om de likevel skal reparere den gratis, men det kommer til å ta uker. Jeg snakket nettopp med Expert og de anslo 3-4 uker. Dette har vært en skikkelig problemmaskin med mange reparasjoner og utrolig mye tull. Den har liten trommelkapasitet og har egentlig aldri stått til forventningene våre.

Konklusjonen er ny maskin! En uke uten vaskemaskin holder. Skulle Miele velge å fikse eller erstatte den andre, har vi plass og behov for to maskiner. Men hva velger jeg? Jeg vil ha en maskin med stor kapasitet, minst 8 kg. Dernest vil jeg ha så høy sentrifugehastighet som mulig, iallefall 1400 omdreininger. Ellers er det ikke så farlig, jeg trenger verken utsatt start eller mange fancy programmer. Det holder lenge med kortprogram, et godt 60 graders program og en rimelig raskt 40 graders. Gjerne også et godt ullprogram. Lydnivå spiller liten rolle da vi har vaskerom i kjelleretasjen.

Jeg er ikke villig til å betale så mye denne gangen siden erfaringen vår viser at en dyr maskin ikke holder lenger. 6-7.000 er maks.

Noen som har anbefalinger eller avbefalinger? Må kjøpes på Elkjøp eller Expert da vi ikke har andre kjeder i området.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-14, 20:48   #2
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin?

Bosch eller Siemens har gode maskiner i den prisklassen . Jeg har god erfaring med Asko i den prisklassen .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no