Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-12, 21:30   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Kan noen overbevise meg om at komfyren tar knekken på alle basillene?

Jeg mistet nemlig helt lysten på å bake julemenn med barna i morgen, slik planen er, når guttungen kastet opp i kveld...

Den lille pasienten sover tilsynelatende rolig nå etter å ha tømt seg totalt i to runder, men jeg regner det som omgangssyke (med tilhørende 48 timer karantene) Han skulle nå uansett til mamma på mandag da, så i forhold til bhg går det greit.

Men julekakene???

(Og, ehh, han skal til mamma fordi han skal til en synskontroll hos spesialist. Kan man gjøre det i karantenetiden? Det er halvannet døgn da når den timen er, altså rundt 10 timer igjen av de 48...)

Men bake? Holde "alle kaker han har tatt i" i en egen boks, som umerkelig forsvinner om natta? eller rett og slett si at vi baker en annen dag? Det frister absolutt mest.

Ja, det er lenge til jul, men vi er ikke hjemme i jula, så vi baker bare et slag, julemenn, og de var det planen å bake i morgen så vi hadde spist opp de fleste før vi drar på juleferie så det ikke ble så mange som lå igjen til januar...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:38   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Jeg hadde garantert utsatt å bake.

Masse god bedring!

Hadde nok sendt ham til synskontroll.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:38   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Det hadde jeg ikke gjort. Jeg tror nok virus dør på 250 grader i 10 minutter, men det er noe med å holde kjøkkenet kjemisk rent for noro ellers. Så er det litt små fingre her og der og vips har han tatt på rista der de ferdige kakene avkjøles, du må ta på han før du tar på kakene... du skjønner tegninga. Bake en annen dag.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:41   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Bake en annen dag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:41   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Jeg hadde ventet, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:45   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Vi hadde omgangssyke i 2 helger ifjor i desember, bakte ingen av de helgene. Ville ventet. Men ja, hadde sendt ham på synskontroll.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:46   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Jeg hadde ikke igangsatt baking med norinfiserte unger.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 21:59   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Som magefølelsen min sa altså.

Ingen baking. Og derved sure, sure, sure unger. Vel, storebror, lillesøster skjønner jo ikke, hun vet ikke at vi har tenkt å bake likevel. Det vet han. som insisterer på at han er jo IKKE syk, så det så!!!

Vi lager ikke-spiselige julegaver, tenker jeg. Type tennbriketter som uansett skal puttes i ovnen hos mottaker. Det bør vel gå bra. Ja, eller så får vi bare se julepostmannpat og julebrannmannsam og julepingu og julebyggmesterbob og sånn på dvd, og håpe han går med på at baking selvsagt er en finfint greie for en annen dag, og friste med at han skal få lov til å være hos mormor på mandag.

Men synskontrollen tror jeg vi sikter på å gjennomføre. Den ble avlyst for et par uker siden fordi hun som skulle gjennomføre den fikk omgangssyke den natta, det ville jo være ironisk om vi måtte avlyse den neste fordi han fikk det. (Og, betale dyrt for det, avbestile timer mindre enn 24 timer før må man betale for, inkludert den andelen nav normalt betaler. Ja, 24 timer før mandag klokken 9 er lett...) Nå er jo ikke det hovedpoengt da, men gitt at det ikke kommer noe mer nå så er han såpass langt ut i karantenetiden på mandag at det er greit med en synssjekk tenker jeg, men så være hos mormor, ikke bhg.

Og kaker baker vi... en dag jeg føler det er gjennomførbart å spise dem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:00   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Vi lagde julekurver og lenker ifjor de dagene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 22:08   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bake julekaker i "karantenetiden" etter omgangssyke?

Ja, det hadde vært en plan. Om jeg finner glanspapiret. Mener vi har... i flyttelasset en plass?

Kiwi er søndagsåpen, men har ikke slikt. Den lokale Spar har sikkert (den er en altmuligbutikk, virkelig, alt mulig! Med gaveavdeling og hobbuavdeling og jernvare og... ja) men de er nok ikke søndagsåpen. (de har forresten ikke ALT. De selger ikke øl.)

Får lete litt nede på rommet med kassene, jeg lurer nemlig på å det ligger sammen med innpakkningspapiret, og det vet jeg i alle fall hvor er.

eller så kan vi jo i nøden lage kurver og lenker av julegavepapir også, ja?

Ser ikke for meg at vi får bakt på en ukedag, denne uken er hektisk med julebord, lucia og mye å gjøre på jobb de andre dagene også, og tanken på å rekke baking mellom middag og kveldsmat... der er tid til å se skomakeren på dvd før julekongen, og litt lek, that's it egentlig.

Neste helg skal vi sette opp juletreet, men om vi tar treet på søndag, kan vi bake neste lørdag. (Ja, da ignorerer vi ting som at vi sikkert trenger å handle julegaver snart...)
Hvilket er mitt tegn på: sett igang med netthandelen, så vi ser hva som gjenstår av julegavene! Kakene tar vi en annen dag.

Skal jo helst friste å spise dem også.

Vi rakk jo aldri informere ungene om at vi tenkte å invitere mormor og morfar til å spise nybakte kaker med oss, heldigvis.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no