Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-12, 17:24   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Hva anbefales da?

Jeg drikker kanskje et glass øl hvert tredje år eller så, og har virkelig ikke snøring.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:01   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Holder meg her for å få tips.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:08   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Mest populært hos oss er ølet fra Sundbytunet. Det er dyrt, men veldig kortreist. Tror ikke de har det på polet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:28   #4
daydreamer
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 17
daydreamer har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Av juleøl er Jacobsen Golden Naked Christmas Ale veldig god.

daydreamer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:39   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Hvor på Sundbytunet er det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:43   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Nøgne Ø er veldig poppis hos mannen her i huset.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 18:54   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Øl fra Ægir Bryggeri!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 19:06   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvor på Sundbytunet er det?

Det er på den butikken som selger pølser og ost. Jeg har faktisk aldri vært der, men mannen min er stamkunde.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 19:12   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er på den butikken som selger pølser og ost. Jeg har faktisk aldri vært der, men mannen min er stamkunde.

Takk, det skal jeg sjekke ut. Ikke det at jeg vet hvor man kjøper pølser og ost, men jeg finner det sikkert. Det er jo ikke så stort der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 08:30   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Min favoritt er westmalle dubbel, som er mørkt belgisk klosterøl. Prisen på polet er veldig høy tror det er ca70 Kr Flasken. Jeg handler derfor stort sett i utlandet.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 09:32   #11
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Meny og Ica har faktisk veldig godt ølutvalg. Jeg liker godt de fleste typene fra Nøgne Ø, og Erdinger slår aldri feil

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 11:05   #12
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Aas bryggeri leverer godt øl. Syns all øl derfra er godt. Jacobsen Christmas Ale fra Carlsberg har jeg smakt, nydelig. Fikk anbefaling selv om juleølet fra Nøgne Ø, trur det heter Underlig Jul? Hveteølet fra samme produsent er også å anbefale (Vit).

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 15:23   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Dahls juleøl liker jeg veldig godt. Ellers så er øl fra Inderøya veldig godt. Finnes masse godt nå altså. Hadde mye godt dansk brygg da jeg var på polet her om dagen.

Hva slags type øl liker de som skal drikke det? Lyst, mørkt, bittert, søtt? Serveres til hva slags type mat?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 15:23   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Ægir og Nøgne Ø har bra saker!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 16:07   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Konrads Stout fra Lervig Aktiebryggeri

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 22:09   #16
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Hvis en skal kjøpe diverse godt øl på polet

Nøgne Ø, Ægir og Haandbryggeriet er gode, norske mikrobryggeri som stort sett har stabl kvalitet. Styr unna dei som er merka som surøl i første omgang, dei er for litt meir spesielt interesserte. Om du skal ha juleøl så styr unna danske og belgbryggeri - ikkje fordi dei ikkje er gode, men fordi dei er ganske ulik dei norskei stil og smak (anna julemat og juleøltradisjon).

I Trondheim anbefalast polet på City Syd, i Oslo og Bergen hhv Vika og Walkendorfsgate.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no