Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er kaviar og hvitost en vanlig kombinasjon for deg?
Jeg har hørt om det, men spiser det ikke selv. 97 46,63%
Ja, det spiser jeg. 99 47,60%
Hæ? Hva atte?? 10 4,81%
Gummibjørn 2 0,96%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-15, 15:39   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men det heter jo ikke hvitost, det heter gulost.

Jeg er trønder og for meg har "gulost" alltid vært et tv-ord på linje med "romjul" og "grandtante". Jeg har aldri kalt det noe annet enn hvitost.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 16:14   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Jeg har sett folk spise det, men ser på det som en skikkelig absurd kombinasjon som jeg aldri kunne tenke meg å forsøke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 16:50   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Tv-ord var et godt ord, Divine.

Kvitost.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 16:53   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Goudaost kalte vi den gule osten da jeg var liten, selv om det egentlig var Norvegia. Jeg syntes alltid det var rart når noen sa hvitost, for den osten er jo definitivt gul og ikke hvit. Ungene mine sier gulost og det gjør jeg også nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 17:21   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.860
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Jeg er oppvokst med at det heter hvitost (nordlending). Nå i voksen alder bruker jeg bare navnet på osten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 17:27   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Helt vanlig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:22   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.392
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Veldig vanlig, men det finner ikke veien i min munn. Jeg spiser kaviar KUN på skive med egg. Eller dersom jeg er skikkelig sulten og det er siste valg i fellesmatpakken.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:23   #48
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Kaviar og gulost er kjempegodt.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:34   #49
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Her i huset liker alle ost og kaviar.

Jeg så forresten en reklame med bananskiver og kaviar på brødskiva. Måtte prøve. Det funket ikke.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er trønder og for meg har "gulost" alltid vært et tv-ord på linje med "romjul" og "grandtante". Jeg har aldri kalt det noe annet enn hvitost.

Jepp. Her sier de gulost, mens jeg sier 'kvitost'.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:42   #50
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Helt vanlig kombo det.
Men jeg spiser ikke kaviar!

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 18:44   #51
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Jeg spiser gladelig kaviar på gulosten! Det er jo kjempegodt!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er trønder og for meg har "gulost" alltid vært et tv-ord på linje med "romjul" og "grandtante". Jeg har aldri kalt det noe annet enn hvitost.

Bruker du ikke "romjul"?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 19:27   #52
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Har skjønt det er helt vanlig. Mannen spiser det iallfall og nå også Snuppa. Jeg og Klumpen holder oss klokelig unna kaviargreiene i det hele tatt. Mannen presterer forresten å kombinere de to pluss kokt egg på også. Verste kombinasjonen jeg dog har hørt om er vel min bror som i ungdommen spiste brunost og majones. Skjønt jeg ble litt himmelfallen i jula når Snuppa insisterte på å ha julebrød med fenalår og Klumpen julebrød med waldorfsalat på - og deretter med sylteflesk på. Rosiner og sukat fungerer visst til mye.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 19:27   #53
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Og rundt bordet her med oss sies det slik: Jeg sier "kvitost", mannen sier "hvitost", Snuppa sier "gulost" og Klumpen sier for sikkerhets skyld bare "ost".

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 20:57   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Jeg spiser ikke kaviar, så tanken min blir "atte, hæ, hva, grusomt" men jeg vet jo objektivt sett at det er vanlig.

Jeg kominerer gjerne hvitost med syltetøy, men kombinerer ikke noe som helst med kaviar om jeg skal spise det. Faktisk ha vi ikke kaviar, ingen i familien spiser det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 21:59   #55
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg spiser gladelig kaviar på gulosten! Det er jo kjempegodt!



Bruker du ikke "romjul"?

Det er i hvert fall rart å kalle romjula hvitost

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 22:11   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.769
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Vanlig og jeg liker det, men spser det nesten aldri. Jeg sier hvitost!

Trøndere sier "mellomjul".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 22:11   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Det er jo kjempegodt!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 22:35   #58
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Skjønt jeg ble litt himmelfallen i jula når Snuppa insisterte på å ha julebrød med fenalår og Klumpen julebrød med waldorfsalat på - og deretter med sylteflesk på. Rosiner og sukat fungerer visst til mye.

Glupe unger, julebrød er helt uunnværlig til salt julepålegg.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 23:00   #59
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

En helt vanlig kombinasjon, som jeg selv spiste mye av som lita.

Pegasus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-15, 23:07   #60
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaviar og hvitost - en uvanlig kombinasjon?

Vanlig, og veldig godt.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no