Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-15, 15:53   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Etter å ha stekt de ekle vaflene fra forrige ukes Aftenposten junior er vaffeljernet mitt fullt av fastbrent bærsaft. Vaskevaffel høres bra ut. Hvor mye salt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:01   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Rengjør? :sjuske:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:14   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Tørkar over med tørkepapir når det er blitt lunkent etter bruk. Og så kastar eg den første vafla.

Det samme gjør jeg.
Mitt doble vaffeljern (som jeg elsker) har i tillegg et fantastisk non-slip belegg, så jeg trenger ikke ha smør i jernet. Det hjelper på rengjøringen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 16:16   #24
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Zalo anbefales i alle fall IKKE!!!! : prøvd å steke vafler uten hell etter at barn har vasket belegget grundig med Zalo:

Vaskevaffel skal prøves! Jeg har pleid å tørke over med papirhåndkle når det er lunkent og så vasker jeg det med klut og Zalo utenpå.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 18:12   #25
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan rengjør du vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Etter å ha stekt de ekle vaflene fra forrige ukes Aftenposten junior er vaffeljernet mitt fullt av fastbrent bærsaft. Vaskevaffel høres bra ut. Hvor mye salt?

Halvt om halvt med mel og salt til en tjukk gjørme.

http://www.dinside.no/907361/prov-en-vaskevaffel Eventuelt bare 2 ss som de her forsøkte. Jeg bruker bare slumpe sånn passe mel og passe med salt, men da sparer du jo på saltet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no