Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-15, 21:47   #21
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Jeg har forresten en flaske med sukkerfri saft lengst inn i skapet til en familie som bruker å komme hit å spise middag i blant fordi ingen av dem drikker vann. Altså, de gangene vi ikke har hatt saft så drikker de ikke før de kommer hjem. Alle barna, inkludert mor. Vi synes de er litt rare på det feltet.

Så hvis jeg skulle oppgi en grunn i tillegg til syreskader på tennene, så er det nettopp dette. Man gir ungene vaner som kan være litt vanskelig for andre å forstå.

__________________
(2005) (2010) (2012)

Sist redigert av Meissa : 25-01-15 kl 22:25.
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:47   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Det med eggene skal vi gjøre! Våre har akseptert surmulende at vi har visse grenser for sure drikker spesielt på kvelden, hadde vært greit med en demonstrasjon av hvorfor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:49   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Det kan godt hende at man ikke klarer å dokumentere at aspartam er skadelig, men jeg syns uansett det er absurd å fore små barn med vann iblandet kunstig smak, kunstig farge, kunstig søtning og en del andre kjemikalier.

Og jeg vil at de skal være vant til smaken av vann som tørstedrikk, ikke kunstige smaksbomber.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:49   #24
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dere kan også bruke rødkålsaft for å finne ut om en væskeløsning er sur, nøytral eller basisk.

Hvordan gjør man det?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:50   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Jeg har bestil lakmuspapir: http://www.miniinthebox.com/no/400-l...r_p378899.html

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:51   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

I tillegg fungerer mine barn sånn at de drikker seg mett hvis vi har saft til maten. Vann drikker de fordi de er tørste, så det regulerer seg mer selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:53   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Mens mine har begrensinger på mengde saft, og den kjenner de til. Og det går helt fint de drikker seg heller mette på melk, egnetlig, og begrenses der også. Ja, og begrenses på vann også. Vi har vann som tørstedrikk, og vann til maten i hverdagen. Brus drikker de ikke, de liker ikke boblene. Men i helga har vi saft. Som sagt, begrenset. De bader ikke tennene i det hele dagen, de drikker det til mat, og avslutter somregel med vann, i alle fall storebror som er den som i størst grad må begrenses på drikkingen.

Så lenge det ikke er tørstedrikk til vanlig, så tenker jeg at dette tåler vi.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:56   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hvordan gjør man det?

Kok rødkål i masse vann, sil det gjennom f.eks. et kaffe-filter og bland noen dråper/litt i ønsket væske: observer magien. Hvor mye dere må blande i avhenger av hvor mye væske dere har og konsentrasjonen på den sure/basiske løsninga.

Sure løsninger blir røde/lilla, nøytrale løsninger blir blå (ingen fargeforandring), mens basiske løsninger grønn/gul. De vil få sterkere farge etter konsentrasjon og/eller pH.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:00   #29
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kok rødkål i masse vann, sil det gjennom f.eks. et kaffe-filter og bland noen dråper/litt i ønsket væske: observer magien. Hvor mye dere må blande i avhenger av hvor mye væske dere har og konsentrasjonen på den sure/basiske løsninga.

Sure løsninger blir røde/lilla, nøytrale løsninger blir blå (ingen fargeforandring), mens basiske løsninger grønn/gul. De vil få sterkere farge etter konsentrasjon og/eller pH.

Spennende! Men fungerer det med saft når den allerede har farge?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:13   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan godt hende at man ikke klarer å dokumentere at aspartam er skadelig, men jeg syns uansett det er absurd å fore små barn med vann iblandet kunstig smak, kunstig farge, kunstig søtning og en del andre kjemikalier.

Og jeg vil at de skal være vant til smaken av vann som tørstedrikk, ikke kunstige smaksbomber.

Jeg er enig. Jeg synes også det virker skikkelig teit (ja faktisk) med voksne som heller innpå Fun light i tide og utide, og jeg synes også det virker påtatt og krampeaktig å fore barn som ikke har et vektproblem eller diabetes med lightsaft. Og så tror jeg ikke det er sunt for tennene.

Det er jo også som Meissa påpeker over her veldig vanlig at det kun serveres vann til mat til hverdags hos de aller fleste. Alle barna som er innom her drikker det.

Vi har solbærsirup i skapet. Når vi skal ha saft, drikker vi den. Til vanlig drikker vi vann.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:21   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes også det virker skikkelig teit (ja faktisk) med voksne som heller innpå Fun light i tide og utide

Er du like kritisk til voksne som heller innpå med kaffe, te eller brus i tide og utide?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:25   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er du like kritisk til voksne som heller innpå med kaffe, te eller brus i tide og utide?

Brus ja. Det gjør jo nesten ingen lenger.
Jeg antar at hvis man stadig drikker Fun light, gjør man det som tørstedrikk (det er en annen funksjon enn te og kaffe). Da forstår jeg ikke hvorfor man isteden ikke drikker vann. Det er jo sterkt anbefalt å bruke vann som tørstedrikk, og jeg forstår ikke at voksne mennesker da går imot dette, og gjerne foran barn. Et veldig dårlig eksempel.

Hvis man bare drikker Fun light av og til, må man jo gjerne det, men da skjønner jeg ikke hvorfor man ikke drikker vanlig saft isteden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:31   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan godt hende at man ikke klarer å dokumentere at aspartam er skadelig, men jeg syns uansett det er absurd å fore små barn med vann iblandet kunstig smak, kunstig farge, kunstig søtning og en del andre kjemikalier.

Og jeg vil at de skal være vant til smaken av vann som tørstedrikk, ikke kunstige smaksbomber.

Jepp.
Etter mitt syn bør man drikke så lite av sånne drikker at det ikke spiller noen rolle om det er sukker i det. Jeg må ærlig innrømme at synes det er tullete å kjøpe lettprodukter til barn (og så vidt jeg vet er det fremdeles ikke anbefalt til barn under 3 år?) uansett om aspartam er aldri så lite skadelig. Hos oss serverer vi vann til maten, saft om vi har til grøt (og da fra Hervik) og den som ønsker det kan få melk til brødmat. Brus får eldste på lørdager og da kjøper vi en boks. Så regulerer mengden seg fort selv.

Også smaker jo aspartam hoppetau, men det er kanskje bare en subjektiv greie? .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:33   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jepp.
Etter mitt syn bør man drikke så lite av sånne drikker at det ikke spiller noen rolle om det er sukker i det. Jeg må ærlig innrømme at synes det er tullete å kjøpe lettprodukter til barn (og så vidt jeg vet er det fremdeles ikke anbefalt til barn under 3 år?) uansett om aspartam er aldri så lite skadelig.

Jeg er enig, og synes også man sender et uheldig signal ift kosthold, særlig i tider hvor sukker er såpass debattert i enkelte fora. Det er ikke ønskelig at barn skal få det for seg at sukker er gift, jeg vil mye heller at de skal forstå at man kan spise og drikke alt man vil, men ikke hvor mye man vil av alt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:35   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig, og synes også man sender et uheldig signal ift kosthold, særlig i tider hvor sukker er såpass debattert i enkelte fora. Det er ikke ønskelig at barn skal få det for seg at sukker er gift, jeg vil mye heller at de skal forstå at man kan spise og drikke alt man vil, men ikke hvor mye man vil av alt.

Helt enig.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:02   #36
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg antar at hvis man stadig drikker Fun light, gjør man det som tørstedrikk (det er en annen funksjon enn te og kaffe).

Så det er funksjonen som avgjør om det er teit å drikke eller ei? Men da er jo alt OK!

Jeg merker at dette ikke er noe jeg har lyst til å diskutere videre med deg, apan. Selvsagt med mindre du kan komme opp med andre grunner for at man skal droppe sukkerfri saft, enn at du ikke er helt sikker på om aspartam egentlig er ufarlig, du syns sukkerfri saft er teit (muligens unntatt diabetikere), eller du mener at tørstedrikk skal være vann.

Jeg fatter forøvrig ikke hvorfor i alle dager du har behov for å fortelle omverdenen at du syns noen bestemte folk er "skikkelig teite". Eier du ikke folkeskikk?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:10   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så det er funksjonen som avgjør om det er teit å drikke eller ei? Men da er jo alt OK!

Jeg merker at dette ikke er noe jeg har lyst til å diskutere videre med deg, apan. Selvsagt med mindre du kan komme opp med andre grunner for at man skal droppe sukkerfri saft, enn at du ikke er helt sikker på om aspartam egentlig er ufarlig, du syns sukkerfri saft er teit (muligens unntatt diabetikere), eller du mener at tørstedrikk skal være vann.

Jeg fatter forøvrig ikke hvorfor i alle dager du har behov for å fortelle omverdenen at du syns noen bestemte folk er "skikkelig teite". Eier du ikke folkeskikk?

Det er en veldig klar kostholdsanbefaling å bruke vann som tørstedrikk, så man velger da bevisst å gå i mot denne. Det synes jeg er skikkelig teit med mindre man har helt spesielle grunner (for eksempel medisinske), og det står jeg gjerne for. Jeg kjenner også noen som nærmest overhode ikke spiser fisk, uten at det er noen annen grunn enn at de ikke liker det. Dette er også imot alle anbefalinger, og jeg synes det er skikkelig teit også.

Kunne vært interessant å vite hvorfor i alle verden du synes det er aktuelt å drikke Fun light som tørstedrikk? Hva er argumentet for å gjøre det?

Jeg har for øvrig gitt mange andre grunner. Jeg synes det er et dårlig eksempel for barna, jeg synes man gir barna en dårlig vane (barna må regne med å få servert vann borte) og jeg synes man gir et dårlig signal ift barnas holdninger til sukker og jeg er skeptisk ift tannhelsen. Blant annet. Alt nevnt over her.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:11   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Spennende! Men fungerer det med saft når den allerede har farge?

Ja, men avhengig av hvor sterk fargen er, er det mulig dere må bruke mye rødkålsaft.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:12   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Syreskader på tennene er vel den beste grunnen til å la være.

Når det er sagt, så har jeg i perioder drukket en del Fun Light saft. Fordi jeg har hatt problemer med å klare å innta så mye væske som jeg burde, og god smak har vært motiverende. Og hvis man først skal drikke sånt, så er det lurt å drikke med sugerør, og skylle munnen med vann etter man har drukket.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:13   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?

Jeg er med Polyanna på denne. Jeg reagerer i tillegg med mageknip og diaré av aspartam. Så om det ikke er direkte farlig, så påvirker det kroppen min såpass negativt at jeg ikke ser noen grunn til teste det ut på sønnen min heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no