Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Selge hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-24, 16:13   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Selge hus

Jeg vurderer å selge huset. Det har en del sånn uferdige løsninger, lønner det seg å bruke penger på å få gjort dette ferdig?

Ellers, hva tenker man på?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 16:16   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selge hus

Det kommer helt an på hvor mye innsats og penger der kreves for å fikse. Jeg ville snakket med en megler, de har klare oppfatninger om hva som bør og ikke bør fikses før salg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 16:26   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge hus

Jeg blir så stresset av sånt at jeg blir helt kvalm. En megler rote rundt hjemme hos meg?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 16:35   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selge hus

Du får tenke på det som gynekologen. Det er jobben deres og de har sett alt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 16:35   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selge hus

Evt får du ta bilder og legge her, så er det sikkert noen meninger.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 16:36   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge hus

Smart å sammenligne de med gynekologen, den var ikke dum!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 17:08   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.413
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Selge hus

Ja, det kommer helt an på hva som må fikses og også område.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 17:26   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selge hus

Er det bedre å selge neste år når renta begynner å gå ned igjen?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 18:01   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selge hus

Det er jo ikke sikkert at renta går ned igjen neste år selv om mye tyder på det. Hent inn takst på huset (om du ikke har gjort det allerede) og hør med megler om det er noe som det lønner seg å fikse før et evt. salg. Da vet du/dere mer hvilke muligheter som finnes. Kan være situasjonen på jobb endrer seg også innen et par år?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 21:31   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Selge hus

Vi brukte meglertakst fra tre meglere når jeg skulle kjøpes ut av felles bolig. Her gjør de fleste slike oppdrag gratis, men sjekk opp hvordan det er hos deg. En megler har ikke like mye kunnskap om bygningseknisk tilstand. Så om om du velger å bli boende ville jeg hørt med en takstmann eller annen bygningskyndige for å finne ut hva det vil koste å gjøre huset i stand.

Det er dyrt å flytte. Før jul brukte jeg 115K på å selge med megler og 140k på omkostninger/dokumentavgift på ny bolig. I tillegg noen tusen på selve flyttingen. Så lurt å ta med disse kostnadene i et regnestykke for og mot

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 21:35   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Selge hus

Enig med de som sier at du bør få megler til å si noe om hva som evt bør utbedres for å gjøre salget enklere. Generelt tenker man at huset bør være nøytralt, ryddet og uten for mye personlighet fra eier, sånn at de som ser på huset kan se seg selv og hvordan de kan sette preg på huset.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 21:56   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selge hus

Kommer an på hva det er, men trolig er det ja. Jeg fikk over prisantydning fordi min leilighet fikk en shine og jeg ferdigstilte det jeg hadde begynt på. Naboen med samme leilighet hadde sin ute samtidig fikk 300 000 mindre pga ikke shine, og man så at her var det mye å fikse på.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-24, 09:30   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.255
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Selge hus

Jeg tror det er vanskelig å selge halvferdige prosjekter. Lettere å selge gammel design som kan brukes men må taes snart. I min gate selges det sjelden hus, men i fjoråret ble det solgt 2 nabohus, standen på husene ikke veldig forskjellig, men den ene hadde brukt måneder på rydding, maling og styling. Det huset ble solgt for 4 mill mer enn naboens hus, og lå ute en liten uke. Naboens hus lå ute i 8 måneder, og i begge hus trengs nytt kjøkken og bad. De som kjøpte det billigste huset har gjort etvarp, men må regne med en stor jobb med oppussing først. De har startet med å rive og skal bytte kledning og vinduer iallefall.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-24, 16:06   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selge hus

Generelt så lønner det seg å ta slike ting som må fikses fordi det er i stykker eller ting som er halvferdig. Og overflatemaling og å tømme huset for det meste av ting og tang, og alt personlig. Men å pusse opp dyre ting som kjøkken og bad lønner seg sjelden. En kan jo også risikere at det er feil stil for dem som skal kjøpe.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no