Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-12, 08:56   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/-Bl...n-2759875.html

Sitat:

Denja, Bryggas skalldyrssalat: 14 prosent krepsehaler og ti prosent reker, ellers mye annet, men ikke skalldyr.

Er ikke reker skalldyr?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:21   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Det er vel det å kalle det en skalldyrsalat når kun 24% er skalldyr..

Eller sånn som blåbærjuicen som inneholder 11% blåbær. Den burde sikkert ha blitt kalt eple og drue juice med et hint av blåbær ..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:22   #3
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Det er vel totalt sett altfor lite skalldyr til at det bør kalles skalldyrsalat.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:24   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Jeg hang meg mest opp i at det så ut som de mente at det ikke var skalldyr i den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:27   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hang meg mest opp i at det så ut som de mente at det ikke var skalldyr i den.

Det er det jo. Men veldig lite. Hva er alt det andre..?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:30   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Men det finnes jo ikke italienere i italiensk salat heller. :sta:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:30   #7
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:32   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Reker er et krepsdyr. Skalldyr er en betegnelse matindustrien har funnet opp, og er ikke en spesifikk familie dyr som lever i sjøen :flisespikker:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:33   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg hang meg mest opp i at det så ut som de mente at det ikke var skalldyr i den.

Nei, de mente at det ikke var mer enn de 24%. Jeg vil tro det er mest majones, så det riktige er vel å kalle det majonessalat med skalldyr.

Jeg syns det er kjempefint at de får pes for dette, det irriterer meg at man bedriver bevisst feilmelding på den måten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:36   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

...

Jeg syns det er kjempefint at de får pes for dette, det irriterer meg at man bedriver bevisst feilmelding på den måten.

Dette er jeg også kjempeglad for. Og håper på bedring.

Jeg er dog så vant med å lese hele innholdsfortegnelsene, at jeg ikke får med meg navnet på varen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:45   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forbrukerrådet reagerer på matmerkingen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er kjempefint at de får pes for dette, det irriterer meg at man bedriver bevisst feilmelding på den måten.

Helt enig. Mannen min er litt opptatt av dette her. Det er ikke mye avocado i Guacamole dip man får kjøpt i butikken f.eks. Ei heller cheddar i cheddar dip.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no