Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva bruker dere helgene til?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 13:54   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hva bruker dere helgene til?

Det lurer jeg på i dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:41   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Om sommeren går man gjerne på tur - i fjellet eller bare her på øya. Eller kjører andre steder å går på tur. Eller kjører hjem til Harstad. Eller spiser frokost på kafe og leser avis og bruker resten av dagen på å se på alle som stresser forbi på lørdagshandel...

Om vinteren er vi ute, ikke på lange turer (jeg er slett ikke noe skimenneske), men på kortere turer, og på lekeplassen....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 18:58   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Gjør alt vi ikke har rukket tidligere i uken og mye kos.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 19:02   #4
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Er vi hjemme går vi turer, plukker bær og sopp om høsten, vi reiser på fjellet, eller besøker familie, lager god mat, drikker vin, ser på tv, løser IQ-nøttene i Magasinet, leier film, ser på TV, tar et bad, følger barna på eventuelle fritidsaktiviter eller vennebesøk etc. etc.
De ulike aktivitetene avhenger egentlig litt av om vi har ett, tre eller fem barn her hjemme.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 19:04   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

På lørdag er vi som regel på tur i tillegg til at vi som regel har et-eller-annet ærend ifbm. byggingen. På søndag er vi som regel på tur mesteparten av dagen.

På kveldene drikker vi vin og ser hverandre dypt inn i øynene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 19:50   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Vi er sosiale, drar på tur, spiser god mat og drikker vin.

Ja og så vasker vi klær og gjør alt mulig forefallende som er kjedelig å snakke om.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:22   #7
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Lørdag = ordne-alt-man-ikke-rekker-i-uka-dag-
Søndag = En aktivitet/tur felles alle 5, felles middag med noen ofte etterpå.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:44   #8
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Som regel har jeg jobbet både lørdag og søndag. Nå har jeg ny jobb med fast helg hver 4 uke. Jeg tar en vakt i løpet frihelgene mine men det er så lite så. Så vi får vel se hva vi skal gjøre i helgene. Tenker at det blir familiebesøk, rydding og vasking og annet forfallende arbeid som venter på å bli gjort.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:45   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Lørdag er bibliotekdag. Vafler og kaffe i kafeen og ungene får lekt seg litt i barneavdelingen.
Vi reiser på besøk, spiser god mat,leser aviser, er ute i hagen, siden begynnelsen av september har vi lagt belegningsstein, nå er det bare noen kanter igjen, heldigvis. Mormor og morfar kommer gjerne på besøk, dersom de ikke er på reise ...
Nå jobber jeg annenhver helg og da koser far seg med ungene. De elsker å være hjemme "alene".

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 09:21   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Vi prøver å være mest mulig sammen, siden vi begge jobber i uka (mannen jobber turnus). Hva vi gjør er ikke så viktig.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 12:55   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Vi gjør ærender, husarbeid, går på besøk, går turer, går på loppemarked, sløver, lager god mat og prøver å kose oss som best vi kan. Mannen jobber mange helger så det blir ofte bare meg og ztjerna.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 18:41   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Mange helger tilbringes på hytta - da er vi masse ute, ordner og fikser litt (nybygd hytte så det er nok å ta seg til), går turer og koser oss inne med god mat og spill

Hjemme tar vi unna det vi ikke har gjort av husarbeid tidligere i uka, gjør ærend, går på tur, koser oss hjemme osv - ganske vanlige helgeaktiviteter vil jeg tro. Denne helge ser for eksempel omtrent sånn ut: Jeg kom hjem fra Oslo i går kveld etter tre dager på kurs. Mannen hadde da vært på fotballcup og fotballavslutning med ungene. I dag har jeg tatt unna litt klesvask og bakt ei sjokoladekake. Været fristet ikke til uteaktiviteter så vi inviterte bestemor og bestefar på formiddagskaffe istedet. Ungene har hatt besøk av ei venninne nesten hele dagen. Jeg og ungene har vært ute og gått med bøsse for Tv-aksjonen mens mannen var hjemme og lagde middag. Nå surfer mor, ungene tegner og far er i dusjen etter en times joggetur. Snart skal ungene i seng, klær legges fra til i morgen og så må jeg forberede meg litt til et møte på jobben i morgen. Hvis jeg får ei venninne med meg ut så satser jeg på å gå en tur i kveld mens mannen og jentene ser på Rosenborg-Brann-kamp på tv

Ei ganske avnlig helg her i huset (med unntak av at jeg vanligvis er hjemme på lørdag)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:46   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Det er veldig stor forskjell fra helg til helg, og fra årstid til årstid. Derfor syns jeg det er vanskelig å skrive noe som vi typisk gjør i helgen. Men lørdag har vi som regel et eller annet program. Det kan være bytur, skogstur, sosialt samvær med venner/familie eller noe annet hyggelig. Søndag bruker vi ofte til husarbeid og hagearbeid etc.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:01   #14
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Det varierer. Jeg har arbeidshelg hver tredje helg. De andre helgene er vi mye ute, på fjellet og slikt. Vi er også i bassenget hver helg.
Vi lager god mat og koser oss.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:12   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Besøker familie og venner, går på barneteater eller kafé, er ute og leker eller går tur. Det varierer veldig, men vi forsøker ihvertfall og være litt aktive og sosiale.

Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:23   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Helgene her i huset går med til familien. Vi forsøker å være mye ute i skog og mark, tar livet med ro og bare koser oss.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 18:09   #17
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Se litt på tv slappe av og kose meg med familien min.
Så blir det litt husarbeid.

Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:42   #18
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Vi elsker å være på hytten i helgene. Der slapper jeg skikkelig av. Vi går lange turer i fjell og utmark, kjører rundt på oppdagelsesferd, går i butikker eller på kafè/restaurant, står på ski om vinteren, spiller brettspill med ungene og sitter på terrassen med en øl eller vin og skravler til langt på natt.

Hjemme gjør vi selvsagt noe av det samme, men et stort hus krever jo en del mer enn en liten hytte når det kommer til rydding og vasking. Hjemme er det dessuten så mye mas og kjas hele tiden, unger som ringer på konstant, unger som løper ut og inn av huset, rot som må ryddes, gulver og klær som må vaskes osv. osv. Føler meg langt mer sliten på kveldene hjemme enn når vi er på hytta. Ikke får jeg sett så mye til ungene eller, for de er som oftest opptatt med vennene sine.
Innimellom er det nabofester, eller vi har barnefri og tar en vennefest eller en tur på byn i helgene, men som oftest så blir det tv på kvelden.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:12   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi gjør ærender, husarbeid, går på besøk, går turer, går på loppemarked, sløver, lager god mat og prøver å kose oss som best vi kan. Mannen jobber mange helger så det blir ofte bare meg og ztjerna.

Høres ut som våre helger.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:38   #20
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker dere helgene til?

Det samme som ellers, amming, bleieskift, tv titting, pc, middag, film..

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no