Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

P&T e3

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-06, 21:10   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

P&T e3

Vi skal ha ny vogn etter nyttår. Jeg vurderer å kjøpe P&T e3. Grunnene er blant annet:

1. Den går inn i heisen vår (som er 60 cm bred)
2. Man kan sette på søskensete (dersom dette skull bli aktuelt)
3. Den har svingbart forhjul


Men jeg ønsker å få vite e3-eieres erfaringer da. Er det noe der er misfornøyd med? Eller er dere alt i alt godt fornøyd med denne vogna?


Må si jeg gleder meg litt til ei vogn som tar litt mindre plass i bilen, har Emmaljungna Duo Edge nå. Grunnen til at jeg fremdeles bruker denne er at jeg kan ha han vendt mot meg, han har akkurat blitt ett år og jeg syns han er litt liten med tanke på å snu han.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:36   #2
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P&T e3

Jeg har P&T som søskenvogn, og mener at jeg ikke kunnet funnet bedre til vårt bruk. Storebror på 2 sitter på toppen og lillebror ligger under, begge har til nå vært veldig fornøyde.

Av negative ting vil jeg nevne:
- den er fortung, altså ikke så lett å trille som f.eks. OTH (som vel er den vogna den sammenlignes mest med). Kan være tungt å vippe vogna opp fortauskanter med to barn i.
- når minsten vil se mer må h*n sitte i søskensetet, som ikke har innstillinger i ryggen. Dette fordi søskensetet tåler 25 kg når det er forrest, men bare 15 når det er bak. Ergo må størstemann sitte i hovedsetet dersom begge skal sitte.
- håndtaket har bare to innstillinger i høyden
- det er upraktisk med stelleveske på vogna når hovedsetet er lagt helt ned.
- noen mener man lett sparker borti vogna når setet ligger helt ned.

Kommer ikke på mer i farta, men skal tenke på det!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:46   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P&T e3

Vi har hatt e3 siden mars 2005 og er i det store og hele veldig fornøyd med alt. Den er den perfekte søskenvogn når man har to halvtette unger (akkurat to år mellom her), og den er lett og nett og stilig som singelvogn også.

Ryggreguleringen er ikke så veldig praktisk før barnet blir stort nok til å samarbeide når ryggen skal justeres opp, men det er ikke store delen av vognperioden det gjelder. Kanskje et par måneder.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:32   #4
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: P&T e3

Vi har akkurat kjøpt e3 til Ener'n, og skal supplere med søskensete når Toer'n kommer i januar. Foreløpig er vi stor-fornøyd med vogna. Men jeg savner vel egentlig et vindtrekk. Synes det er litt dumt å måtte hive over hele regntrekket når det blåser, men ikke regner.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 15:30   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: P&T e3

Dere som har brukt den som søskenvogn. Er ikke søskensetet litt i veien når det er festet under? På bildene så ser det litt sånn ut.

Jeg skal i butikken og se på den og altså, men det kan jo være kjekt å vite litt om hva jeg skal kikke spesielt etter.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 16:24   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P&T e3

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Dere som har brukt den som søskenvogn. Er ikke søskensetet litt i veien når det er festet under? På bildene så ser det litt sånn ut.

Jeg synes ikke det er noe problem. Men jeg har til nå brukt den mest med søskensetet oppå, så jeg har ikke veldig mye erfaring med det bakerst …

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 16:34   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P&T e3

Vi bruker vogna masse med søskensetet bak for tida, og det er ikke noe problem for oss. Jeg har dog hørt om noen som sparker inn i det, så det kommer antagelig litt an på ganglaget. Det er lurt å prøvetrille.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:02   #8
Camsen
Nybegynner
 
Camsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 18
Camsen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: P&T e3

Jeg sparker aldri borti når søskensetet er festet bak, og jeg tar laaange skritt!

Vognen er genial den, både jeg og ungene liker den veldig godt!

Camsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:30   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P&T e3

Har lyst på denne hvis jeg noen gang får 2 ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:23   #10
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: P&T e3

Så bra!

Men nå har mannen funnet ut at vi ikke trenger en vogn til. Think again! (Godt jeg har et par mnd å bearbeide han på, så det skal nok gå. )

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no