Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Nye brukere og gamle tråder

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 15:42   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye brukere og gamle tråder

Vet ikke om dette er riktig sted å legge denne, men jeg fyrer løs.

Jeg har lagt merke til at gamle tråder noen ganger blir gjenopplivet av gamle brukere - senest akkurat nå så er det en 6 år gammel tråd om kjæresteturdestinasjoner som er tatt opp av en som er ny. Så derfor lurer på om det skjer noe spesielt når nye brukere kommer inn hit - blir bunken med innlegg snudd, liksom, slik at de eldste innleggene kommer opp først eller noe? Jeg mener at det har skjedd før også at nye brukere kommer inn i forumet og begynner å svare på veldig gamle tråder.

Og dette er ikke ment som kritikk av nye brukere generelt, eller av den nye brukeren som akkurat har gjenopplivet en veldig gammel tråd, men ekte nysgjerrighet om hvorfor dette skjer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:43   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Jeg tror det skjer fordi mange nye brukere kommer hit via google-treff, havner rett i en diskusjon og registrerer seg for å svare på den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:44   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Har du forsøkt å google noe? - Og har du tenkt på hvor mange av treffene som viser Foreldreportalen? Jeg tror nemlig at mange av de som kommer hit (nye) googler seg til svar og kommer hit - og registrerer seg for å kunne spørre - uten å tenke på at tråden er fra forumets morgen, sånn ca...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:47   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du forsøkt å google noe? - Og har du tenkt på hvor mange av treffene som viser Foreldreportalen?

Google tilpasser søkesvarene sine etter ditt bruksmønster, så grunnen til at det kommer opp så ekstremt mye fra FP når du søker er jo at du er her mye allerede. Om jeg bruker samme søkeord på min mac og kjærestens pc, er treffene vi får opp ganske ulike.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:47   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Har du forsøkt å google noe? - Og har du tenkt på hvor mange av treffene som viser Foreldreportalen? Jeg tror nemlig at mange av de som kommer hit (nye) googler seg til svar og kommer hit - og registrerer seg for å kunne spørre - uten å tenke på at tråden er fra forumets morgen, sånn ca...



Nå googlet jeg kjærestetur og FP kom ikke opp før som 7. forslag.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:50   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Nå googlet jeg kjærestetur og FP kom ikke opp før som 7. forslag.

Det må jo bety at du er litt for lite på FP.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:52   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det må jo bety at du er litt for lite på FP.

Næsj. De andre foraene som kom opp (for det var bare forumtreff) er jeg ikke på i det hele tatt. tettinntil og diskusjon.no og sånn.

Og at jeg er for lite på fp?!?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:53   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Næsj. De andre foraene som kom opp (for det var bare forumtreff) er jeg ikke på i det hele tatt. tettinntil og diskusjon.no og sånn.

Og at jeg er for lite på fp?!?

Ja, det var litt sånn forsøk på å være morsom da. Ikke egentlig en anklagelse.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:53   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Her kom FP som nr 4, men ikke den tråden som ble gjenopplivet i dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 15:55   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ja, det var litt sånn forsøk på å være morsom da. Ikke egentlig en anklagelse.

Jeg er egentlig litt for mye på FP. Bittelitt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 16:13   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

På andre forum kan det være en slik kultur at en alltid skal søke om det er lignende tråder før en starter en ny. Der blir det en snurten "Bruk søkefunksjonen!" uansett hva en spør om. Jeg har ikke opplevd det her. Imellom linker noen andre brukere til en annen tråd, men uten å være spydig. Men det kan være at nye brukere er redd for å starte egne tråder?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 16:50   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Uten at jeg anklager noen for noe i dette tilfellet (jeg har ikke lest tråden), så handler det også veldig ofte i de tilfellene om at nye registerer seg "under cover" og egentlig skal selge noe. "Sjekk denne, den er veldig bra/billig/er jeg kjempefornøyd med" osv. Da er det vel aktiv googling og at man rett og slett driter i hvor gammel tråden er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 19:29   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Og så er det jo sånn at når man registrerer seg på FP er det et ganske begrenset antall underforum som er åpne sånn helt til å begynne med. Jeg husker jeg jobbet ganske hardt for å finne 5 tråder jeg kunne si noe fornuftig i for å få tilgang til litt mer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-13, 11:27   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye brukere og gamle tråder

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Google tilpasser søkesvarene sine etter ditt bruksmønster, så grunnen til at det kommer opp så ekstremt mye fra FP når du søker er jo at du er her mye allerede. Om jeg bruker samme søkeord på min mac og kjærestens pc, er treffene vi får opp ganske ulike.

Google tilpasser seg først og fremst ditt søkemønster på Google.
Det er ikke helt det samme.
Og det kan slåes av, for øvrig.

Jeg er mye på FP, men likevel får jeg ikke treff på FP om jeg googler hjemmelaget is.
Mye fordi jeg a)sjelden er pålogget Google og b)ikke alltid lar Google lagre mine søk sånn helt uten videre.

Ellers tror jeg både Candy og Katta er inne på noe; det er del salg- og reklame-framstøt i gamle tråder, og det er begrenset hva man har tilgang til som ny.

Det var for øvrig verre før, synes jeg, da det ikke var sluttdato på alle spørreundersøkelsene og de kom opp igjen år etter år.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no