Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg vil til Sicilia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-14, 12:45   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Nå vil jeg også til Sicilia.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 13:07   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Vi kan reise dit litt samtidig!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 14:46   #43
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg har ikke sett bildene på flere år - nå vil jeg tilbake også!

Yngste hadde "kost seg ut av vettet" (hans eget uttrykk, nå adoptert av hele familien) på Etna.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 15:29   #44
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Sicilia er nydelig og har alt du ønsker deg. Vi bodde i Naxos og tok bussen opp til Taormina noen kvelder. Palermo er sjarmerende storby med mye kultur.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:50   #45
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Tråden er ett år, men jeg har enda ikke vært på Sicilia. Årets Mallorca ferie er vi alle enige om at det var den siste, som sist. . Vi liker best Italia.

Vi vurderer å kombinere Letojanni 6 km nord for Taormina, og Scopello 80 km vest for Palermo. Ser det skal være ca fire timer å kjøre.
Erfaringer fra de stedene, eller andre tips?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 13:50   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Ikke jeg heller. Det ble Spania.

Men bare fint å la tråden leve, tipsene går jo ikke ut på dato!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:32   #47
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke jeg heller. Det ble Spania.

Men bare fint å la tråden leve, tipsene går jo ikke ut på dato!

Takk. . Denne tråden hadde allerede så fine tips og bilder.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 14:55   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Ja, ikke sant. Nå har jeg begynt å drømme om Sicilia igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 13:31   #49
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Tråden lever! Kom du deg til Sicilia, Tallulah?
Vi har akkurat booket en uke i Taormina i slutten av juni.
Nye tips til hva man må få med seg i området? Vi kommer ikke til å kjøre bil når vi er der, skal bo midt i Taormina etter hva jeg forstår. Mest mulig historiske opplevelser! Vi er to voksne historienerder (hvorav en snakker flytende italiensk) og en passe giddalaus 14-åring som helst bare vil bade.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-16, 13:45   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Neida. Det ble Spania i fjor og Norge i år. Men det står på lista!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 13:55   #51
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg blåser liv i denne

Vi har booket oss flybilletter til Palermo i juli. 11 dager. Og nå prøver vi å lande et sted å bo. Jeg skjønte plutselig at det tar fort 3-4 timer å kjøre fra Palermo til f.eks. Taormina. Siden en av våre virkelig, virkelig store favorittfilmer er Det Store Blå, så roper jo den byen på oss, MEN vi er nok mer sandstrand enn klippe, i hvert fall 4 av 5 i familien. Og så frister det ikke så veldig med den lange kjøreturen (vi lander i syv-tiden på kvelden), men hvis alle sier "herreguuud, dere må ikke finne på å ikke bo på sør-øst-kysten", så vil jeg gjerne høre det altså

Vi har funnet noen steder i området Marsala/ Marzara del Vallo. Noen som kjenner disse områdene? Ville dere i så fall prioritert gangavstand til stranden? Jo kortere jo bedre? Eller er det helt greit å satse på bil. Ja, for bil har jeg egentlig regnet med at vi trenger hele oppholdet. Vi ønsker jo å oppleve endel, og vi er to som ikke kan gå særlige avstander. Men jeg altså drømmer, drømmer, drømmer om å gå fjellturer, så er det i det hele tatt en ørliten mulighet for at jeg kan karre meg opp, så vil jeg definitivt utforske den (æsj, nå ble jeg litt tårevåt her.. ).

Vi er flere historienerder, så hva må oppleves da? Og Minsten kan nok ikke helt forholde seg til at det faktisk er en vulkan der Det må oppleves, i hvert fall når man er over gjennomsnittet opptatt av slikt? Må det gås mye (det ble nevnt gondol og busser tidligere i tråden)? Regner med det utgår for to av oss som ikke kan gå avstander.

Hvis noen har tips om konkrete hus til leie, så tips meg gjerne om det også.

Ellers er jeg interessert i absolutt alle tips! Akkurat nå er jeg i den dype "alt må bookes og ordnes"-marerittet, så masse tips og sånt som kan få meg litt over i gledes-modus er kjærkomment

Alder: 48, 47, 19, 17, 9

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 29-03-22 kl 14:05.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 14:14   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg svarte sikkert tidligere i tråden (gidder ikke lese først ), men jeg har vært på vulkanen og det var null gåing, minus rusletur rundt noen krater der oppe. Vi tok buss + gondol + månebil.

Og det er veldig fint i Taormina. Man kan vel komme seg dit fra Giardini/Naxos-området (strandbyer).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 29-03-22 kl 14:25.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 14:16   #53
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg svarte sikkert tidligere i tråden (gidder ikke lese først ), men jeg har vært på vulkanen og det var null gåing, minus rusletur rundt noen krater der oppe. Vi tok buss + gondol + månebil.

Storveis Og det er sånn at alle kan, og ikke bare slik firmatur-opplegg?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 14:17   #54
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg melder meg på denne. Vi vil til Sicilia i skolens høstferie til neste år. Vi skal feire min mors 80 årsdag, så vi skal fly fra Bergen og helst ha en noenlunde grei rute.


Jeg hører veldig gjerne tips om hvor det er bra å bo når man skal kombinere gamle, men spreke mennesker med unge voksne og en barnefamilie. Ideelt sett et sted der vi kan leie et ganske stort hus, helst med basseng, og ha gangavstand til en restaurant eller to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 17:19   #55
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg hadde en booking i San Vito etter en anbefaling, men kansellerte fordi SAS endret reiseplanen for mye. Det ser veldig vakkert ut. Det samme med Scopello. Mye å se på vestkysten i området Trapani - Marsala. En gondol til fjells og saltutvinning. Skulle besøkt Palermo by også. En sesong Mesterenes Mester ble spilt inn på vestkysten. Jeg synes bilkjøring var krevende, høyt tempo, trangt og lite regulering. Har kjørt mye i Italia, men denne tok kaka. Ville ikke vært for ambisiøs med planlagte mil pr dag. Velger dere Cefalu er det litt mer sentralt. Vi bodde 14 dager i Letojanni.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 19:52   #56
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Tusen takk for tips! Oj, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på, at bilkjøring var utfordrende. Vi droppet Gozo pga det
Skal sjekke ut stedene du nevner, men godt å høre at Marsala byr på litt av hvert.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 21:16   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Hvis du har sett Husdraumar Sicilia så er det huset i byen Termini Imerese. De tar tog til strendene og Palermo. Husk forresten å be om P plass det dere leier. I Letojanni var det kun beboerparkering i byen, noen få betal plasser.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 21:25   #58
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Takk for tips!

Nå sa mannen litt sånn "skal vi ha bil hele tiden da"? Det har vi ikke hatt tidligere når vi har vært rundt Middelhavet. Eller jo, i Spania når jeg tenker meg om... Thoughts anyone?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 21:26   #59
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Jeg har forøvrig ikke sett Husdraumar Sicilia, men skjønner jo, av mange ulike grunner, at det må jeg! Hvor finner jeg det? Nrk (fordi det er på nynorsk)?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 21:57   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil til Sicilia

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har forøvrig ikke sett Husdraumar Sicilia, men skjønner jo, av mange ulike grunner, at det må jeg! Hvor finner jeg det? Nrk (fordi det er på nynorsk)?

NRK eller STVPlay- Der heter den Husdrömmar Sicilien.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no