Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Forumjustis, eller...?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 11:14   #21
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Da kan du sikkert bare bli litt mer fargerik først som sist, for det du skriver er så absolutt kritikk.

Da vil jeg veldig gjerne at du referere til hvor jeg er spesielt kritisk.

Grunnen til at jeg gjerne ønsker at du gjør det, er fordi jeg ikke mente å kritisere eller støte noen, det var overhode ikke hensikten. Jeg ønsket bare å ta opp noe jeg undret meg over, og tok sjansen selvom jeg vet at tematikken kunne bidra til videre diskusjon. Selvsagt er det mange sider av dette, jeg forventer heller ikke at jeg ikke får motbør. Det er helt OK.

Det blir dessverre fort slik, at det å stille spørsmål likestilles med kritikk.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:17   #22
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Personlig er jeg på mitt aller mest fornøyde med modereringen på FP de dagene vi nettopp har fungert som bølgebrytere. Alle brukerne på FP har ansvar for folkeskikk, fred og kjærlighet, men moderatorene har ekstra ansvar for det. Jeg liker f.eks. konflikter som blir avverget med heftig limerickdikting.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:20   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Personlig er jeg på mitt aller mest fornøyde med modereringen på FP de dagene vi nettopp har fungert som bølgebrytere. Alle brukerne på FP har ansvar for folkeskikk, fred og kjærlighet, men moderatorene har ekstra ansvar for det. Jeg liker f.eks. konflikter som blir avverget med heftig limerickdikting.

Det er noe FN burde forsket litt på, kjenner jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:22   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Da vil jeg veldig gjerne at du referere til hvor jeg er spesielt kritisk.

Grunnen til at jeg gjerne ønsker at du gjør det, er fordi jeg ikke mente å kritisere eller støte noen, det var overhode ikke hensikten. Jeg ønsket bare å ta opp noe jeg undret meg over, og tok sjansen selvom jeg vet at tematikken kunne bidra til videre diskusjon. Selvsagt er det mange sider av dette, jeg forventer heller ikke at jeg ikke får motbør. Det er helt OK.

Det blir dessverre fort slik, at det å stille spørsmål likestilles med kritikk.

Jeg oppfattet det som kritikk idet du skrev at du ikke syns moderatorer og andre skal minne om forumjustis.

Og jeg har ingen problem med at du kritiserer og mener noe om det, men jeg syns det var snålt at du mente dette bare var generell undring og ikke kritikk når du samtidig går ut og mener at det bør gjøres annerledes/ikke gjøres.

Mulig jeg legger noe annet i kritikk enn deg. Jeg mener blant annet at kritikk ikke nødvendigvis er støtende, men at det å åpent mene at noen bør slutte med noe er å kritisere vedkommendes praksis.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:23   #25
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Personlig er jeg på mitt aller mest fornøyde med modereringen på FP de dagene vi nettopp har fungert som bølgebrytere. Alle brukerne på FP har ansvar for folkeskikk, fred og kjærlighet, men moderatorene har ekstra ansvar for det. Jeg liker f.eks. konflikter som blir avverget med heftig limerickdikting.

Så fint Jeg tror kanskje noe av greia er hvordan vi bruker forum på nettet også.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:25   #26
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg oppfattet det som kritikk idet du skrev at du ikke syns moderatorer og andre skal minne om forumjustis.

Og jeg har ingen problem med at du kritiserer og mener noe om det, men jeg syns det var snålt at du mente dette bare var generell undring og ikke kritikk når du samtidig går ut og mener at det bør gjøres annerledes/ikke gjøres.

Mulig jeg legger noe annet i kritikk enn deg.

Er det kritikk at jeg mener det, altså? Ja, ok.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:28   #27
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Signerer bare Røverdatter, også på at du selvsagt står fritt til å kritisere. Men kanskje greit å være bevisst på at man gjør nettopp det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:29   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Er det kritikk at jeg mener det, altså? Ja, ok.

På hvilken måte mener du at det å servere en mening er å stille et undrende spørsmål da?

(Jeg vet at dette ikke er viktig, men jeg syns det er interessant likevel. Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:36   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg definerer undring som "gjør dere sånn, altså?" og kritikk som "Gjør dere sånn, altså? Det synes jeg dere burde la være."

Nå er det slik at alle
kan mene litt om mangt.
For fristing kan man falle
til dra det litt for langt.
Men limericks og rim
får stemningen på topp
slik kalender full av lim
gir aggresjon full stopp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:45   #30
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg oppfattet det som kritikk idet du skrev at du ikke syns moderatorer og andre skal minne om forumjustis.

Og jeg har ingen problem med at du kritiserer og mener noe om det, men jeg syns det var snålt at du mente dette bare var generell undring og ikke kritikk når du samtidig går ut og mener at det bør gjøres annerledes/ikke gjøres.

Mulig jeg legger noe annet i kritikk enn deg. Jeg mener blant annet at kritikk ikke nødvendigvis er støtende, men at det å åpent mene at noen bør slutte med noe er å kritisere vedkommendes praksis.

Om Billa i det hele tatt kritiserer her må man i hvertfall kunne kalle det en svært mild form for kritikk. Så mild at det ikke er noe å gjøre et nummer av etter min mening.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:46   #31
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ok, er det er greit at vi er uenige. Moderator vs privatbruker er kanskje litt av utfordringen dere har.

Vel, det må gå an å skjønne at vi noen ganger uttaler oss som privatpersoner, men andre ganger som moderator.

Det finnes ting som jeg ikke reagerer på som privatperson, men mener at forumledelsen bør mene noe om, og da signerer jeg som moderator.

Andre ganger mener jeg ting som forumledelsen overhodet ikke har noen mening om og da har jeg ikke moderatorisk hilsen. Eller at begge rollene er i enighet, da skriver jeg helst som privatbruker, fordi da er det lettere å argumentere mot for andre brukere.

Privatbrukeren og moderatorbrukeren har ofte meninger om forskjellige ting.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:48   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Så mild at det ikke er noe å gjøre et nummer av etter min mening.

Hun gjør jo selv et nummer av at det ikke er kritikk.

Dette er FP - folk henger seg opp i milde ting.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:52   #33
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hun gjør jo selv et nummer av at det ikke er kritikk.

Dette er FP - folk henger seg opp i milde ting.

Jeg syntes bare det ville være synd om tråden skulle skli ut i at "Billa er veldig kritisk", for det synes jeg virkelig ikke hun fortjente i denne sammenhengen.

Innimellom synes jeg ting kan bli overtolket litt på FP og for egen del (og kanskje andres) hender det at det hemmer meg i diskusjoner.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:58   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Jeg syntes bare det ville være synd om tråden skulle skli ut i at "Billa er veldig kritisk", for det synes jeg virkelig ikke hun fortjente i denne sammenhengen.

Innimellom synes jeg ting kan bli overtolket litt på FP og for egen del (og kanskje andres) hender det at det hemmer meg i diskusjoner.

Det kan jo være du overtolker litt selv også? Det er for eksempel ingen som har skrevet noe som helst i retning av at "Billa er veldig kritisk".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:59   #35
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

På hvilken måte mener du at det å servere en mening er å stille et undrende spørsmål da?

(Jeg vet at dette ikke er viktig, men jeg syns det er interessant likevel. Du trenger ikke svare hvis du ikke vil.)

Jeg synes det er litt leit at poenget som trekkes ut av det jeg prøvde å si, skal være om jeg er kritisk, eller ikke. Særlig når utgangspunktet mitt var å stille et spørsmål jeg genuint var interessert i få svar på: Jeg kan ikke huske å ha sett begrepet brukt i denne sammenhengen tidligere, og jeg lurer derfor på om dette er bevisst fra forumledelsens side, at moderatorer skal fungere som bølgebrytere i diskusjoner. I såfall er jo ikke DET forumjustis, og jeg synes at det kunne være lurt å tenke gjennom effekten av dette.

Jeg klarer ikke helt se hva du mener, eller hvor jeg bommet så fælt på det jeg prøvde å formidle. Vanligvis klarer jeg å gjøre meg greit forstått.m

Det jeg skrev i mitt 3.innlegg var: Jeg synes faktisk ikke at moderatorer eller andre skal holde på å minne om forumjustis. Da er litt av poenget nemlig borte, synes jeg.. Jeg beklager hvis dette støtte noen, eller ble oppfattet som utidig kritikk, men jeg står for essensen i det jeg skrev, likefullt, selvom jeg da burde ha ordlagt meg annerledes.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 12:03   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Det jeg skrev i mitt 3.innlegg var: Jeg synes faktisk ikke at moderatorer eller andre skal holde på å minne om forumjustis. Da er litt av poenget nemlig borte, synes jeg.

Men hvorfor det?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 12:03   #37
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vel, det må gå an å skjønne at vi noen ganger uttaler oss som privatpersoner, men andre ganger som moderator.

Og det bør være forståelse for at det kan være en utfordring å skille rollene for andre rundt. Selvom utgangspunktet er at vi har det i bakhodet. Det er ganger hvor jeg snakker med ansatte som likeverdig kollega, og ganger hvor jeg snakker med dem som overordnet. For dem er jeg jo allikevel samme person.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 12:04   #38
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Jeg vet ikke om jeg forsto helt hva Billa mente, men for meg fungerer "fin forumjustis" omtrent på samme måte som "her går dere for hardt ut- mod. hilsen XXX"- litt mildere kanskje? Jeg tar uansett hintet i begge tilfeller. (Dvs. noen ganger prøver jeg å late som om jeg ikke har sett det. ) Jeg synes det skal være lov for modder å skrive "fin forumjustis" som privatpersoner. :ser ikke problemet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 12:05   #39
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det kan jo være du overtolker litt selv også? Det er for eksempel ingen som har skrevet noe som helst i retning av at "Billa er veldig kritisk".

Poenget mitt er egentlig at jeg oppfatter det litt som hersketeknikk. Billa spør et spørsmål her hun ønsker svar på/diskusjon rundt, så blir en del av innlegget hennes klippet ut av helheten og sydd sammen med en kommentar i et annet innlegg. Hadde hun vært klokkeklar kritisk hadde det vært en ting, men hun er kun farget av eget syn.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 12:09   #40
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumjustis, eller...?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Men hvorfor det?

Jeg synes ikke ordet "forumjustis, behøver å jevnlig legges inn i tråder for å minne om kutyme. Min erfaring er at det skjer av seg selv der det er nødvendig, som regel, ved hjelp av gode innlegg og brukernes egen følelse for hva som er OK.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no