Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-14, 10:32   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste tips for Norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Turen fra Stavanger til Bergen gjør dere unna i løpet av en halv dag, og gir dere rikelig tid til å stoppe litt underveis. Det er en ferge på turen hvis dere tar E39, noe jeg vil anbefale dere, for det er mange fine steder underveis. Hvis dere vil stoppe på turen og overnatte kan jeg, som Puslingen, anbefale Sunnhordland som område.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 10:57   #22
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste tips for Norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Jeg vil jo anbefale å ta turen innom Avaldsnes (Karmøy) og vikinggården der. Utrolig flott område.

http://vikinggarden.no/vikinggarden/

I tillegg vil jeg anbefale Arquebus krigshistorisk museum i Førresfjorden (nær Haugesund). Kjekt og lærerikt for alle.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-14, 14:39   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste tips for Norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Personlig ville jeg jo ikke brukt en halv dag mellom Stavanger og Bergen, snarere minst to dager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 11:39   #24
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Ja, sett av litt tid i Stavanger/sandnes! Jeg ville dratt i kongeparken, på vitenfabrikken og kanKje oljemuseet - det er virkelig verdt en tur der. Sandnes er en deilig shoppingby og de beste butikkene ligger i gata nedenfor Vitenfabrikken.


Jeg synes dere burde kjøre mot Stavanger etter at dere har vært i Kristiansand. Ta an stopp og spis is i Mandal, nyt gågata og sommerstemning, og kjør deretter til Lyngdal. Der overnatter dere på Rosfjord camping - enten dere camper eller bor på hotellet. Hoteller ligger på stranda, og det er skikkelig sydenstemning og man kan kose seg med strandvolleyball, hoppemasrass og annet en god campingplass har. Det er noen hundre meters gåtur langs fin strandpromenade bort til Sørlandsbadet. Der må dere gå.

Etterpå kjører dere til Flekkefjord, og tar kystveien til sandnes/Stavanger. Den er fin og spennende blant annet med jøssingfjorden. Og så burde dere stoppe. .... Vent. Må bytte til pc, nytter ikke ta dette på iphone

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:12   #25
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Ok, here goes - mitt forslag fra Grimstad tilogmed Lysefjorden.

1. Dyreparken. Dere skal vel her vel? JEg hadde beregnet en full dag her som første stopp etter Grimstad, hvis dere ikke tar det mens dere er i Grimstad. JEg synes en overnatting i Abra havn er verdt å vurdere.

2. Etter dyreparken, E39 til Mandal (ca 1 time). Sving innom i Mandal.

Mandal er verdens beste sommerby når det er fint vær. Stemingen er nydelig, og det er en koselige kafeer og restauranter med virkelig god mat, og man må prøve softis og en skillingsbolle på Edgars bakeri.

Hvis det er strålende sommervær hadde jeg tatt en overnatting på Sjøsanden Camping, gått tur langs alle strendene, ikke bare Sjøsanden men også de bortgjemte perlene som ligger på rad og rekke om man går runden; KAnelstranda (fra fargen på sanden), Stompestrendene osv osv. Det kan hende det er sommeråpent på kunstkafeen på Lordens feriehus, Risøbank.

Lord Edward T. Salvesen fra Skottland bygget Risøbank som feriested rundt 1900. Risøbank ligger på Vestnes, vest for Sjøsanden. I 1971 kjøpte staten Risøbank til allmenne friluftsformål. På Risøbank finner du en sommerkafé, et kunstgalleri og selskapslokale. Godset ligger midt i Furulunden, og det hører en egen sandstrand til stedet som heter Lordens.

Strendene ligger i "halvring" rundt Furulunden, og selve furulunden er nydelig for turer også.

Jeg hadde nytt stemningen i byen gjennom gågada, og vært på Olivias og Provianten, sjekk også facebooksiden. JEg hadde kjøpt noe godt å spise på Fiskelaget.

Kanskje gått på kino bare for å spasert over elva og sett på kulturhuset, Buen, Mandals versjon av Operahuset i Oslo

http://www.malmo2012.no/pictures/mul...perspektiv.jpg


Ellers kommer jo mye an på hva dere liker som familie?
Jg hadde syntes det var moro å innom Sjøldingstad Uldvarefabrikk, både fordi de har gjort fabrikken skikkelig turistvennlig (super museumsbutikk) og fordi det bittelille Sjøldingstadsamfunnet er et fint eksempel på Sørlandets bitesmå samfunn utenfor byene - midt inne i skogen og enormt idyllisk.

3. Etter MAndal, ville jeg overnattet på fyret på Lindesnes fyrferie p åLindesnes.

Dt er flott på Lindesnes fyr, de tålmodige kan se fra Ut i naturen og forhåndshilse på fyrvokteren og se hvordan maten lages der. Veien ut er også nydelig, forbi Snik og Underøy og Barnas Dyrepark. Lindesnes er like flott i alt vær!

Kanskje dere treffer spøkelsesfyrvokter Mølback også?

Hvis fyret ikke er ledig for overnatting ville jeg dratt til enten Solstrand camping eller Lyngdal bibelcamp, begge er fantastisk plassert og nydelige på hver sin måte. (Link)


Sist redigert av Balanse : 11-05-14 kl 12:26.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:13   #26
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Mens eg anbefaler VilVite i Bergen heller enn Vitenfabrikken i Sandnes.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:19   #27
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste tips for Norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Turen fra Stavanger til Bergen gjør dere unna i løpet av en halv dag, og gir dere rikelig tid til å stoppe litt underveis. Det er en ferge på turen hvis dere tar E39, noe jeg vil anbefale dere, for det er mange fine steder underveis. Hvis dere vil stoppe på turen og overnatte kan jeg, som Puslingen, anbefale Sunnhordland som område.


Det er 2 ferjer på denne strekningen.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:23   #28
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

4. Lyngdal

Det går en "kjerrevei" til Lyngdal fra Lindesnes, men det er også greit å kjøre tilbake til Vigeland og E39 til Lyngdal.
JEg ville tatt en natt på Rosfjord Camping som nevnt, kost meg der (inkl frokost på hotellet ved siden av) og vært på Sørlandsbadet. JEg elsker velværebassenget her, ungene elsker rutsjebanene og stampene, og utebadet med utsikt rett i fjorden. KAn bestille spabehandligener også, mend et er dyrt nok her og velværedelen er deilig i seg selv.

Prøv gjerne maten på Paulsen hotell, en fin opplevelse, eller ta ungene med på gatekjøkkenmat på Lyngdalsinstitusjonen Knøtten Kro - veldig god løvstek i pita.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:25   #29
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Mens eg anbefaler VilVite i Bergen heller enn Vitenfabrikken i Sandnes.

Har du vært begge stedet?
JEg har ikke vært i Bergen, men hører det er bra. Sandnes er favoritten min over Oslo faktisk, men vi drar nå alltid på teknisk museum likevel, når vi er i Oslo, det er veldig kjekt. Om man ikke vil spandere de 50 kr i inngangspenger i Sandnes er det kjekt å stikke innom og nyte gratistilbudet i 1.etasje også.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:26   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Ok, here goes - mitt forslag fra Grimstad tilogmed Lysefjorden.

1. Dyreparken. Dere skal vel her vel? JEg hadde beregnet en full dag her som første stopp etter Grimstad, hvis dere ikke tar det mens dere er i Grimstad. JEg synes en overnatting i Abra havn er verdt å vurdere.

2. Etter dyreparken, E39 til Mandal (ca 1 time). Sving innom i Mandal.

Mandal er verdens beste sommerby når det er fint vær. Stemingen er nydelig, og det er en koselige kafeer og restauranter med virkelig god mat, og man må prøve softis og en skillingsbolle på Edgars bakeri.

Hvis det er strålende sommervær hadde jeg tatt en overnatting på Sjøsanden Camping, gått tur langs alle strendene, ikke bare Sjøsanden men også de bortgjemte perlene som ligger på rad og rekke om man går runden; KAnelstranda (fra fargen på sanden), Stompestrendene osv osv. Det kan hende det er sommeråpent på kunstkafeen på Lordens feriehus, Risøbank.

Lord Edward T. Salvesen fra Skottland bygget Risøbank som feriested rundt 1900. Risøbank ligger på Vestnes, vest for Sjøsanden. I 1971 kjøpte staten Risøbank til allmenne friluftsformål. På Risøbank finner du en sommerkafé, et kunstgalleri og selskapslokale. Godset ligger midt i Furulunden, og det hører en egen sandstrand til stedet som heter Lordens.

Strendene ligger i "halvring" rundt Furulunden, og selve furulunden er nydelig for turer også.

Jeg hadde nytt stemningen i byen gjennom gågada, og vært på Olivias og Provianten, sjekk også facebooksiden. JEg hadde kjøpt noe godt å spise på Fiskelaget.

Kanskje gått på kino bare for å spasert over elva og sett på kulturhuset, Buen, Mandals versjon av Operahuset i Oslo

http://www.malmo2012.no/pictures/mul...perspektiv.jpg


Ellers kommer jo mye an på hva dere liker som familie?
Jg hadde syntes det var moro å innom Sjøldingstad Uldvarefabrikk, både fordi de har gjort fabrikken skikkelig turistvennlig (super museumsbutikk) og fordi det bittelille Sjøldingstadsamfunnet er et fint eksempel på Sørlandets bitesmå samfunn utenfor byene - midt inne i skogen og enormt idyllisk.

3. Etter MAndal, ville jeg overnattet på fyret på Lindesnes fyrferie p åLindesnes.

Dt er flott på Lindesnes fyr, de tålmodige kan se fra Ut i naturen og forhåndshilse på fyrvokteren og se hvordan maten lages der. Veien ut er også nydelig, forbi Snik og Underøy og Barnas Dyrepark. Lindesnes er like flott i alt vær!

Hvis fyret ikke er ledig for overnatting ville jeg dratt til enten Solstrand camping eller Lyngdal bibelcamp, begge er fantastisk plassert og nydelige på hver sin måte. (Link)

For noen flotte tips, Balanse!!! Om dere skal nedover i sommer drar vi gjerne på noe av dette med dere. Det er mange av disse tingene som er nye for meg (og barna).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:33   #31
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Bilder fra Lyngdal:


Utendørsområde på Sørlandsbadet


Utsikten fra Rosfjord strandhotel, campingen ligger 3 meter bak hotellet igjen. Bildet yter ikke rettferdighet til stranda, og viser heller ikke frem de to sandvolleyballbanene eller promenaden.

http://www.rosfjordbrygge.no/wp-cont...fjord-1941.jpg


Paulsens hotell (med restaurant/kafe)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:34   #32
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

For noen flotte tips, Balanse!!! Om dere skal nedover i sommer drar vi gjerne på noe av dette med dere. Det er mange av disse tingene som er nye for meg (og barna).

Ja! Vi har nettopp fått vite at vi er på Spangereid 20 - 27 juli, på Njervesanden, kan vi avtale noe da? Er dere hjemme da?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:37   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Takk for fine tips Balanse. passer fint for oss som også skal til Sørlandet i sommer. Jeg har skikkelig lyst til å sove overnatte i fyretkjenner jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:40   #34
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Tusen takk for alle tips og råd.

Vi bor jo i et fantastisk land, om mange av disse tingene vet vi jo ikke om så det er supert å bruke kunnskapen deres.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:40   #35
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

5. Nordsjøvegen til Sandnes

Fra Lyngdal kan dere veie å ta en kjapp og enkel rute til Flekkefjord, via E39, eller kjøre hårnålssvinger via Utsikten. Dere får sikkert oppleve enda mer spennende svinger lenger vest, så jeg hadde kjørt direkte til Flekkefjord og tatt en av Norges Vakreste Veier derfra:
http://www.fdm.dk/filer/Nordsjoevegen.pdf

(Unnskyld til alle fra Flekkefjord at jeg ikke anbefaler noen stopp, det er en vakker hollenderby som jeg aldri har funnet noe som helst intressant i...)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:40   #36
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Har du vært begge stedet?
JEg har ikke vært i Bergen, men hører det er bra. Sandnes er favoritten min over Oslo faktisk, men vi drar nå alltid på teknisk museum likevel, når vi er i Oslo, det er veldig kjekt. Om man ikke vil spandere de 50 kr i inngangspenger i Sandnes er det kjekt å stikke innom og nyte gratistilbudet i 1.etasje også.

Ja, me har prøvd begge. Har vært mange ganger i Bergen, så me vart noko skuffa i Sandnes. Trangt og bråkete. I Bergen starter me alltid med mat på kaféen, den er god.

Om dere stopper i Sandnes bør dere absolutt ta turen til Hove plantesenter og besøke fugleparken. Ta med god niste og kos dere.

Grindafjord Camping i Tysvær har eg nemnt før, dei har også hytteutleige. Saltvannsbasseng og gode leikeplasser. Ikkje langt derfrå er det ein nyopna Høyt og lavt park: http://www.nedstrandfjordresort.no/hoytlavt-klatrepark/

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:42   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Jeg synes det er morro å dele noen av de tingene jeg liker så godt langs strekket Mandal - Stavanger. Jeg kan det strekket langs kysten fra Mandal til Stavanger veldig godt. Det er mye bra innenlands også, feks Mineralparken i Evje +++, men det kjenner jeg så lite til.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:44   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Ja, me har prøvd begge. Har vært mange ganger i Bergen, så me vart noko skuffa i Sandnes. Trangt og bråkete. I Bergen starter me alltid med mat på kaféen, den er god.

Om dere stopper i Sandnes bør dere absolutt ta turen til Hove plantesenter og besøke fugleparken. Ta med god niste og kos dere.

Grindafjord Camping i Tysvær har eg nemnt før, dei har også hytteutleige. Saltvannsbasseng og gode leikeplasser. Ikkje langt derfrå er det ein nyopna Høyt og lavt park: http://www.nedstrandfjordresort.no/hoytlavt-klatrepark/

Vi må ta turen til Hove snart, vet ikke hvorfor vi aldri har dratt dit.

Det er sikkert litt smak og behag, Puslingen, og hvis Bergen er helt fantastisk kan jo sikkert vår mening også forandre seg etter en tur dit . Men jeg liker altså Sandnes kjempegodt, og de fleste som bor her i regionen er flittige brukere av Vitenfabrikken.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:51   #39
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste tips for norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Det er sikkert mykje pga størrelsen, det var alt for trangt for meg i Sandnes. Men så stod det ein svær lydinstallasjon midt i då me var der, og det endte med at me rømte med hovudverk heile gjengen. Kan vera at me var uheldige med dagen.
Anbefaler også Trondheim forresten, artigt å kunne gå ut i bakgården og leike seg litt.

Fuglaparken var verkeleg ein fornøyelse, stor og ryddig.

Om det er god vind er jo ein tur på Solastranda og sjå på kiterene nesten obligatorisk. Folk er galne!

6. august starter Sildajazzen i Haugesund. Paraden går på lørdagen, bør opplevast.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.

Sist redigert av Puslingen : 11-05-14 kl 13:03. Årsak: Sletta link.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 12:55   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste tips for Norgesferie på Sørlandet og Vestlandet

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

I følge Gulesider så er det ca 3 timer fra Mandal til Lysebotn(via Lyngdal,Flekkefjord,Tonstad,Sinnes.) Da får dere med dere masse fin natur på veien.

[...]


Lysebotn er jo noe av det vakreste som er.

Jeg er altså så enig med Frøy når det gjelder Lysebotn, men jeg hadde virkelig
prioritert å kjøre til Lindesnes, og så kystveien til Stavanger først, og så dratt til Lysefjorden derfra.

Alle tipsene i pdf-en jeg lenket inn over er veldig bra.

Sogndalstrand med slow city-opplevelsen er veldig verdt et sommerbesøk.

Bosetningen ved helleren i Jøøsingfjorden er ganske skremmende, og at denne veien ble brukt frem til relativt nylig også.


Noe som ikke er nevnt er at det er en liten stopp med en bu med kjempegod softis rett etter Ogna. Der kan man gå under jernbanen og ned til Ognastranden, en fin tur. Vi pleier stoppe der og lufte oss. :matvrak:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no