Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-14, 15:10   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Vi vurderer sterkt en uke i London i august, uken før skolestart. Jeg har vært der to ganger før, men aldri med barn. T-banen i rushtiden er jo et mareritt, jeg måtte ha på "baby on board"-button da jeg var gravid sist, for å ikke bli ihjelklemt, omtrent. Tar man med seg vogn på t-banen eller bør man helst ta bussen eller noe da? Vi unngår selvsagt den verste rushtiden, det tør jeg rett og slett ikke med baby. Vurderer å droppe å ta med vognen i det hele tatt og bare ta sjalet, men en uke uten vogn er nok ikke så enkelt. Hun er bare 4,5 mndr når vi drar, om det blir noe av (kunne tenke oss Paris også, men det er en diger veganerfestival i London den uka som jeg har lyst å få med meg).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:15   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Vi var i London for halvannet år siden, med trille. Lillesøster var 2,5 år, så mye større enn en baby da. Tok minimalt med bane, det er jo veldig mye trapper. Jeg hadde aldri dratt med en vogn ned dit midt i høysesongen.
Vi tok noe buss, men det er veldig dårlig plass til vogn på bussen må jeg si.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:17   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Du mener undergrunnen? Det er en grunn til at de lokale har små triller altså. Det er bratte, lange trapper ned mange steder der.

Det kan dessuten være veldig varmt i London på den tiden og mye folk overalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:18   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.617
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Kollektivtrafikken i London er omtrent så barnevognuvennlig som du får det, synes jeg. Med spedbarn som trenger vogn, ville jeg definitivt valgt Paris av de to byene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:19   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg ville valgt Amsterdam, jeg. Kort flytur for dere, mye fint å se og koselig å rusle rundt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:20   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Buss er greiere med vogn ja, som apan sier er det jo sinnsvakt mange trapper på tuben. Hvis dere har en trille som kan legges ned ville jeg tatt med det, stor vogn blir nok krøllete. Og så bæretøy som du kan ta henne i hvis du må slå sammen vognen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:22   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Trappene hadde jeg glemt ja. Men jeg VIL til London, jeg vil jo ha med meg festivalen. :cry: Brian May kommer jo til og med! Hehe.
Men den er jo hvert år, så jeg kan jo vente til neste år, dog skal vi sikkert til Italia da. Årh, dilemma.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:27   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Det tror jeg jeg hadde droppet, altså. Det er sååå mye trapper, som flere nevner her. Men hvsi dere drar ville jeg investert i en Quinny Zapp Xtra. Den har full liggestilling og er superlett. Så da kan en av dere ta snuppa i sjalet, mens den andre bærer vognen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:27   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Det er jo MYE folk der også, og varmt. Og mye trafikk. Jeg kjenner jeg ville droppet det om jeg var deg, en 6-åring og en baby er friskt vil jeg si.
Vi var der med en 6- og en 7-årig gutt, ikke spesielt elleville, men vi hang på dem hele tiden og de ble rimelig rastløse av alt bylivet, for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:29   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

6-åringen er som en lydig liten hund når vi er på ferie, så HAN er jeg ikke bekymret over. Vi var i Berlin i fjor, begge elsket det og begge har såå lyst å dra til London. Men vi kan sikkert ta det neste år da, London forsvinner jo ikke. Men da må vi dra et annet sted, og da blir det nok i fellesferien i stedet. Tenke tenke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:38   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Dere er to voksne (?) og babyen er stor nok til å sitte på ryggen i f.eks. Ergo-sele, så dere burde jo klare dere fint uten vogn, tenker jeg. Jeg hadde ikke tatt med meg vogn om jeg var i deres situasjon. (Jeg aner dog ingenting om varme og folkemengder og sånt i London i august)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:55   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg har opplevd hetebølge i London hvertfall en gang på sommeren. Og selv om Ergo-sele etc. er unektelig hendig og smart, så blir det veldig varmt og det først er varmt! Jeg er generelt skeptisk til storbyferie på sommeren med barn grunnet varmen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 15:58   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har opplevd hetebølge i London hvertfall en gang på sommeren. Og selv om Ergo-sele etc. er unektelig hendig og smart, så blir det veldig varmt og det først er varmt! Jeg er generelt skeptisk til storbyferie på sommeren med barn grunnet varmen.

Jeg også, i juli for mange år siden. Over 40 grader var det og ingen a/c på hotellet. Aldri igjen!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 16:30   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Ja, det er pga. varmen jeg har sagt nei til både Tyrkia og Italia i år, jeg orker ikke 50 plussgrader, i tillegg til at jeg ikke kan utsette Sofia for det. Nå er det 20+ her i skyggen, og hun er klissbløt av svette og får masse varmeutslett osv. Men trodde ikke London var så gale, men da får vi utsette det til neste år.
Danmark kanskje. Eller bare bli hjemme og håpe på finvær her i juli.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 16:44   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg bodde store deler av første året til datteren min i London. Jeg synes overhode ikke det var problematisk men tok lite undergrunn må sies. Hadde bodd der ti år tidligere så kan bussrutene til hver krok av London utenatt. De nye bussene er helt overkommelig med vogn. Bare å planlegge på forhånd, og med to voksene ser jeg overhode ikke problemet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 16:45   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg synes det er stor forskjell på byferie, og i mange tilfeller uten ac, enn ferie i sydligere strøk ved havet, bedagelig liv med bading og parasoll for skjerming av sol. Vi dro til Kypros ifjor da minsten var 9 mnd. Gikk utrolig fint, selv om temperaturen lå rundt 33-36 grader. Men som sagt, tilgang til områder samt leilighet/hotellrom med ac, for å "nullstille" seg er essensielt. Smat frisk bris fra havet hjelper betraktelig på.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 16:49   #17
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Mange, men ikke alle, undergrunnstasjoner har hemmelig heis. Spør de som jobber der, de fikser. Men stor vogn ville jeg droppet. Unngå rushen. Det går så fint, så.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 17:17   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg synes ikke London og Berlin kan sammenlignes. Berlin var ikke noe problem med vogn, mens London er mer slitsomt. Jeg ville i allefall ikke tatt med noen stor og/eller tung vogn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 17:24   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Ja, Berlin var noe helt annet, enig i det. Londons undergrunn (som jeg ellers elsker, noe så fantastisk praktisk) er grusom i rushen, jeg var flere ganger direkte redd, faktisk. Og alle de trappene.
Nei, om vi mot formodning skulle dra, så blir det uten vogn. Hun liker jo ikke vogna uansett, hun hater den faktisk. Bare skriker i den, så jeg bruker sjalet mest uansett. Har flere typer sjal og ergo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 18:01   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Foreldrene mine var i London i månedsskiftet juli/august for et par år siden og kunne rapportere om temperaturer på rundt 40-45 grader på undergrunnen, høy luftfuktighet, og rushtilstander hele dagen pga alle turistene.

London blir en høst-vinter-vårby for meg. Jeg var der jo i begynnelsen av mai i fjor, og hadde temperaturer opp mot 25 grader. Det holdt lenge, med tanke på at det blir varmere på undergrunnen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no