Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Larvik?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-14, 22:30   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Larvik?

Vi planlegger kjøreturen på fredag, og med baby i bil oppstår behovet for litt mer planlagte stopp (i tillegg til alle de sikkert femti obligatoriske tissestoppausene som oppstår med 3 småbarn i bilen ).

Vi starter turen i otta for å begrense babyens sprelletid i våken tilstand i bil, og hvis alt går etter planen blir første litt lengre stopp i Kristiansand hvor ungene får røre litt på seg. Her er vi rimelig godt kjent så det stoppet er greit. Så kommer det neste stoppet som vi i utgangspunktet hadde planlagt til Skien da jeg hadde et ærend der. Men så viser det seg at det ikke blir nødvendig allikevel så der står vi litt friere. Skien passer egentlig ypperlig med tanke på avstand til Oslo (som er destinasjonsstedet) all den tid barna da får frest litt fra seg før vi velter inn i søsterns residens (som skal huse dåp bare et par dager etter at vi ankommer og det derfor frister lite å komme med 4 viltre unger som har samlet energi i 7 timer i bil ) i tillegg til at det passer ganske greit med babyens grøttid. Og skulle det slumpe til at vi tar turen innom Skien vil jeg gjerne innom det stedet jeg opprinnelig hadde et ærend i.

Jeg har familie fra Porsgrunn og har derfor tilbragt mange somre både der og i Skien så sånn sett hadde det vært koselig å mimret litt, samt vist barna de stedene jeg husker mine besteforeldre fortalte meg historier fra. Men i tilfelle tidsskjemaet vårt ryker, som det jo fort kan gjøre alt etter hvem som må tisse hvor*, er det greit å vite om noen greier plasser mellom Risør og Larvik sånn cirka.

Noen som har tips til en koselig kafé som er egnet for barn, samt en stor lekeplass eller et annet passende sted for 3 passe store og 1 liten baby å rase fra seg litt både i Skien/Porsgrunn og steder mellom Risør og Larvik? Tipsene i Skien kan godt ligge i gåavstand fra Telemarksgata (men om jeg husker riktig er det vel gåavstand til det meste i Skien sentrum?).

På hjemturen har vi planlagt et stopp hos familie i Sandefjord så derfor utgår dette stedet på bortturen.

På forhånd takk!

*Da vi tok for oss av denne strekningen med bil i fjor overdriver jeg svært lite om jeg sier at vi var innom nesten samtlige busslommer på en stor del av strekningen til tross for at vi ved hver stopp spurte om det var flere som måtte på do. På det mest intense fulgte vi ene ungen på do og spurte de andre om noen av de måtte da denne ungen ble satt tilbake i bilen igjen, noe de benektet for så å rope "Eg må tissaaa!" akkurat idét vi svingte ut på veien igjen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 12:52   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Hva med Skien Fritidspark? Der er det lekeplass så vidt jeg vet og masse plass til å bevege seg. Det er en kafeteria der. De har vel ikke all verdens utvalg, men noe er det da.

Enda enklere er det å stoppe ved Telemarksporten kanskje? Der finnes en Menybutikk med en del ferdig til å spise-mat og utenfor er det et klatretårn av mykt materiale. Det har vært veldig populært hos mine i hvert fall. Det er noen utendørsbenker der også. Det finnes også en Bergys restaurant der (Grenlands svar på McDonalds, bare bedre) og der er det innendørs lekemulighet også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 13:36   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Telemarksporten er superbra - morsom lekeplass ute, lekemuligheter inne og gode burgere på Bergby's. Cinderella på Brokelandsheia rett etter Risør når dere kommer vestfra, er også bra. Der er det lekeplass og "Den lille dyrehage".

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 13:40   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Takk for fine tips. Det badelandet i Fritidsparken så jo genialt ut! Både jeg og mannen falt for dette, for det er den perfekte pauseaktiviteten for ungene (og veeldig greit å bruke som lokkemiddel om noen blir leie i bilen)

..og da lurer jeg jo på om det finnes noen fine badesteder utendørs, gjerne på samme strekningen (Risør-Larvik) i tilfelle babyen krever stopp før og vi allerede har lovet ungene å bade. Ser at det er meldt greit vær så fint om det er med sandstrand eller flåttfritt gress som babyen kan boltre seg på siden hun ikke har begynt å bade utendørs enda.

Og finnes det en kafé med lett lunsj i nærheten av Telemarksgata? Vi smører med oss niste, men greit å variere den ene gangen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 13:41   #5
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

..og der var det kommet enda flere tips. Cinderella er notert, tusen takk! Det er skiltet til denne fra hovedveien, stemmer ikke det? Når jeg ser på kartet nå syns jeg det virker noe kjent.

Edit: Når jeg ser på flyfotoversjonen ser det ikke kjent ut overhodet. Hvor kjører man av fra hovedveien, før eller etter?


Sist redigert av Odelia : 01-06-14 kl 13:48.
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 15:03   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Øy, hallo?!? Hos oss.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 15:55   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Blondie: Jeg vet jo så godt at du bor der, men av en eller annen grunn kom jeg på at dere hadde flyttet til andre siden av fjorden da jeg tenkte på deg i forbindelse med Oslotreffet. Aner ikke hvor jeg fikk det fra. Men jeg tror du har glemt at det ikke lenger bare er meg, men 4 unger som nok er mer enn viltre etter flere timer i bil Vi må få luftet dem en plass med litt apparater og litt god plass slik at mamman og pappan får seg et pusterom hvor vi slipper å langskjems og holde dem i tøylene eller aktivisere dem, men jeg vil veldig gjerne ta deg med på kaffe om du har anledning?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 23:15   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til lett lunsj/lekeplass i Skien, Porsgrunn eller et sted mellom Risør & Lar

Eventyrfabrikken kan anbefales. Ligger i Skien. Der får man litt mat også (ala burger/pølse).

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no