Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Island i sommer, tips tas i mot med takk

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-16, 12:06   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Island i sommer, tips tas i mot med takk

Vi, 2 store og 1 på 11, vurderer å dra til Island i sommerferien.
Men vi er helt grønne på hva og hvor.

hva gjør vi, ser vi, bor vi osv?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 12:21   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.767
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Henger for tips. Vurderer også Island.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 12:57   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Jeg ville bodd sentralt i Reykjavik, og tatt the Golden Circle, hvalsafari, den Blå Lagune og bading på lokale bad hver dag.

Med 11-åringen anbefaler jeg også en tur på kino i Smáralind, som har fantastiske seter.

Historisk museum er også gøy, masse vikinggreier og ikke altfor stort.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 12:59   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Hvis dere liker hest, så er det massevis av rideturer man kan melde seg på.
Generelt er det gøy å være turist på Island, det fins massevis av dagsturer. Off-roadkjøring, hulevandring osv.

Men ta med dere ullundertøy og godt regntøy (ikke paraply), selv midt i juli.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 13:59   #5
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Kommer litt an på hvor lenge dere skal være der, har dere mer enn 3-4 dager anbefaler jeg på det varmeste å legge noen dager av turen til norddelen av øya, ha gjerne base i Akureyri. Derfra er det kort avstand til Myvatn og Dimmu Borgir som byr på trolske og fantastiske naturopplevelser helt utenom det vanlige. Det er heller ikke langt til "lavabakeriet" der islendingene baker brød, og et område med vulkansk leire der dampsøylene står rett opp av bakken.

Ridetur på islandshest er så utrolig gøy at det er nesten obligatorisk. Vi har vært på turer med flere, det jeg vil anbefale for nybegynnere er Islenski Hesturinn utenfor Reykjavik (de ligger også på topp på TripAdvisor). De har pickup på hotellet og tok seg veldig god tid med å forklare og fortelle om hester og teknikk så man følte seg trygg når man skulle ut på tur. Kan godt hende dere liker det så godt at dere tar flere turer Hestene er små, snille og lettridde og passer fint for barn.

Ellers - alt som ligger langs den Gyldne sirkel, dvs geysir-området, Gullfoss og Thingvellir. Man kan velge tur med buss eller leie bil, bussturene er fine, men man står betydelig friere med bil. Vi syntes ikke billeie var spesielt dyrt sist vi var der, vi brukte et firma som het Blue Car Rental og var veldig fornøyde med dem, de møtte oss på flyplassen, veldig praktisk. Hvis dere har lyst til å kjøre innover i landet bør dere vurdere firehjulstrekker, skal dere holde dere på Ringveien som går langs hele kysten holder det med vanlig bil (vi hadde en Corolla og det gikk utmerket.)

Blue Lagoon er turistinfisert og overpriset, men allikevel en fantastisk opplevelse (og det er lett å besøke på vei til eller fra flyplassen). Men drar dere nordover vil jeg anbefale å droppe den, og heller besøke Myvatn Nature Bath, som er noe mindre, men har det samme overjordisk blå vannet og er mye hyggeligere (og billigere).

Hvordan man skal bo, det blir jo litt smak og behag, men vi har trivdes veldig godt på gjestehus. Det er ofte rom eller leiligheter som leies ut privat av islendinger som vil spe på inntekten etter finanskrakket og kan holde veldig god standard. Noen av dem er mer B&B-aktige. Det hyggeligste stedet vi bodde var Sunna gjestehus, det ligger sentralt rett ved Hallgrimskirkja og serverte nybakt brød til frokost. De store kjedehotellene er ofte mye dyrere og ganske forretningspreget, og ligger noe mer usentralt til (Reykjavik har et kompakt bysentrum, og jeg ville prioritert å bo innenfor 101-området, dvs der alle de små bolighusene er. Da kan dere gå til alle restauranter og de fleste av attraksjonene i byen).

Ut over det - bruk mye tid til å bade! Islandske offentlige bad er fantastiske. Alle har utendørsbasseng og varme kulper med ulike temperaturer man kan sitte og putre i. De er veldig koselige og sosiale. Islendingene elsker badene sine og stikker ofte en tur innom etter jobb for å slå av en prat med naboen og stresse ned. De små er ofte de koseligste. Det ligger 4-5 offentlige bad i Reykjavik. NB de er opptatt av hygiene, man må vaske seg grundig, naken, før man går ut i bassengene. For oss nordmenn er kanskje ikke dette så rart, men jeg så en del andre turister som måtte få tilsnakk av badepersonellet før de gikk med på å ta en skrubb.

Gode restauranter i Reykjavik er det mange av, vi likte oss på Tapas Barinn, Fiskfelagid (Fish Company), Icelandic Fish & Chips (lunsjsted, kanskje) og krepsesuppa hos Sægreifinn nede på brygga. Det er et par virkelige gourmetsteder der også som driver med New Nordic Cooking, men de har jeg ikke testet - tror det ene heter rett og slett Dill, og det står høyt på ønskelista når vi skal tilbake. Uansett hvor dere spiser anbefaler jeg å teste lam (islandsk lam er i verdensklasse), sjøkreps (humar på islandsk), lundefugl (fantastisk kjøtt) og alt som er gravet. Gravet hval og gravet røye var nydelig.

...det var det jeg kom på i farten, men bare spør om du lurer på noe mer! Vi har vært på Island to ganger (begge i påsken), hadde det helt fantastisk begge gangene og vil tilbake så fort vi bare kan.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 15:30   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Flotte tips Varta.
Takk.

Vi tenker kanskje en uke.
Vi tenker bil og off-Road kjøring tror jeg gutta hadde likt veldig godt.

Hotell eller B&b er det sammme, spiller ikke noe rolle

Jeg kunne tenke meg en tur på hesteryggen hvertfall. Det hadde vært gøy.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 18:27   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Off-road på Island er ikke ok. Du kan få en del av de samme opplevelsene ved å kjøre på grusveiene, men ikke kjør i villmarka. Den er ekstremt sårbar.

Ellers er jeg enig med Varta: prøv å kom dere til andre deler av øya enn den gyldne sirkel. Vi tok en tur til Grimsey (nord for polarsirkelen, det var veldig spennende. Vi kom oss ikke til Sudurland på turen i sommer, så det kommer vi til å ta igjen en annen gang. Seljalandsfoss, Vatnajøkull, og de store sandområdene er kjekke å oppleve både for barn og voksne.

Jeg syns personlig ikke den blå lagune er verdt prisen eller hypen. Det er mye morsommere å besøke lokale små svømmehaller, der du kan ha hyggelige samtaler med lokalbefolkningen i heitapotturin. Vi prøvde oss på Laugarvatn-bassenget, men det var mange ganger så dyrt som de lokale bassengene, stinket klor (mange av turistene vasket seg ikke før de gikk ut i bassenget), og stemningen var på langt nær like avslappet som i Akureyri, Vík, Olafsfjørdur, Borgarnes, etc.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 22:51   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Takk for dine tips Gajamor.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 23:26   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

På en uke hadde jeg tatt turen rundt Snæfellsnes, gjerne med innlagt en eller to overnattinger. Og kjørt via Tingveller tilbake til Reykjavik, evt ta sør Østlandet mot vatnajøkull i tillegg. Det rekker dere fint på en uke.

I sommer skal vi inn til Landmannalaugar og overnatter der en natt. Derifra blir det Reynisfjara, Vik, Solheimasandar, Seljalandsfoss, Skogar og videre til Kirkjubæjarklaustur. alt dette hadd dere rukket, og når jeg først var kommet så langt øst så hadde jeg dratt til Skaftafell og Jøkulsårlon.

Ellers de før nevnte offentlige badene, de er kjempefine og barnevennlige. Vi bader nesten hver dag vi er på Island. Dra i bakeri og spise snud (islandsk kanelboller med glasur) spise bæjarins bestu pylsu (en liten pølsesjappe som har eksistert i 70? År ) Det er bruktmarked i Kolaportid lørdager og søndager, det bruker å være artig. Eller dra til andedammen midt i Reykjavik og gi fuglene brød. Det er en stor hvalutstilling, den er visst veldig fin og det er også mulig å dra på hvalsafari fra Reykjavik, eller f.eks fra Snæfellsnes/Stykkisholmur. Hvis guttungen liker sushi, så er sushi the train veldig populært pga sushien kjører rundt på en bånd midt på bordet.

Det er også veldig fint å kjøre rundt Keflavik og følge den veien til Eyrabakki/Stokkseyri. På Stokkseyri har de en restaurant som har veldig god hummer.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-16, 09:28   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Tror dere må dra sammen md oss Martis

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-16, 10:08   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

De har også veldig god sushi på Sushi Samba, og vegetarmaten på Kryddlegin Hjørtu har vært helt fantastisk, selv om det er en stund siden jeg var der sist. Også må dere spise softis Reykjavik-style: Softis med ville mengder smågodt og saus på. Det selger de bl.a. på Ingolfstorg. Om dere vil ha burger, så er det ett sted dere bør gå, og det er Hamborgarabulluni. Den ligger i en slags liten kiosk nede i havna, og det er få sitteplasser der, men det er der islendinger går.

Jeg er enig med Varta i at dere bør bo i sentrum eller 101-postnummeret. Ved Hallgrimskirkja er fint, eller så er det fint å bo i det litt roligere boligstrøket Vesturbæinn, for der er det litt mindre bråk i helgene. Av sentrumsbassengene anbefaler jeg også Vesturbæjarlaug, som man kan rusle til, og ikke det som ligger mer i sentrum.

Jeg syns fortsatt det er stas med den Blå Lagune selv om det er turistgreie. Det kan liksom ikke sammenlignes med offentlige bad, man må gjøre begge deler.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 13:30   #12
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Island er fantastisk og første gangen man er der må man få med noen av turistattraksjonene også. Jeg ville tatt hele runden om Golden Circle.

Siden jeg er "allergisk" mot buss og store turistmengder på en gang leide vi oss bil. Ga veldig stor frihet til å komme seg dit man vil. Men neste gang skal jeg koste på meg en bil som det er litt effekt i motoren.
Det er lange avstander på Island, så man må like å kjøre bil. VI kjørte i snitt 40 mil hver dag.....

Vi tok oss en tur opp til Akranes og Borgarnes, små fine steder med fin natur rundt. Og in the middle of nowhere fra Akranes og tilbake til Reykjavik (vi kjørte ikke tunellen tilbake), så fant vi en fantastisk american diner.

Ta turen ut til Vestmannaeyr om dere har tid, der var det veldig fint!
VI dro også ut med en båt og fisket, og fikk sinnsykt mye fisk, men fikk dessverre ikke dette med oss hjem siden vi hadde planlagt litt dårlig.

Vi bodde mitt på Laugarvegur, hovedgaten i Reykjavik, men neste gang kommer jeg til å bo på utsiden. kjekt når man skulle spise eller shoppe, men om man har bil så er det overkommelig å svinge inn til sentrum. Oversiktelig og lett å kjøre i den byen. Og greit med parkering et par gater fra hovedgaten. Gratis etter 18.

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 20:40   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Tror dere må dra sammen md oss Martis

Har du kjøpt flybilletter da? Vi drar 10.07 tror jeg og er der i 3 uker + og noe av tiden er svigermor der.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-16, 21:18   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Ååååå.... Barnevakt altså Martis

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 17:32   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Hva syns en pode på 11 er skikkelig kult på Island da tro?


Nå skriver vi lister, og i morgen kommer en viss ekspert en tur til oss.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 22:32   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Dytter opp denne med ett spm:

Ved leie av bobil, kommer man seg rundt på store deler av Island uten å kjøre på Mountain Roads?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-16, 23:02   #17
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Hele Ring 1 er asfaltert. Og jeg vil tro at alle avstikkere dere vil ta også er det

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-16, 09:10   #18
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Bade i Seljavellir hvis dere drar den veien. Det er rett ved gårde þorvaldseyri som mange kanskje husker fra da Europa var askefast, og ved Eyafjallajökull Visitor Centre.

Seljavellir ligger her. Og her er litt mer illustrative kart.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 08:15   #19
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Takk for svar.

Tror mannen min bestiller både fly og bobil i dag.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 20:47   #20
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island i sommer, tips tas i mot med takk

Vi må nok planlegge dette til neste år.
Vi får flybilletter men ikke noe sted å bo, jeg ligger ikke i telt en uke.
Jada, primadonnanykker, thats me.

Umulig å få tak i bobil.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no