Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-22, 11:29   #141
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har ikke tenkt så langt enda. Må kanskje begynne å tenke på det ja.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 11:37   #142
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.742
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har ikke tenkt så langt enda. Må kanskje begynne å tenke på det ja.

Det kommer nok litt an på familien. Flere hos meg har etterlyst, vi liker å planlegge. (Alle har fått dato, altså).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-22, 22:03   #143
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.285
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har fått lokale, og minsten har bestemt seg for mat. Han vil ha pizza. Da kjører vi full uformell stil - der også invitasjonene enten blir via sms eller facebook.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 00:02   #144
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.846
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Fjerde og siste barnet mitt skal konfirmeres i mai. Seremonien er booket, det er restauranten også. Vi kjører samme opplegg som vi alltid har gjort, middag ute og alle hjem til oss etterpå for kaffe og kake. Har gitt beskjed til alle gjestene om tid og sted, sender en mer ordentlig invitasjon når det nærmer seg. Men bare på sms altså. Vi blir 37 hvis alle kommer, så jeg håper på fint vær når vi kommer hjem hit...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 00:09   #145
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.421
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er det ikke før 26.8, så har ikke ordnet noe. Skal ha det hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 07:51   #146
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.879
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi skal også ha det hjemme, vi blir bare 20.

Jeg har forresten et spørsmål i forhold til hvem som bør inviteres. To av konfirmantens søskenbarn har samboer. Ingen av oss har møtt disse og vi vet ikke en gang hva de heter (søskenbarna bor på en annen kant av landet så vi sees veldig sjelden og pga både avstand og aldersforskjell har de ikke noe spesielt forhold til våre barn). Er det forventet at samboerne også inviteres?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 08:28   #147
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.742
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg synes det er rart å ikke be samboere, ja. Kjærester hadde jeg ikke invitert, men samboere er jo mer formelt. Vi har droppet søskenbarn i denne runden, litt på grunn av det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 09:11   #148
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.879
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det ville være rart å ikke invitere søskenbarn for noen av dem har konfirmanten et godt forhold til og de er bare fem søskenbarn til sammen så å invitere tre og utelate to går ikke. Dessuten deltok våre barn i deres konfirmasjoner.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 10:31   #149
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.742
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ja, det blir jo ulike vurderinger utfra kontakt med familien. Vi blir over 30 uten dem, så det er jo et kostnadsspørsmål også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 16:36   #150
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.421
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi blir ca 22-24, får se hvem som inviteres. Føler jeg har god tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-22, 08:10   #151
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har booket lokale og mat 13.mai. Jeg har muntlig eksamen 10.mai, så skal kjøpe meg ut av det meste så langt det går. Vi blir 37 stk.

Vi sender ut invitasjonene sammen med julekortene i disse dager, :glorie: , det var et setning jeg bare måtte inn her og skrive ettersom det høres ut som vi har check på tinga, noe vi ikke har.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-22, 08:29   #152
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.781
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har satt dato, varslet familie og de vennene som skal inviteres. Dessuten har jeg fikset lokale. Denne gangen settes alt bort, med unntak av kaker. Invitasjonene går ut i løpet av våren en gang. Her inviteres alle fettere og kusiner med følge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-22, 08:52   #153
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.742
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg vil også kjøpe meg ut av det meste, siden konfirmasjonen er i innspurten av masteroppgaven. Prøver å finne hode argumenter til medforelder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-22, 13:45   #154
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.421
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Skal fikse så lite som mulig. Bestiller tapas fra samme sted som sist, kjøper halvparten av blomstene jeg kjøpte sist (for mye)og mindre drikke. Laget liste over hva som ble spist/drukket forrige gang, så jeg skal klare å bestille rett mengde nå.

Så det som skal fikses er klær til konfirmanten og sko; dress.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-23, 23:16   #155
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.685
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Halv pris på Optimalprint ut uka.
Restaurant er booket, har fortsatt ikke bestemt oss for hvem vi skal invitere. Alt fra 26 til 56 er aktuelt.
Konfirmasjonen skal være på en restaurant midt i byen uten ekstra tumleplass. - jeg tenker derfor at det kan være greit å bare ha voksne? (Konfirmantens søskenbarn har alle partnere og mange har barn. - sist inviterte vi bare søskenbarn og det var innmari hyggelig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 17:06   #156
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vil noen lage en liste for hvor langt dere har kommet med planlegginga?
Jeg skulle gjerne hatt en oversikt.

Jeg har til nå:

Bestilt bunad og tatt mål
Kjøpt bordkort
Kjøpt servietter (middag)
Kjøpt slips til mann og sønn
Bestilt lokale
Bedt inn til festen
Begynt å planlegge kaker

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 17:57   #157
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.879
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har gjort svært lite (men synes heller ikke det har vært behov for å gjøre mer ennå).

- Kjøpt duker (tilfeldig, kom over et godt tilbud). Har tenkt litt på bordpynt, men ikke avgjort noe ennå.
- Gitt beskjed til alle inviterte at de skal holde av datoen.
- Skrevet liste over hva vi trenger og hva som må gjøres.
- Lokale er i orden (hjemme, vi blir bare 20).
- Mat er bestemt. Ganske sikker på hvilke kaker vi skal ha også.
- Sørget for overnattingsplass til alle som kommer langveisfra (vi skal ha noen hos oss og resten hos annen familie i nærheten).


Vi mangler:
- bordpynt
- dress, skjorte, slips og sko til konfirmanten (ingen vits i å kjøpe før de siste ukene ellers er det fare for at han har vokst ut av den)
- finklær til søsken
- invitasjoner (og senere takkekort)
- frisørtime til konfirmanten
- bestille mat
- kjøpe drikke
- bestille marsipankake med bilde av konfirmanten
- be et par stykker bake en kake hver så tar jeg meg av resten
- ordne bilder av konfirmantens liv til bildefremvisning på TV-skjerm



Når tenker dere at invitasjonene skal sendes? Alle inviterte er som sagt allerede informert om datoen så invitasjonen er bare en formalitet.
Tenker dere å ha noen form for underholdning på konfirmasjonen, type Kahoot om konfirmanten?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 23-01-23 kl 18:03.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 18:34   #158
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.742
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har booket lokale, bestilt mat og sendt ut invitasjoner.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 18:56   #159
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.515
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Min skal jo ikke konfirmeres, men vi skal ha fest. Jeg har booket lokale og jeg har gitt beskjed om dato til de som er tenkt invitert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-23, 18:56   #160
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg laget bare en egen gruppe på Facebook, så kryssa gjestene av på om de kommer eller ikke. Egentlig utrolig lettvint!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no