Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 12:27   #41
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.070
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

En del "lure" løsninger laget av de som bodde der før, som har skapt mye krøll. Litt sprekker i gulvet mellom stue og gang. Ellers er leiligheten finfin, men blir forhåpentligvis for liten for oss innen et år eller to (kun ett soverom).

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:46   #42
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Først og fremst at det er for lite. Skulle gjerne hatt kjellerstue, vaskerom, gjesterom, stort bad, stort kjøkken osv osv... Lista er laaaaang Vi bor per idag i en leilighet som er egentlig akkurat passe for oss 3, men ønsker oss jo såklart noe større.

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:58   #43
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg skulle gjerne hatt et separat vaskerom, ellers er jeg godt fornøyd.

Vi skal lage en luke til loft så vi får langringsplass der, og har bestilt flere kjøkkenskap så vi får bedre lagringsplass på kjøkkenet. Da blir det riktig bra, tror jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 12:58   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg ønsker meg badekar på badet i kjelleren.

Ellers er huset perfekt synes jeg, men det mangler en vinterhage. :ensporet:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:01   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Vi har et soverom for lite. Også skulle jeg ønske det var nyoppusset. Men selve planløsningen liker jeg veldig godt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:26   #46
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

At kjelleren ikke er pusset opp ennå. :venter på ordentlig vaskerom:

Og så gleder jeg meg til hagen blir seende ut som en hage i stedet for en bygge-/lagringsplass.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 14:43   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

- Det er for lavt under taket i kjelleren og vi må grave ut(i bunnen) for å få normal
takhøyde.
Altfor dyrt og for mye arbeid.
- Den bratte trappen ned i kjelleren.

Denne kan jeg bare signere.
:hus fra 60-tallet:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 15:32   #48
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Ja det meste derfor skal vi bygge ut og bygge om eksisterende hus.
Har 3 små soverom oppe. ikke vaskerom. ALT for like kjøkken. og for lita stua.
Ikke kjøkken for å sitte å spise, vi har ikke plass til noe spes besøk i stua og tv`en er flyttet inn på soverommet nede. Og vi har for liten gang.

Men huset var greit da vi var 3 stykker. men når vi vart 5. 4 mennesker og en hamster så er det aaalt for lite :/
Men da vi kjøpte det var det for at det kunne bygges på senere og det var null fukt og råte. Noe det vare masse av i nyere og større hus vi så på.
spes de som hadde fikset bad selv...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 17:18   #49
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.634
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

At det ikke har en oppvaskmaskin som virker.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:45   #50
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

- Mangler eget vaskerom.
- Skulle vært samme frie beliggenhet, men 2-3 km nærmere sentrum.
- Det er lite kveldssol.
- Litt for stor hus, særlig stuen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:50   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg har et rekkverk ved trappa som er dårlig. Tre snekkere har sett på det - ingen ser noen smart måte å fikse det på så dermed står det der og dingler. På syvende året i min tid her.

Bortsett fra det ser jeg mest muligheter og glede. Det vokser gress mellom belegningssteinene og det er katteklor i biritapetet og søttitallsbad - og jeg elsker det.

  Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:39   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Vi mangler kjeller. Det ønsker jeg meg intenst - og større hage. Ellers så er jeg fornøyd.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:56   #53
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Vi har for lite bad! Ønsker meg et badekar :drømme:

Også kunne kjøkkenet trengt en real overhaling. Det er fra -86 og ingenting er gjort med det siden huset ble bygget.

Vindfanget kunne vært større.

Når vi bytter hus: det meste

Dessuten har vi ALT for mye gressplen

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 08:23   #54
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Misliker er kanskje ikke riktige utrykket, jeg elsker huset vårt, men det skulle helst ha hatt et soverom til.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 08:36   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Med "bostedet" trodde jeg du mente selve stedet. For det klarer jeg nesten ikke finne noe negativt ved, annet enn at klimaet kan være så som så.

Med boligen, derimot, er det ting som definitivt kunne vært annerledes. Nå har vi kjøpt nytt hus, da, men siden vi trives så godt at vi ikke vil bevege oss mer enn ca en km i diameter, så er det begrenset hva vi kan få.

Det er mye positivt ved huset vårt, men en rekke minusfaktorer også:
-ligger tett på naboer, selv om det er enebolig. Veldig tett.
-stue i andre etg og kjøkken i første
-ett soverom i andre og to i første
-ingen ekstrastue (men valgt bort til fordel for svære soverom)
-bare ett bad. Dog mulig å lage to, men da må vi ofre kontoret. Det ligger klart. Mangler bare pengene..
-terrassen har ikke morgensol (men lenger ute i hagen er det)
-langt til parkeringsplass (men bor da i et bilfritt miljø, noe jeg liker)

Det var det jeg kom på. Men vi vurderer det dithen at fordelene oppveier ulempene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:01   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.
- Det er for lavt under taket i kjelleren og vi må grave ut(i bunnen) for å få normal
takhøyde.
Altfor dyrt og for mye arbeid.
- Den bratte trappen ned i kjelleren.

Denne kan jeg bare signere.
:hus fra 60-tallet:

Vårt hus er fra 1952, tomta er gravd ut for hånd og bygget med etterkrigsmaterialer(fra en låve på landet). Jeg skjønner at svigerfar ikke orket å grave mer ...
Men det er litt dumt med takhøyde på 190 cm når far en 191 og det ser ut til at arvingen blir like høy eller høyere(faren min er 196).
Kanskje jeg skal begynne å grave i et lite hjøre, bare sånn i hemlighet?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:11   #57
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Jeg hater kjøkkenet. Synes det er designet helt hull i hode. Kunne vert så utrolig mye bedre da vi har ganske stort kjøkken egentlig.

Alt for liten terasse på fremsiden, og ikke mulighet for å bygge ut.

Kunne tenkt meg et soverom til, men det holder med 3 nå.

Belegget på gulvet i gangen er grusomt stykt.

Kansje litt større bad oppe. Vi kan bygge det inn i vaskerommet og få det mye større, men jeg er veldig glad i vaskerommet mitt og tror ikke jeg ville byttet det ut verken for større bad eller et ekstra soverrom.

Huset er bygget i 07. Så kjøkkenet vil ikke bli byttet ut på noen år. Men vi kommer til å bygge stor terasse på andre siden. Og vi kommer nok til å bytte ut gulvet i gangen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:24   #58
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Vi bor i mannens barndomshjem bygget i 1974, tror ikke det er en eneste ting med huset jeg liker...
Huset og rommene er alt for små. Vi har to meningsløse trappetrinn som deler huset i to, det er ingen grunn for disse trinnene men det var vel "in" på 70-tallet..

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:26   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noe med bostedet ditt du misliker?

Vi har noen rare rom der man må gå gjennom ett rom for å komme inn i et annet. Det ene er minste sitt soverom for tiden, og det må vi gå gjennom for å komme til kontoret.

Også vil jeg ha større veranda så jeg får sol på verandaen om morgenen også.

I kjelleren har vi mye små-rom, men dersom jeg hadde vært litt mer organisert og satt opp skap osv hadde de sikkert vært fine som lagringsplass.. Kanskje jeg egentlig er mer misfornøyd med meg selv?

Vi har også to rom igjen med furuhelvete, og noen veldig stygge gulvbelegg på et par rom. Men det er jo sånt som man kan fikse når man orker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no