Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fullmakt for bestilling av pass til barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-16, 21:24   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullmakt for bestilling av pass til barn

Må det være skjemaet fra nettet, eller er det godt nok med en håndskrevet fullmakt med samme info?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 22:17   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Det funker med håndskrevet. Husk å datere den og ta med legitimasjon.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 22:18   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Puh. Takk! Har passet til faren, samt datert fullmakt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 22:47   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Og da har du henvisning til fødselsnummer i fullmakten? Som da, fortrinnsvis ( ) tilsvarer fødselsnummer i passet?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 23:12   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Og da har du henvisning til fødselsnummer i fullmakten? Som da, fortrinnsvis ( ) tilsvarer fødselsnummer i passet?

Bare fødselsdato.. Er ikke det nok?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 23:30   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Jo, sorry, når jeg ser på malen på nett så er det ikke noe problem. Fra jobb er jeg vant til at alle fullmakter inneholder fødselsnummer, men ser ikke ut til at det er nødvendig her, nei.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 23:39   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Har barnet pass fra før? Altså at det er snakk om å fornye bare? Da tror jeg ikke de kicker på at det ikke er hele fødselsnummeret på fullmakten. Det er ikke sikkert de gjør det likevel altså. Det vil helst gå bra. Jeg hadde godtatt den.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 08:45   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Vi har ikke pleid å ha hele fødselsnr på fullmakten. Men vi har erfart at det er viktig å datere den, det glemte vi en gang. De løste det ved å ringe meg på jobb og stille meg en del kontrollspørsmål.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:45   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Da kan jeg rapportere at de manglende fem sifre gikk helt fint. Verre var det at det var så stor forskjell på signaturen hans i fullmakten og i passet. Heldigvis ble det godtatt - dog under sterk tvil.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:01   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Da kan jeg rapportere at de manglende fem sifre gikk helt fint. Verre var det at det var så stor forskjell på signaturen hans i fullmakten og i passet. Heldigvis ble det godtatt - dog under sterk tvil.

Det ble ikke godtatt hos oss. Underskriften til far på pass og fullmakt var for ulike, så vi måtte gå med uforrettet sak. Himmel så sur jeg var.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:28   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det ble ikke godtatt hos oss. Underskriften til far på pass og fullmakt var for ulike, så vi måtte gå med uforrettet sak. Himmel så sur jeg var.

Herregud, da hadde det rakna helt for meg, tror jeg. (Det har vært en laaaang prosess å få bestilt dette passet ...)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:37   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Det er jo vanskelig å få samme signatur på sånne digitale skriveplater som på papir. Jeg syns jo aldri de ligner på hverandre med meg iallefall.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 22:25   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Jeg skal ordne pass til vesla nå, vi skal til Igalo i august, trodde jeg måtte ha med godkjent kopi av gyldig legitimasjon (tenkte det var styrete å få ordnet), men da kan jeg ta med meg passet til faren og en fullmakt fra han?

Det er jeg som har hovedansvaret for vesla, hun er hos faren annenhver helg, jeg må fortsatt ha fulmakt fra han for å få ordnet pass eller? Ikke at jeg tror han nekter altså.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 22:34   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg skal ordne pass til vesla nå, vi skal til Igalo i august, trodde jeg måtte ha med godkjent kopi av gyldig legitimasjon (tenkte det var styrete å få ordnet), men da kan jeg ta med meg passet til faren og en fullmakt fra han?

Det er jeg som har hovedansvaret for vesla, hun er hos faren annenhver helg, jeg må fortsatt ha fulmakt fra han for å få ordnet pass eller? Ikke at jeg tror han nekter altså.

Ja, bare ta med passet og fullmakten. Du må ha fullmakt med mindre du har foreldreansvaret alene.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 22:54   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Går ut i fra at vi har felles, for vi bodde sammen da hun ble født og kan ikke komme på at jeg har signert noen papirer som sier noe annet. Er liksom en sak jeg ikke har tenkt så hardt på, om vi har felles eller ikke, så da går jeg ut i fra at vi har det. Men han må ikke tro at han kan komme å prøve å bestemme noe på vegne av henne.

Neida, jeg får nok lånt både pass og en skriftlig fullmakt fra han.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 00:43   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Pass på at fars signatur i passet du har med er ganske lik den han bruker på fullmakten. Ellers kan man få hysterisk dame på tråden som maser midt i møter og drar folk fra jobb og sånn. Har jeg hørt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 13:58   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg skal ordne pass til vesla nå, vi skal til Igalo i august, trodde jeg måtte ha med godkjent kopi av gyldig legitimasjon (tenkte det var styrete å få ordnet), men da kan jeg ta med meg passet til faren og en fullmakt fra han?

Det er jeg som har hovedansvaret for vesla, hun er hos faren annenhver helg, jeg må fortsatt ha fulmakt fra han for å få ordnet pass eller? Ikke at jeg tror han nekter altså.


Ja, lån passet til faren. Slik har vi gjort det flere ganger. Nå forrige gang lot jeg han gå og tok med mitt pass.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 14:16   #18
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Og husk at fullmakten må være datert, ellers kommer man ingen vei.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-17, 20:30   #19
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fullmakt for bestilling av pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Og husk at fullmakten må være datert, ellers kommer man ingen vei.

Greit å vite.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no