Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til små barnerom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-14, 08:44   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Så utrolig kult, IzziCreo! Jeg kunne tenkt meg sånne senger på barnerommene selv om de har god plass!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 09:40   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Nei, vet du, det er særdeles enkelt, millact Den største jobben er å skru sammen kommodene Vi skrudde så to toms fire på langsiden på veggen, i vater med kommodene. Tror ikke vi har det på kortsidene, siden kommodene er relativt dype, og bærer ribbebunnen fint. Vi skrudde så tre lange skruer ned i to toms fire'n for å holde ribbebunnen på plass (slik at den ikke sklir ned fra bjelken). Vi skal også skru en kraftig list langs ribbebunnen foran, slik at madrassen holder seg fint på plass, men så langt har vi ikke kommet ennå.

To skuffs kommodene er 55 cm høye, og så må man plusse på madrass, samt noen cm for ribbebunn. Tror jeg har regnet med 15-20 cm madrass på podens rom.

Aller helst ville jeg ha benyttet de XXL skuffene Kvik har i kjøkkensortimentet sitt, men da hadde sengen kommet på 8000,- - så det utgikk

Hva kommer denne sengen på da? Yngste skal etterhvert få større seng, dette kan være løsningen tror jeg. Han har lite rom, men trenger skuffer også til oppbevaring.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 12:35   #43
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.944
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Så utrolig kult, IzziCreo! Jeg kunne tenkt meg sånne senger på barnerommene selv om de har god plass!

Det forstår jeg! Oppbevaring får man aldri for mye av.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva kommer denne sengen på da? Yngste skal etterhvert få større seng, dette kan være løsningen tror jeg. Han har lite rom, men trenger skuffer også til oppbevaring.

Det blir en veldig rimelig seng med tanke på at den har ulike formål. Malm toer koster 298,- pr. stk og treer 549,-. To toms fire koster lite.

Sultan Lödingen ribbebunn 275,-/295,- (80/90 cm):





Ønsker man mer oppbevaring og høyere seng med stige opp, så kan man jo også gå for Malm sekser som er 123 cm høy.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 15:52   #44
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Vi har hatt halvhøy og loftseng på barnerom, men må innrømme at vi ikje likte noen av delene. Vanlig seng i kortere lengde har vært mer praktisk fordi den også har fungert som sitteplass. Om du vil kan jeg sende deg bilder av treåringen vårt sitt rom. Lite, men velfungerende. Både til lek på gulv, tegning, oppbevaring og soving.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 17:13   #45
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.944
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Frøknen hadde loftseng før vi lagde den Malm kommodesengen. Selv om hun fikk sofa under så ble hun aldri fortrolig med den, så det tok ikke lange tiden før vi gjorde om. Vi har ikke så høy takhøyde, så det spilte også inn. Malmsengen brukes også som sofa på dagtid.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 13:24   #46
Toad
Aim to be inspired
 
Toad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 8
Toad har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til små barnerom

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi har hatt halvhøy og loftseng på barnerom, men må innrømme at vi ikje likte noen av delene. Vanlig seng i kortere lengde har vært mer praktisk fordi den også har fungert som sitteplass. Om du vil kan jeg sende deg bilder av treåringen vårt sitt rom. Lite, men velfungerende. Både til lek på gulv, tegning, oppbevaring og soving.

Jeg vil gjerne se bilder av rommet til treåringen

__________________
________________________________________
Stolt mamma til Søtnos mai 09 og Godklump mai 11
Toad er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no