Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Les innlegget først!!!
Ja, den eldste har mørkere hårfarge enn den yngste 49 46,23%
Den eldste og den yngste har helt like hårfarger 13 12,26%
Den yngste har mørkere hårfarge 37 34,91%
Annet 7 6,60%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-07, 22:06   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Storebror har helt lyst hår (hvitt), mens mini er vanlig blond.

Av meg og min søster var det hun som var mørkest, men begge hadde tilnærmet hvitt hår.

Av min manns brødre er eldstemann lysest, mellombror mørkest og minstemann kommunefarget.

Av min mor og hennes søster, er eldste mørkest.

Min far er nr. 2 av 5 barn, og eldste er mørkest med ravnsvart hår. Resten av dem var rimelig like tror jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:07   #22
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Jeg hadde litt mørkere hår enn min bror. Mannen, som er eldst i sin søskenflokk, har mørkest hår av alle søsknene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:08   #23
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Nr 1 og 3 har helt like farger. Altså lyse. Nr 2 er mørkere enn meg til å med! Og alle 3 har samme far!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:13   #24
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Ja, den eldste har mørkere hårfarge enn den yngste

Stemmer på våre barn.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:17   #25
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Den yngste er helt mørk. Han ble født sånn.
De eldste var helt lyse da de ble født. De har mørknet og er nå blond(mellomste) og mørkblond (eldste).

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:20   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?


Vel, hos meg og mine søsken var det i alle fall sånn.
Alle er temmelig mørke - som jo folk med sameblod gjerne er - og så kom jeg, ti år etter "storkullet" på seks med ca ett år mellom hver.
Og jeg var kritthvit, både i hår og hud!
"Skrapkaka" kalte de meg - de mente at mamma hadde brukt opp alt på de andre, så jeg fikk ingenting.
Ikke høyde, ikke vekt, ikke farge - jeg var bitteliten og gjennomsiktig.

Når det er sagt, må jeg legge til at den yngste før meg - altså den siste i "kullet" - er den mørkeste av dem alle: Han er faktisk helt mørk i huden og har hodet fullt av tette krøller, til forskjell fra oss andre som alltid har vært garantert strykefri.
Det var nok noen som hvisket litt i krokene og lurte på hva mamma hadde bedrevet når den siste var så forskjellig fra de andre...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:28   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.454
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Min söster og jeg hadde lik haarfarge. Hun er yngst og hun har fortsatt det lyse haaret mens mitt har blitt mye mörkere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:29   #28
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Hos oss stemmer det.
Christian er mørkere enn det Nicholas var.

Søstern min som er eldre enn meg er mørkere enn meg.

Mannen min er mørkere enn det lillebroren hans var.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:44   #29
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Det er vanskelig å si enda, for mine barn (unntatt nest yngste) er lyse i håret mens de er små. Jeg ser ikke bort fra at de blir ca like mørke til slutt alle sammen, men nest yngste har en annen brunfarge - varmere som noen andre her nevnte.

Når det gjelder min egen søskenflokk, er vi alle fire like mørke, men jeg og eldstesøster (vi er de to eldste) har varm brunfarge og brune øyne, mens de to yngste har kaldere brunfarge og blå øyne.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:51   #30
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Ja, min eldste er den mørkeste av alle.

I min egen søskenflokk er nr 2 mørkest, nr 1 og nr 4 litt lysere, mens jeg, nr 3 er den desidert lyseste. (Nå snakker jeg hårfarge; jeg er mørkest i huden av oss søsken.)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:53   #31
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Her har nummer 1 og 2 helt lik farve, mens deres lillesøster er en god del lysere.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:54   #32
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Nå sitter jeg og mannen og oppsummerer her. Alle storesøsken vi kjenner har mørkere (av de vi kommer på selvsagt).
Så rart?????

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:56   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Hos både meg og min bror og hos mann og svoger er det omvendt.

Jeg er eldst og har lyst hår mens min bror har helt mørkt. Min mann er yngst og har helt svart hår mens broren har lysebrunt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:58   #34
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Jeg stemte annet jeg, for nå er storebror mørkere eller mer sølvfarget enn lillebror som har mer englehår.
Da storebror var på samme alder som lillebror er nå, så var han like lys.

Det samme gjelder for meg og min lillesøster, hun har mer gullblond og mitt var askeblondt.
Begge ble vi mørkere og mørkere for hvert svangerskap.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 23:33   #35
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Mellomsøster har mørkere enn storebror.
Min lillesøster har mørkere enn meg.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 23:36   #36
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Malika er lysere enn Sofiane, men hennes hår blir mye mer solbleket enn hans hår, så jeg klarer ikke helt sammenligne...

Khadija holder jeg utenom, hun har jo ikke afrikanske gener

Min bror og meg er ikke sammenlignbare heller, fordi han er halvt latino, og jeg halvt svensk. Men når sant skal sies, var jeg lysere enn han som barn, men jeg er mørkere enn han nå. Det er nok helt naturlig, ettersom han lysner i solen, han er over 40, og har rasta, og håret mitt ikke får sol i det hele tatt.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 23:36   #37
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Den eldste er mellomblond, han i midten er mørkere blond, og lillesnuppa på 2 1/2 er helt lys. men jeg ser ikke bort fra at hun mørkner.

I min egen søskenflokk er jeg eldst, og desidert mørkest. nr 2 og 4 er mellomblonde, nr 3 er rødhåret

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 23:43   #38
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Storesøster hadde skikkelig sort hår da hun ble født. Nå er det mer mellomblondt. De to minste hadde rødlig hår da de ble født, nå er mellomste veldig blond og minsten blond i luggen og rødblond på toppen.

Når det gjelder meg og min søsken, så var jeg også helt mørk da jeg ble født. Men det gikk over til rødbrunt. Mellomste var blond som liten, men mistet håret veldig fort, og minsten er vel mellomblond.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 10:14   #39
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Min eldre søster har litt lysere hår enn meg,
mine yngre søsken har lysere enn meg.
Stemmte annet.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 10:18   #40
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Her ser det ut til at de har likt, dvs. Plutten har like lyst hår som Storesøster hadde i den alderen, nå begynner hennes å bli mørkere. Selv er jeg enebarn og har lite å sammenligne med, men mannen (som er eldst) er lysere enn lillebroren. Men de ligner veldig på hver sin forelder, så mannen er lysere og blåøyd og tung i kroppsbygningen, lillebror har brunt hår og brune øyne og er spinkel.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no