Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-17, 20:39   #61
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Kongelig ja, ikke koselige krenkelser

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:44   #62
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.046
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det frister bare mer og mer med presidentvalg...

Jeg tar heller kleine kongelige brev en presidentvalg, jeg altså.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:44   #63
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg tar heller kleine kongelige brev en presidentvalg, jeg altså.

Ja, jeg også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:50   #64
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Da har jeg vært på IG og sett, rister litt på hodet av denne mammaen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 20:53   #65
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tenker at Marius Borg Høiby er en svært priviligert ung mann som har vokst opp i rammer få forunt og at han i aller høyeste grad høster fruktene av dette (bildene på instagramprofilen hans vitner iallfall om det). Det er ikke alle forunt å ha hjemmefest med en kjent elektronikaduo mens man selv spruter ned gjestene i Champagne når man bli 20- alt ligger ut på nevne duos profil og ble offentliggjort omtrent simultant med at MM ber om at han må få være i fred ).

Hvilken elektronika-duo?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-17, 21:03   #66
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg synes det er interessant å tenke litt på hvem som har sørget for at den nevnte elektronikaduoen får kickass promo når de får herje på Skaugum. Just sayin'

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 02:37   #67
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Har du stått i kulissene, Mave?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 03:05   #68
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.495
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Er bare å google elektronikaduo skaugum og vips!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 06:49   #69
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Har du stått i kulissene, Mave?

Hehe, nei, ikke på den. Heldigvis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 07:48   #70
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.356
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

, med dikt og greier.

Dikt? Det har jeg ikke fått med meg. Men da bør det i det minste være en god limerick med plettfritt rim og rytme.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 09:25   #71
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen her, jeg. Ja, han har åpen instagramprofil. Den var lukket før, men når man kommer over et visst antall følgere så er det helt meningsløst å ha lukket profil. Da er det like greit å ha den åpen, så gidder ikke folk lure på hva slags spennende bilder som ligger der. Ja, han var med i SKAM (sammen med resten av bussen). Men ellers har han jo ikke drevet skamløs promotering av seg selv. Finn-stuntet var ikke helt heldig, men ut over det kan jeg ikke se at dette er en person som er noe mer eller mindre offentlig enn resten av Generasjon Medie-Prestasjon. De lever et mye mer offentlig liv enn det vi gjør, og mange av dem er åpenbart ikke modne nok til å skjønne konsekvensene av å leve slik. Han tenker nok at det ikke er så farlig, som en del av ungdommens overmot og manglende evne til å tenke langsiktig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 09:39   #72
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Når det er sagt så mener jeg selvfølgelig at relevante ting bør omtales. Finn-stuntet er et typisk eksempel. En rettskraftig dom for er straffbart forhold er et annet tenkt eksempel, hvor omtale hadde vært å forvente og kanskje også på sin plass.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:00   #73
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen her, jeg. Ja, han har åpen instagramprofil. Den var lukket før, men når man kommer over et visst antall følgere så er det helt meningsløst å ha lukket profil. Da er det like greit å ha den åpen, så gidder ikke folk lure på hva slags spennende bilder som ligger der. Ja, han var med i SKAM (sammen med resten av bussen). Men ellers har han jo ikke drevet skamløs promotering av seg selv. Finn-stuntet var ikke helt heldig, men ut over det kan jeg ikke se at dette er en person som er noe mer eller mindre offentlig enn resten av Generasjon Medie-Prestasjon. De lever et mye mer offentlig liv enn det vi gjør, og mange av dem er åpenbart ikke modne nok til å skjønne konsekvensene av å leve slik. Han tenker nok at det ikke er så farlig, som en del av ungdommens overmot og manglende evne til å tenke langsiktig.

Men når du i tillegg til dette er sønnen til kronprinsessen, så bør man vel tenkte seg litt ekstra om. I alle fall hvis man ikke ønsker å være en kjendis.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:02   #74
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Eg kan opplyse om at utanom Pray for Paris og eit bilde av palmer, er resten av bilda av han sjøv.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:10   #75
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg gjespet meg gjennom brevet. Leser sjelden om de kongelige uansett hva det gjelder.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:27   #76
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Gaia: jeg syns ikke resonnementet ditt blir riktig når du ikke tar med at han er kronprinsessens sønn. Om det var slik at han hatet rampelyset hadde han ikke hatt en åpen insta- og snapprofil. At den har mange følgere er jo hans valg, ikke noe som har skjedd helt tilfeldig utenfor hans kontroll. Han har oppsøkt rampelyset med viten og vilje. Han promoterer en livsstil få forunt, og som han ikke hadde hatt uten skattebetalernes penger. Media vil alltid være interessert i ham rett og slett på grunn av hvem han er, og det valget tok moren hans for ham med viten og vilje for 17 år siden. Hans livsførsel nå styrer i stor grad medieoppmerksomheten. Mindre dyre biler, posering og playboy-fakter i offentligheten hadde gitt mindre oppmerksomhet.

Jeg syns på ingen måte han skal være fritt vilt, men det oppfatter jeg heller ikke at han er, ikke mer enn det han selv og familien hand har lagt opp til. Da MM sa ja til å bli kronprinsesse og valgte å involvere Marius i offentligheten så var dette baksiden av medaljen, som på ingen måte var ukjent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:28   #77
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Det brevet var da veldig merkelig formulert. Det var som et blogginnlegg både i oppsett og innhold med en blanding av refs til pressen, "livsvisdom" (diktet og formuleringer som "Livet er skjørt, dere. Og vakkert."), private, personlige karakteristika ("I morgen reiser han ut i verden. En sjeldent nydelig ung mann, med et åpent blikk.") og hilsen til andre 20-åringer.

Jeg, som ikke har hørt om Marius Høiby på evigheter (har han blitt 20 allerede?), ble så nysgjerrig at jeg måtte inn på IG og se på hva han legger ut der.

Nei, dette synes jeg var dårlige greier fra kongehuset. For det første synes jeg han kunne sendt ut dette selv. For det andre kunne han nøyd seg med å skrive at han som en del av en spesiell familie har hatt en halvoffentlig rolle siden han var tre år. Nå ønsker han å få være i fred. Og da må han nesten holde seg unna nettverkene, VIP-plassene, kjendismøtene, offentlige arrangementer osv. som han så langt har nytt godt av som del av kronprinsfamilien.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:34   #78
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg blir forresten skikkelig flirfull (og litt deppa) av at vi i et moderne demokrati har titler som "Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse". Det er jo egentlig helt absurd.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:47   #79
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg er helt på linje med Tallulah her, kjenner jeg.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-17, 10:59   #80
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Helt enig med Tallulah.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no