Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Gi bort egenlagde gaver

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-18, 08:50   #41
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg lager null selv og blir kjempeglad for hjemmestrikk. Så mye omtanke bak! Hoodie er innafor, Tjorven.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:12   #42
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg blir glad for hjemmelagede gaver som treffer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:22   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg elsker hjemmelagede gaver! Jeg er dessverre helt analfabet når det kommer til håndarbeid selv, men derfor blir jeg jo ekstra glad når noen gir meg det.

Jeg signerer helhjertet.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:28   #44
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg kan ikke strikke (annet enn skjerf), og blir superglad for hjemmestrikkede votter, sokker og, for en jubel når det skjer!, gensere. Fineste gavene som er å oppdrive.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 09:30   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg lager nydelig sild, og gir gjerne bort dette til silde-elskere. Og så er jeg en racer på dorullnisser og -engler! Svigerfar har en liten samling allerede, og blir nesten fornærmet dersom jula passerer uten at minst én oppdollet dorull ligger under treet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:00   #46
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg blir veldig glad for hjemmelaget jeg også. Jeg strikker og syr selv, men det er noe med det å få noe som andre har laget og satt sitt preg på som er helt fantastisk. Med ett forbehold bare - at det er farger jeg kan bruke. Den sennepsgule fargen som har vært populær en stund får meg til å se sjuk ut, så pannebåndet jeg fikk sist jul blir ikke brukt. Jeg tenker det skal bli gitt til noen andre.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:16   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig. Nå går jeg på vevkurs og planen er å veve bunadssjal, skjerf og linhåndklær til enkelte i familien, mtp jobben så bør det være godt innafor, bøtt still, det er "bare" hjemmelaget av meg.... Jeg må jobbe med meg selv og verdien av det jeg lager, for mottakerene er veldig glade for tingene de får.

Svogeren min ønsker seg noen votter jeg strikker, de kan man få kjøpt på julemarkeder for 500-600,-, så jeg kjenner verdien på dem, men igjen, "bare" noe jeg har laget. Det er en grunn til at jeg ikke står på julemarkeder.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 30-10-18 kl 10:21.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:20   #48
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig. Nå går jeg på vevkurs og planen er å veve bunadssjal, skjerf og linhåndklær til enkelte i familien, mtp jobben så bør det være godt innafor, bøtt still, det er "bare" hjemmelaget av meg.... Jeg må jobbe med meg selv og verdien av det jeg lager, for mottakerene er veldig glade for tingene de får.

Det er jo enkelt: Gå på Husfliden og sjekk hva håndvevde bunadssjal, skjerf og linhåndklær koster hvis man skal kjøpe det.

Svar: Mye mer enn du ellers ville brukt på gave til disse personene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:22   #49
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig. Nå går jeg på vevkurs og planen er å veve bunadssjal, skjerf og linhåndklær til enkelte i familien, mtp jobben så bør det være godt innafor, bøtt still, det er "bare" hjemmelaget av meg.... Jeg må jobbe med meg selv og verdien av det jeg lager, for mottakerene er veldig glade for tingene de får.

Svogeren min ønsker seg noen votter jeg strikker, de kan man få kjøpt på julemarkeder for 500 600,-, så jeg kjenner verdien på dem, men igjen, "bare" noe jeg har laget.

Det høres jo fantastisk ut!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:23   #50
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg elsker hjemmelagde gaver, både å gi og få. Jeg er amatør til å sy men gjør det likevel. Små vesker med glidelås, som man kan ha i veska si er noe de fleste har brukt for. Handlenett også.

Ellers strikker og hekler jeg mye, det varierer hvor fancy ting jeg gir bort. Har heklet noen lyskuler jeg ga bort i fjor. Ellers luer, votter, sokker etc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 12:01   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig. Nå går jeg på vevkurs og planen er å veve bunadssjal, skjerf og linhåndklær til enkelte i familien, mtp jobben så bør det være godt innafor, bøtt still, det er "bare" hjemmelaget av meg.... Jeg må jobbe med meg selv og verdien av det jeg lager, for mottakerene er veldig glade for tingene de får.

Svogeren min ønsker seg noen votter jeg strikker, de kan man få kjøpt på julemarkeder for 500-600,-, så jeg kjenner verdien på dem, men igjen, "bare" noe jeg har laget. Det er en grunn til at jeg ikke står på julemarkeder.

Du må ikke FINNE PÅ å kjøpe noe ved siden av! For noen flotte gaver!!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 12:37   #52
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig.


Jeg har vært litt der jeg også, men nå som jeg studerer og ikke har god økonomi blir det kun hjemmelaget og ikke noe mer. Tantebarna mine får hvert sitt heklet 'juletre' (fylt med vatt så det står av seg selv) og brødrene mine m/fruer får julehjerter til å henge opp og små brikker. Begge deler heklet i rødt bomullsgarn.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 13:00   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Hver gang jeg ser denne tråden leser jeg "Gi bort ødelagte gaver" og det syns jeg faktisk ikke noe om.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 13:10   #54
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har vært litt der jeg også, men nå som jeg studerer og ikke har god økonomi blir det kun hjemmelaget og ikke noe mer. Tantebarna mine får hvert sitt heklet 'juletre' (fylt med vatt så det står av seg selv) og brødrene mine m/fruer får julehjerter til å henge opp og små brikker. Begge deler heklet i rødt bomullsgarn.

Det er jo helt supre gaver! Veldig fint.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 14:03   #55
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg får forresten hjemmelaget gave av broren min med frue hvert år. Helt supert. Kurv med litt spiselig hjemmebakt/konfekt, strikkede kluter og litt sånn. Elsker det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 09:51   #56
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Hjemmelagede julegaver er noe av det fineste jeg får. Et år fikk jeg rosmarinsalt og vaniljesukker, hjemmelaget, av ei venninne. Det var utrolig fint å få! Og ullsokker og votter er alltid en vinner.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 15:47   #57
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg kjøpte meg vevet bunadsjal av en dame som vevde slikt, og betalte 1800,- for det, så det er jo ikke akkurat noe billig skit du tenker å gi bort

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg lager en del hjemmelaget, men føler selv at det er en litt "billig" løsning og ender opp med å kjøpe en ekstra gave - helt dust selvfølgelig. Nå går jeg på vevkurs og planen er å veve bunadssjal, skjerf og linhåndklær til enkelte i familien, mtp jobben så bør det være godt innafor, bøtt still, det er "bare" hjemmelaget av meg.... Jeg må jobbe med meg selv og verdien av det jeg lager, for mottakerene er veldig glade for tingene de får.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 15:48   #58
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Du hekler jo så utrolig fint- det er helt supre gaver

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har vært litt der jeg også, men nå som jeg studerer og ikke har god økonomi blir det kun hjemmelaget og ikke noe mer. Tantebarna mine får hvert sitt heklet 'juletre' (fylt med vatt så det står av seg selv) og brødrene mine m/fruer får julehjerter til å henge opp og små brikker. Begge deler heklet i rødt bomullsgarn.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 21:04   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg elsker hjemmelagde gaver! Er ikke særlig huslig selv, og synes det er fantastisk å få syltetøy, likør og hjemmestrikkede tøfler til jul.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no