Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-16, 18:04   #141
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.


Hvis man tenker over hvor dum en gjennomsnittlig person er ( i dette tilfellet i mgo) så kan man gå ut i fra at halvparten er enda dummere. Det er bare forbasket deprimerende.

Akkurat denne realiteten er noe jeg har kjent en del på de siste årene. Jeg har innsett at mennesker som bare ikke kan forstå, kommer til å prege voksenlivet langt mer enn jeg i min naive ungdom hadde sett for meg. Alle blir ikke eldre og klokere. Noen blir bare eldre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:01   #142
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Plutselig over 40 000 medlemmer nå...

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:03   #143
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

De hadde 25ettellerannet-tusen for noen timer siden.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:08   #144
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nå er det noen som har storaksjon for å legge til nye medlemmer.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:16   #145
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er et poeng at med den tonen så er de med på å skape aksept for overgrep, vold og diskriminering. De skaper også et miljø og et ekkokamner for kvinneforakt. Så selv om vitsene i seg selv ikke er ulovlige skaper de grobunn for mildt sagt uheldige holdninger.

Dette har jeg sett at du har skrevet gjentatte ganger, og det er jeg rett og slett uenig i. Jeg er ikke enig i at det å vitse med for eksempel overgrep er med på å skape aksept for overgrep. Jeg imøteser gjerne forskning som viser at jeg tar feil.

Som Skilpadda syns jeg det er viktig å skille mellom vitser (smakløse eller ei) og det å regelrett bryte loven. Trusler, det være seg mot Sophie Elise eller mot administratorer av MGO, er ikke greit og noe vi alle må ta avstand fra. Punktum.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:18   #146
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Nå er det noen som har storaksjon for å legge til nye medlemmer.

Haha, og plutselig var det ikke så farlig å holde kvinnfolk unna gruppa...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:18   #147
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Jeg har forøvrig hørt påstå at politiet anbefalte Sophie Elise å slette et blogginnlegg på grunn av trusler. Eh, hallo! Det er virkelig VIRKELIG tragisk å høre.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:47   #148
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nå melder de jo inn folk over en lav sko! Så frekt. En fyr hadde lagt til kjempemange, bla flere av vennene mine. Herunder en familuefar som aldri er på nett. Så jeg sendte en melding til dem å sa fra. De ble glade.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 19:52   #149
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

To av mine venninner var lagt til nå, og forsvant like fort ut igjen når de fant ut av det. Dette ser en smule desperat, frekt og patetisk ut.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 20:27   #150
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har forøvrig hørt påstå at politiet anbefalte Sophie Elise å slette et blogginnlegg på grunn av trusler. Eh, hallo! Det er virkelig VIRKELIG tragisk å høre.

Jeg leste en plass at politiet benektet at de hadde bedt henne om å slette det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 20:34   #151
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Frå VG:

Sitat:

I såpass stor grad at hun tirsdag kveld valgte å ta bort et innlegg hun postet kun noen timer tidligere.

– Vi tok en vurdering, etter å ha rådført oss med politiet, om å ta ned blogginnlegget, sier Isachsens manager Marte Schei.

– Ikke fordi innholdet er noe Sophie Elise ikke kunne stå for, men fordi vi merket en klar økning i temperaturen på tilbakemeldingene.

http://www.vg.no/rampelys/sophie-eli...et/a/23812641/

Det er ein nyanseforskjell i å rådføre seg med politiet og å bli bedt om å ta det ned.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 23:12   #152
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nå er de over 38.000. Man må altså følge med, fremdeles ingen venner i gruppen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 23:15   #153
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Jeg fant en sønn av en venninne der, og sa fra til henne. Han meldte seg ut ganske fort. Og sjefen min var også der, og ble borte da jeg sendte han melding. De legger til alt og alle nå... Dårlig taktikk, synes jeg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 23:29   #154
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nå har det dumpet inn en haug med tidligere elever i gruppa, pluss en kollega. Kollegaen min later som han er en "tøffing", og legger ut screenshots av ting som skjer der. Da blir han sikkert kastet ut snart. Et par av de elevene er bare 16 år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 23:49   #155
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Jeg blir nesten litt irritert på alt fokuset om vitsene. Vitsene er nå en ting, usmakelige eller ei. Det er ikke vitsene som er det verste der inne, men holdningene og ytringene. Jeg tror som Tallulah at det er grobunn for enda mer kvinnehat. Når Leo Ajkic intervjuet han som drev og delte nakenbilder av jenter fordi han mente de fortjente det, kvinner har jo tross alt for mye makt i samfunnet. :koko:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 23:57   #156
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette har jeg sett at du har skrevet gjentatte ganger, og det er jeg rett og slett uenig i. Jeg er ikke enig i at det å vitse med for eksempel overgrep er med på å skape aksept for overgrep. Jeg imøteser gjerne forskning som viser at jeg tar feil.

Som Skilpadda syns jeg det er viktig å skille mellom vitser (smakløse eller ei) og det å regelrett bryte loven. Trusler, det være seg mot Sophie Elise eller mot administratorer av MGO, er ikke greit og noe vi alle må ta avstand fra. Punktum.

I følge denne karen tar du feil: http://www.attn.com/stories/10582/la...d-trumps-jokes

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 08:02   #157
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Hvis man leser litt fra fagområdene psykologi og sosiologi ift hvordan samfunn og oppfatninger formes, så får du ytterligere innsikt i hvordan utsagn og "spøk" former oppfatninger av rett og galt på individplan, og spesielt i grupper. Men som det også står litt om i lenken fra gajamor, så kan selsagt disse mekanismene også brukes positivt. For den enkelte er det viktig å være litt bevisst om hva man signaliserer er akseptabelt og ikke. Det er ihvertfall viktig for meg, jeg ønsker å delta i et samfunn med mest mulig trygghet for alle.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 08:27   #158
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette har jeg sett at du har skrevet gjentatte ganger, og det er jeg rett og slett uenig i. Jeg er ikke enig i at det å vitse med for eksempel overgrep er med på å skape aksept for overgrep. Jeg imøteser gjerne forskning som viser at jeg tar feil..

Jeg mente ikke ikke vitsing isolert, men sammen med rasisme, sjikane, diskriminering og nevnte vitser som en av tingene som satte tonen. Jeg snakket ikke om vitser generelt, eller tatt ut av sammenhengen. Enkeltvis tror jeg ikke en vits skaper en holdning, ei heller i en annen sammenheng. Håpet det var oppklarende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 08:40   #159
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Er de bare 8000 medlemmer nå, eller er det opprettet ny gruppe? Jeg hadde en på vennelista som var medlem. Han er det ikke lenger. Nå har det kommet til to nye. De ble lagt til for 13 timer siden. Ser ut som mange nedover lista ble det?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-16, 08:44   #160
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Jeg ser 40000 medlemmer. Men ingen venner av meg.

Syns det er litt rart med den tanken at man melder inn all menn på vennelista for å støtte saken uten at de har blitt spurt om de ønsker dette. Hadde jeg opplevd noe tilsvarende med noen på min venneliste hadde jeg blitt både irritert og fjernet dem fra vennelista mi. Det er jo ikke akkurat slik at det øker omdømmet deres på noen som helst måte.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no