Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Anbefaling: Vanningsopplegg mens man er på ferie og ellers

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-14, 09:39   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaling: Vanningsopplegg mens man er på ferie og ellers

Jeg må bare skryte hemningsløst av vanningsopplegget mitt som jeg har i drivhuset, men som også kan ligge i bed eller pallekarmer eller danderes rundt i frittstående potter og ampler.

Det er solcelledrevet og består av slange, pumpe og små dyser som drypper ned i pottene.

Det jeg har heter irrigatia og man kan se noen videoer på YouTube for å se hvordan det virker og hvordan det skal monteres. (dessverre ikke IKEA-tegninger)

Jeg kjøpte det hos impecta, men det finnes på amazon og ebay og det er ulike typer slanger og litt forskjellig størrelse på solcellepanelene. Impecta har ikke så stort utvalg som det finnes i England.

http://www.impecta.se/bilder/artiklar/pdf/57011.pdf

Som vannkilde har jeg hittil brukt en diger plastkasse med lokk fra IKEA (Type Samla), der jeg har borret hull i lokket til slangen. Den er ikke så stor, så nå skal jeg bytte den ut med en plastønne med lokk på 200 liter som jeg fikk hos et lokalt verksted. Den måtte skylles veldig grundig, men 200 liter burde holde ganske greit for drivhuset i noen uker. Solcellepanelet har jeg festet på en staur og vridd slik at det får mest mulig sol.

Nå er det vanningsforbud enkelte steder i Norge som følge av tørke, men denne dryppvanningen omgår vannspreder/hageslangeforbudet og er et lukket system.

Systemet vanner etter behov, jo varmere det er, jo mer vanner det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:55   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalling: Vanningsopplegg mens man er på ferie og ellers

Så smart!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 10:30   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: Vanningsopplegg mens man er på ferie og ellers

Så lurt! Pris?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 10:48   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: Vanningsopplegg mens man er på ferie og ellers

Tusenlapp for hele herligheten inkl toll. http://www.impecta.se/sv/artiklar/so...ystem-c12.html

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no