Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-19, 01:17   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Poden er konfirmant, og selv om ikke vi har kommet så langt som å snakke hvilken kake han ønsker ("Mammaaaa, jeg har ikke engang startet med undervisningen..." ) så vet jeg at det beste han vet, det er mamsens brownies Til vanlig, selv ikke til bursdag, trengs disse å pimpes og pyntes, da de rett og slett er så digg helt av seg selv, MEN til konf så må han jo få en fancy kake

Det må jo ikke bli too much og kvalmende, så det er vel den største fellen å gå i, men er det liksom håp? Jeg pynter jo vanligvis med smørkrem/frosting, men det går jo ikke helt, i hvert fall ikke mengder.

Mulig jeg må ende opp med sjokoladekake som konfirmasjonskaken, og ha brownies ved siden.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 01:25   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Jeg kunne kanskje gått for et slags tårn (eller tårnfat) med browniestykker og masse spisbar pynt innimellom (som kan spises for seg liksom? Hvis jeg lager det av type frosting som stivner. Kunne marengs funket tro?

Eller hva med brownie kuler? Har sett en Youtube video med det. Husker ikke mer enn at det var kuler, men det kunne kanskje vært en kul greie å stable...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 07:06   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Noe sånt på et fint stettefat?


https://www.franciskasvakreverden.no...flere-etasjer/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 00C656A9-01CE-44E1-B311-E893707D1403.jpg (20,1 KB, 20 visninger)
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 10:21   #4
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Du kan pensle på pulver i gull, sølv eller bronse? Og evt sette på stettfat med pynt rundt?
Vi gjorde dette til nyttårsaften og det ble veldig lekkert.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 10:23   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Ha bringebærmousse oppå? Det har jeg fått servert. Veldig godt!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 10:37   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Jeg pakket brownies inn i bringebærmousse og pyntet med makroner, marengs, bær osv., for å få den mer festpyntet.

Ellers ville jeg delt den opp i biter og pyntet med f.eks. bringebær + sitronmelisse, sjokoladesmørkrem, makroner eller marengs. Stettfat i flere etasjer var også en god ide. Jeg ville lagd et overdådig fat med brownies i biter, blomster, jordbær, bringebær, makroner, marengs og sjokolade +++

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ACA94B22-8684-4DBA-8A43-D93EC76F8C80.jpg (15,5 KB, 35 visninger)
Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-19, 10:39   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan gjøre brownies til en festkake?

Jeg ville delt opp brownien i små, kvadratiske ruter. Og sprøytet en dott med mousse av forskjellige slag på. Noen med sjokolademousse og noen med bringebærmousse på, f eks. Og så dandert på stettfat med blomster, bringebær og sjokoladeflak.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no