Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sliter dere med å finne mat alle liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-15, 19:16   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg er så LEI av å prøve å enes om middag her.... mannen liker ingenting fra sjøen, og jeg er ikke så glad i kjøtt. Ungene vil helst ha drittmat som pølser, taco, hamburger eller pizza, og ingen er sultne samtidig..... jeg er mildt sagt lei av å lage middag....


Hvordan løser dere middagslogistikken?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:19   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Alle kommer med ønsker og så må alle spise hverandres mat. Enkelt og greit.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:06   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Alle kommer med ønsker og så må alle spise hverandres mat. Enkelt og greit.


Veldig enkelt i teorien, fungerer ikke i praksis. Sukk!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:24   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Det er ikke så mye spørsmål om hva man ikke er så glad i, vi varierer uansett og ingen trenger være like glad i all hverdagsmat. Man kan spise uansett.
Fisk 2-3 ganger i uka, kylling, noe rent kjøtt og noe pølse/pasta/pizza; vi har litt av hvert. Har mye rå grønnsaker ved siden av og alle liker det meste egentlig, hva man helst vil ha og ikke er ikke noe tema for vanlige dager. Vi kan ønske og diskutere, men hverken å droppe fisk eller leve på pølser er aktuelt.

Middagen serveres stort sett rundt kl 17, og ingen får mene så mye om det. Begrenser annen mat så de fleste er sultne da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:27   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Følger med i tråden!
Har litt av samme problematikken her.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:29   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Mannen og jeg er altetende, barna liker ingenting, og de liker ikke det samme som hverandre.
Vi har laget flere middager i mange år, men nå gidder jeg ikke mer. Jeg lager middagsplan, og spiser de ikke det vi har får de ordne seg brødskive.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:34   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Adam bestemmer middagen, og enten spiser de den, eller så gjør de ikke det. Verst for dem. Hos oss lages det ikke flere middager, alle skal smake og ingen får brødskive i stedet, så hvis de virkelig ikke vil ha middagen, får de vente til kveldsmaten. Heldigvis spiser de det meste og gubben er heller ikke så vanskelig i matveien.

Men fast middagstidspunkt, med middagsplan som alle kjenner til hjelper kanskje?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:30   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Det eneste jeg fortsatt curler med er fiskemåltider. Der forsøker jeg å få til noe så alle får i seg litt fisk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:32   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:47   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

Enig. Det er én ting å ikke like fiskepinner eller kokt torsk, men å mislike all fisk er ganske sært.

Her kjører vi samme greia som apan. Ingen kommenterer hva de ikke liker, det de ikke vil ha lar de bare ligge. Det går greit om ungene spiser bare kjøtt eller bare grønnsaker en dag og det motsatte neste. Men jeg innser at jeg er ganske heldig som har en 4-åring som mauler brokkoli og blomkål rått og er veldig ivrig på å smake på ny mat.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-15, 08:42   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Enig. Det er én ting å ikke like fiskepinner eller kokt torsk, men å mislike all fisk er ganske sært.

Her kjører vi samme greia som apan. Ingen kommenterer hva de ikke liker, det de ikke vil ha lar de bare ligge. Det går greit om ungene spiser bare kjøtt eller bare grønnsaker en dag og det motsatte neste. Men jeg innser at jeg er ganske heldig som har en 4-åring som mauler brokkoli og blomkål rått og er veldig ivrig på å smake på ny mat.

Neida, du har en helt normal 4-åring. Mine spiste alt mulig da de var 4. Oliven, soya, sushi, aioli, alt av grønnsaker.

Så ble de 5.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-15, 09:18   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Neida, du har en helt normal 4-åring. Mine spiste alt mulig da de var 4. Oliven, soya, sushi, aioli, alt av grønnsaker.

Så ble de 5.

Ja, hva ER greia med det egentlig. Sånn var junior også. Spiste alt og så ble det slutt. Det har kommet seg igjen på en del, men langt ifra der han var som liten.


Mannen spiser alt bortsett fra risgrøt og er veldig lett i matveien. Ungene har et stykke å gå. De er langt fra superkresne, men kresne nok til at vi i vår har blitt litt for kjedelig i matveien etter min smak. Vi har bestemt oss for å legge et litt annet løp når vi har fått innstallert oss i nytt hus og ta tilbake mer variert mat. Blanding av veldig hektisk liv i vår og småkresne barn har gjort at det har blitt litt vel lettvinte løsninger. Alle må smake, men det er greit å ikke like. Jeg ser fort når de virkelig ikke liker ting og når de heller kunne tenkt seg noe annet. Vi jobber med det å skille "liker ikke" og "foretrekker noe annet". Ungene får gå sultne til kveldsmat om de ikke liker middagen .

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-15, 09:26   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Vi har god erfaring med familieråd der alle fikk skrive opp det de ønsker seg til middag. Det var krav til at minst halvparten måtte gå i kategorien sunn ( dvs ikke pølse og annen ferdigmat)

Vår høylytte sønn har siden blitt mye hyggeligere å spise middag sammen med. Vi tar ting fra hans liste 1 eller 2 ganger i uken.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 20:37   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

Javel?

Min mann liker heller ingenting fra sjøen. Han kaster nesten opp. Jeg lager likevel fisk og han tar det på tallerkenen, klager aldri, men får svært lite i seg. Tror ikke ungene har merket så mye. Men vi har vært sammen i snart tjue år, og man kan ikke tvinge noen til å spise noe, han prøver jaggu så godt han kan. Og jeg har rimelig liten toleranse for særheter i matveien altså, jeg er selv altetende. Her blir alle servert den maten jeg lager, og det er ikke akkurat i kategorien "barnevennlig mat" alltid. Jeg synes det med mannen min og fisk tidvis er nokså leit, men kjente likevel jeg ble litt provosert over utsagnet ditt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 23:23   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Javel?

Min mann liker heller ingenting fra sjøen. Han kaster nesten opp. Jeg lager likevel fisk og han tar det på tallerkenen, klager aldri, men får svært lite i seg. Tror ikke ungene har merket så mye. Men vi har vært sammen i snart tjue år, og man kan ikke tvinge noen til å spise noe, han prøver jaggu så godt han kan. Og jeg har rimelig liten toleranse for særheter i matveien altså, jeg er selv altetende. Her blir alle servert den maten jeg lager, og det er ikke akkurat i kategorien "barnevennlig mat" alltid. Jeg synes det med mannen min og fisk tidvis er nokså leit, men kjente likevel jeg ble litt provosert over utsagnet ditt.

Hos oss er det meg som sliter med fisken, og ja, det er på brekningsstadiet med ganske mye av det. Egentlig det aller, aller meste, jeg klarer stekt torsk (og fiskepinner i ulike størrelser, det dvs frityrstekt torks de store)

Det medfører at vi har ganske lite variert fiskemat i hverdagen, far og barn spiser mer i januar og februr de dagene jeg jobber overtid, vi griller noe frisk på sommeren gjerne samtidig med at vi har andre ting og ungene tenker ikke så mye over hva jeg velger mest og minst av.

Jeg tar det på tallerken. Jeg bare trenger enorme mengder drikke for å få det ned uten å spy. Det er ikke noe kjekt i det hele tatt, jeg vil gjerne. Jeg bare klarer det ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:06   #16
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde forøvrig nektet at mannen ikke spiste fisk. Det fikk han bare starte med.

Og det tror du han gjør hvis jeg tvinger han?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:19   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Og det tror du han gjør hvis jeg tvinger han?

Nei, men jeg synes det er merkelig at en voksen mann ikke forstår at man ikke setter "ikke fisk" som et premiss i middagsdiskusjon foran barn. Jeg hadde reagert på at han i det hele tatt viste barna at det gikk an å diskutere akkurat det. Da er det ikke rart det blir diskusjoner rundt mat og tidspunkt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:20   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, men jeg synes det er merkelig at en voksen mann ikke forstår at man ikke setter "ikke fisk" som et premiss i middagsdiskusjon foran barn. Jeg hadde reagert på at han i det hele tatt viste barna at det gikk an å diskutere akkurat det. Da er det ikke rart det blir diskusjoner rundt mat og tidspunkt.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:29   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

Høres kjent ut.

Min eldste er av Toffenbarnas kaliber og kan gå uendelig lenge uten mat hvis hun først har bestemt seg. Hun har i perioder spist en yoghurt i løpet av en hel dag i barnehagen (og ja, vi prøvde å ikke sende med det, da spiste hun ingenting), og blir ikke spesielt sjarmerende med lavt blodsukker, så å gi henne brødskive er reint selvforsvar. Minsten kan finne på å begynne å spise etter å ha sett på maten en lang stund, så der funker det å tenke som Teofelia skisserer. Regner med at det kommer seg etterhvert, jeg har brukt så mye krefter på å være frustrert over dette og gidder ikke mer. Livet er for kort.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 22:31   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine barn trenger ikke noen til å vise seg at det går an å diskutere ting. Det greier de helt fint å finne ut selv.

Ja, mine også. Men ut fra HI tolker jeg det som om mannen også deltar i denne diskusjonen, og det gjør det jo ikke lettere.
At barn foretrekker P-mat er vel ikke uvanlig, men det vanlige er vel at man informerer barna om at det ikke er aktuelt med slik mat hver dag uansett.
Ting blir jo vanskeligere om mannen også krangler, særlig om han også er med i tidspunktdiskusjonen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no