Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Distrikter i San Francisco

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-15, 14:26   #1
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Distrikter i San Francisco

Vi har booket billetter og drar til San Francisco i slutten av oktober. Men hu og hei, det er sannelig merkbart med svekket kronekurs, det er noen ganske drøye hotellpriser jeg får opp på TripAdvisor. Vi vurderer AirBnB, men jeg er litt fortapt når det gjelder å finne ut hvor vi skal bo - kan noen si litt om de forskjellige distriktene og hvor det er fint og hyggelig å være?

Vi driver lite shopping, men skal sikkert innom de fleste større turistattraksjonene. Er to voksne som reiser uten barn, men jeg kommer til å være ganske gravid, og vil sikkert sette pris på nærhet til kollektivtransport. Vi liker å spise godt og spennende, ikke nødvendigvis fine dining, like gjerne nabolagsrestauranter. Trafikkstøy spiller mindre rolle.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 15:19   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Distrikter i San Francisco

SF er mindre enn hva jeg forventet. Vi bodde på hotel Kabuki i Japan town, om jeg husker riktig. Uansett så kommer du å bruke bil eller taxi så det er egentlig ikke så farlig hvor du bor. For det du vil se på er iåutspredt. I Japan town er det, av naturlige årsaker, mye god sushi.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 15:29   #3
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Distrikter i San Francisco

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

SF er mindre enn hva jeg forventet. Vi bodde på hotel Kabuki i Japan town, om jeg husker riktig. Uansett så kommer du å bruke bil eller taxi så det er egentlig ikke så farlig hvor du bor. For det du vil se på er iåutspredt. I Japan town er det, av naturlige årsaker, mye god sushi.

Takk! Mmm, sushi. Da er det kanskje håp om å få de litt rarere japanske tingene jeg liker også, som okonomiyaki og tonkatsu. Magen gleder seg allerede!

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 15:48   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Distrikter i San Francisco

Det var veldig gøy å spise i Japantown, men den aller beste sushien jeg noen gang har spist (inkludert masse utsvevende sushispising i Japan), fikk jeg på Sushi Ran i Sausalito (med forbehold om at det er noen år siden). Tror likevel ikke jeg ville bodd noen av stedene. Vi bodde rett i utkanten av Chinatown og var fornøyd med det, men ellers måtte det vel være fint og atmosfærisk å bo i noen av de klassiske SF-husene i Pacific Heights og der omkring?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 16:03   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Distrikter i San Francisco

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi bodde rett i utkanten av Chinatown og var fornøyd med det, men ellers måtte det vel være fint og atmosfærisk å bo i noen av de klassiske SF-husene i Pacific Heights og der omkring?

Ja, det er nok veldig optimalt å bo der. Dyrt kanskje? Vi var nesten ikke på hotellet og vi hadde "privatsjåfør" (samarbeidspartner til mannen i familien vi reiste med) som hadde leid en van og kjørte oss rundt så vi ble hentet og levert. Hotellet var bra priset til det vi fikk, men det er absolutt ikke området du farter rundt masse i, det er grenser for hvor mange japanske supermarket du har behov av å besøke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no