Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Venner med på ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-15, 11:19   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Veldig viktig poeng å spørre foreldrene før man inviterer barnet!

Ja, veldig enig i det!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:00   #22
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jentungen var med venninne 3 uker til Spania i fjor. Vi betalte flybilletten og sendte med lommepenger. Jeg ville gjerne betale litt for oppholdet, men de hadde allerede bestilt stor leilighet slik at det ikke ble noe dyrere for de å ha med vår jente. De betalte også all mat og drikke. Hadde de måtte betille større leilighet/rom, så hadde vi definitivt betalt for det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:23   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Vi har sent barn med på ferie i nærområdet der det max har kostet oss 500 kr. Hadde vi fått spørsmål om barnet ville være med til type syden med beskjed om at vi måtte dekke flybillett selv ville jeg faktisk ledd høyt (etter at jeg hadde lagt på røret). Jeg forstår at det er godt ment, men å bruke tusenvis av kroner på å sende barnet med en annen familie er helt utelukket. De pengene måtte vi ha tatt av felles feriebudsjett, så da hadde vi nok takket pent nei.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi har sent barn med på ferie i nærområdet der det max har kostet oss 500 kr. Hadde vi fått spørsmål om barnet ville være med til type syden med beskjed om at vi måtte dekke flybillett selv ville jeg faktisk ledd høyt (etter at jeg hadde lagt på røret). Jeg forstår at det er godt ment, men å bruke tusenvis av kroner på å sende barnet med en annen familie er helt utelukket. De pengene måtte vi ha tatt av felles feriebudsjett, så da hadde vi nok takket pent nei.

Så du syns ikke folk skal spørre deg om ting, selv om du sier nei? Det var da hyggelig. Jeg har selvsagt stor forståelse for grunnen til at du sier nei, men det er vel ingen grunn til å oppføre seg ufordragelig (selv om det er etter du har lagt på).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:49   #25
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi har sent barn med på ferie i nærområdet der det max har kostet oss 500 kr. Hadde vi fått spørsmål om barnet ville være med til type syden med beskjed om at vi måtte dekke flybillett selv ville jeg faktisk ledd høyt (etter at jeg hadde lagt på røret). Jeg forstår at det er godt ment, men å bruke tusenvis av kroner på å sende barnet med en annen familie er helt utelukket. De pengene måtte vi ha tatt av felles feriebudsjett, så da hadde vi nok takket pent nei.

Du hadde ledd høyt? Jøss.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:49   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg hadde nok vært forberedt på å dekke alt utenom lommepenger om vi hadde invitert med et annet barn. Men takket ja til det om foreldrene hadde tilbudt å betale noe selv. Andre veien, så hadde vi tilbudt oss å betale reise og opphold for vårt barn, og i tilfeller der det hadde vært forventet at vi skulle det, så er det nok lite sannsynlig at vi kunne takket ja til invitasjon. Men ledd høyt hadde jeg ikke. Det er jo uansett kjekt med invitasjon, vi har bare ikke et uendelig stort feriebudsjett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:55   #27
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Venner med på ferie

Vi har ikke et voldsomt feriebudsjett, så jeg hadde satt pris på å bli spurt før barnet ble forespeilet å bli med på tur. I noen tilfeller hadde det jo f.eks. vært mulig om vi ble spurt i så god tid at barnet det gjaldt kunne ha ønsket seg penger til bursdag og lignende.

Omvendt kommer det vel neppe til å bli med det første. Med fire barn selv ser jeg for meg det er litt vanskelig å ta med en ekstra eller to.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 12:57   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Ja, le høyt av en invitasjon er jo skikkelig sjarmerende. I min verden er det helt innafor og greit og si at det medfølgende barnet må betale flybilletten selv.
Skjønner at alle ikke har mulighet for å betale flybillett, men flere tusen kroner ekstra behøver det nødvendigvis ikke bli. Vi fikk flybillett for rett under 2000,- og jentungen brukte vel kanskje 500,- sjøl. Jeg er sikker på at det fort hadde blitt 2500,- brukt hjemme også (for evt kino, t-bane billetter, is, brus osv osv. Samt at vi brukte mindre på mat hjemme).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:00   #29
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Vi har hatt med to ekstra barn (ungdommer) på 4 ukers ferie. De betalte fly selv, vi betalte hus (pga to ekstra ble vi 8 totalt og trengte flere soverom enn vi ellers måtte hatt). Foreldrene overførte også litt matpenger til oss. Lommepenger hadde de selv. Vi betalte for alle når vi var ute og spiste og førte ikke noe regnskap. All mat og drikke i huset dekket også vi. Og taxi, transport, leie av båt etc.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:03   #30
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg syns det viktigste er å være tydelig.

Jeg ville vært forberedt på å dekke alt dersom noen tok med seg mitt barn.

Jeg kunne ønske at foreldrene skulle dekke flybillett/ingangspenger til fornøyelsesparker, men vært forberedt på å dekke alt unntatt lommepenger dersom jeg inviterte et barn med oss.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:19   #31
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg hadde sett på det som en selvfølge at jeg skulle dekke billetten til mitt eget barn som var med noen andre. Jeg ville også syns det var naturlig å betale litt til parker/middager etc. Her kommer det jo an på hva slags type ferie det er, naturligvis.

Jeg hadde sannsynligvis også vært på tur UTEN mitt eget barn når dette var på tur med andre (hvis det er i en "fellesferie"), eller at vi tok med oss et barn en annen gang, så jeg hadde tenkt at dette "gikk opp i opp". Jeg hadde også kunne sagt nei hvis vi følte det ble urettferdig/dårlig råd.

Det er jo helt topp ofte å bytte litt unger, jeg sender fra meg en, og tar en annen ekstra, når man har flere barn. Av og til skal man være hjemme eller på hytta eller noe som ungene syns er ok - men ikke TOPP, så da kan en tur med en kompis være strålende.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:46   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Veldig viktig poeng å spørre foreldrene før man inviterer barnet!

Vi har hatt med oss barnas venner til Spania to ganger. Vennene betalte egen flybillett og litt i leiebilen siden vi måtte ha 7-seter. Vi holdt husrom, alt av mat og drikke og så holdt gjesten seg med lommepenger til shopping og snop.

Sånn ville vi ha gjort det også.
Husker jeg hadde mede venninne til Kreta, da betalte hun for sin egen reise og hadde litt lommepenger.
Foreldrene mine betalte mat.
Vet at sønnen min har fått spørsmål om å bli med en kompis til deres feriebolig i sydligere strøk,
og jeg tar det som en selvfølge at han skal betale flybillett og ha med lommepenger ol.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 14:28   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi har sent barn med på ferie i nærområdet der det max har kostet oss 500 kr. Hadde vi fått spørsmål om barnet ville være med til type syden med beskjed om at vi måtte dekke flybillett selv ville jeg faktisk ledd høyt (etter at jeg hadde lagt på røret). Jeg forstår at det er godt ment, men å bruke tusenvis av kroner på å sende barnet med en annen familie er helt utelukket. De pengene måtte vi ha tatt av felles feriebudsjett, så da hadde vi nok takket pent nei.

Så om noen andre hadde ringt og sagt "Hei! Vi skal til Spania i sommer og datteren vår vil så gjerne ha med datteren din. Vi kunne godt ha gjort det, men har ikke råd til å dekke flybilletten ned, men kost og losji går bra. Har ikke nevnt det for ungene, men hva tenker du om det?"

Da hadde du ledd høyt? Virkelig?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 14:39   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Hadde noen spurt om et av mine barn ville være med på ferie, feks syden, ville jeg automatisk tenkt at vi skulle dekke litt av det økonomiske. Jeg er enig i at foreldre må spørres først, nettopp pga dette. For det må også være en ok ting å si at dette er noe man ikke har råd til, for familiens (ferie)budsjett ikke gir mulighet.

Det samme gjelder forresten om noen vil ha med kidsa på kino/shopping etc, jeg sender med lommepenger da og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 14:59   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg hadde ikke begynt å ledd, jeg hadde egentlig blitt litt glad for å bli spurt, men samtidig så hadde jeg nok syntes at det var litt vanskelig fordi jeg mest sannsynlig ikke hadde hatt råd. Det henger jo sammen med at jeg bor sånn til at det nødvendigvis hadde blitt dyrt. Hadde det vært snakk om et par tusen til flybilletter og lommepenger, hadde det nok gått greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 15:52   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg syns kino og svømmehall er annerledes i forhold til å spørre foreldrene først. Der spør jeg barn A om hun vil bli med på kino, og hvis foreldrene sender med penger til kinobillett og snop, så fint og flott. Hvis ikke betaler jeg. Ikke noen big deal og ikke noe som trengs avklaring på forhånd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 16:04   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Le høyt hadde jeg nok ikke gjort, men heller blitt fortvilet. For det ville vært vanskelig å si nei, men det hadde virkelig ikke passet oss. Joda, vi kunne tatt oss råd til det, men å sende en unge på utenlandsferie mens den andre er hjemme? Noen ville blitt passe bra misunnelig da. Og at Vi skulle dradd uten den som var på tur på vår ferie hadde 1)føltes stusselig og 2)gjort det langt mer slitsomt for oss, det er jo uten tvil veldig greit at de har hverandre.

Være med ei helg på hytta, i svømmehall eller på kino er mer innafor. Men på langtur til utlandet... nei, det ser jeg ikke hvordan praktisk skulle vært en god løsning

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 16:11   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg ville bli glad for å bli spurt. Veldig fint med sånne initiativ. Men foretrekker at barn involveres etter at foreldre har klarert det både pga økonomi, tid og opplegg. Jeg hadde forventet å betale for eget barn, men hadde planlagt å dekke for de fleste andre barn dom skulle bli med oss.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 17:08   #39
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Le høyt hadde jeg nok ikke gjort, men heller blitt fortvilet. For det ville vært vanskelig å si nei, men det hadde virkelig ikke passet oss. Joda, vi kunne tatt oss råd til det, men å sende en unge på utenlandsferie mens den andre er hjemme? Noen ville blitt passe bra misunnelig da. Og at Vi skulle dradd uten den som var på tur på vår ferie hadde 1)føltes stusselig og 2)gjort det langt mer slitsomt for oss, det er jo uten tvil veldig greit at de har hverandre.

Være med ei helg på hytta, i svømmehall eller på kino er mer innafor. Men på langtur til utlandet... nei, det ser jeg ikke hvordan praktisk skulle vært en god løsning

Det er vel gjerne snakk om eldre barn med lang ferie, jeg tenker at familien drar på ferie utenom dette hvis man ønsker være alle.

At søsken opplever forskjellige ting må de bare venne seg til. Jeg får litt mark av at man ikke kan gjøre noe fordi søsknene er misunnelige. Med mindre feriebudsjettet spises opp slik at det går ut over søsken selvsagt. Det er ikke så ok.

Til HI: Synes det er naturlig å betale minst egen flybillett samt lommepenger, og være i dialog med foreldrene rundt omfang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 17:23   #40
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så du syns ikke folk skal spørre deg om ting, selv om du sier nei? Det var da hyggelig. Jeg har selvsagt stor forståelse for grunnen til at du sier nei, men det er vel ingen grunn til å oppføre seg ufordragelig (selv om det er etter du har lagt på).

Nei, jeg synes vel egentlig ikke de bør spørre om slikt, det er vel der det ligger. "Vi vil gjerne ha med Per, men du må spytte i noen tusen", er rett og slett for meg et helt uforståelig spørsmål. Jeg tror faktisk jeg synes det er litt frekt. Jeg har forsøkt å sette fingeren på hva som oppleves som så frekt, men det er vanskelig å si spesifikt. Klart det er hyggelig at noen vil ha med vårt barn, men jeg synes slike spørsmål setter familien i en slik klemme at jeg helst vil slippe.

Vi inviterer aldri med barn om vi ikke kan/vil betale for dem.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav

Sist redigert av Einhyrningur : 10-10-15 kl 17:25. Årsak: føyde til litt til
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no