Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Venner med på ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-15, 17:25   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Le høyt hadde jeg nok ikke gjort, men heller blitt fortvilet. For det ville vært vanskelig å si nei, men det hadde virkelig ikke passet oss. Joda, vi kunne tatt oss råd til det, men å sende en unge på utenlandsferie mens den andre er hjemme? Noen ville blitt passe bra misunnelig da. Og at Vi skulle dradd uten den som var på tur på vår ferie hadde 1)føltes stusselig og 2)gjort det langt mer slitsomt for oss, det er jo uten tvil veldig greit at de har hverandre.

Være med ei helg på hytta, i svømmehall eller på kino er mer innafor. Men på langtur til utlandet... nei, det ser jeg ikke hvordan praktisk skulle vært en god løsning

Tror du at du ville tenkt på samme måte om barna hadde vært større? Jeg ser for meg at når ungene er i tenårene, så ville ikke sjalusi vært noe jeg hadde tatt hensyn til, livet er faktisk ikke rettferdig. Og jeg hadde uten å tenke meg om reist på ferie med den andre ungen i samme tidsrom om det hadde passet seg sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 17:58   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Tror du at du ville tenkt på samme måte om barna hadde vært større? Jeg ser for meg at når ungene er i tenårene, så ville ikke sjalusi vært noe jeg hadde tatt hensyn til, livet er faktisk ikke rettferdig. Og jeg hadde uten å tenke meg om reist på ferie med den andre ungen i samme tidsrom om det hadde passet seg sånn.

Nei, for all del, gi meg 10-15 år så er det sikkert helt annerledes, men nå er mine ganske små da, og om han som er 8 til sommeren skulle dradd til syden sammen med kompisen, noe ingen av mine unger har opplevd før, de har aldri vært utenlands engang, hadde det føltes feil ovenfor hun som da er 5,5, samt at han neppe hadde likt at i gjennomførte den planlagte dyreparkturen uten ham heller. Det var utfra dette jeg mener at det hadde føltes veldig, veldig feil.

At han på 18-19 drar på ferie med kompiser og hun på 15-16 blir med venninna, og vi da bare drar på ferie med hun på 10-11 derimot, det blir jo noe annet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:04   #43
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Nei, jeg synes vel egentlig ikke de bør spørre om slikt, det er vel der det ligger. "Vi vil gjerne ha med Per, men du må spytte i noen tusen", er rett og slett for meg et helt uforståelig spørsmål. Jeg tror faktisk jeg synes det er litt frekt. Jeg har forsøkt å sette fingeren på hva som oppleves som så frekt, men det er vanskelig å si spesifikt. Klart det er hyggelig at noen vil ha med vårt barn, men jeg synes slike spørsmål setter familien i en slik klemme at jeg helst vil slippe.

Vi inviterer aldri med barn om vi ikke kan/vil betale for dem.

Det virker som om du synes det er feil å spørre om dette fordi du føler det er vanskelig å svare nei? Jeg synes det er rart, for et spørsmål er jo nettopp et spørsmål, og spør man foreldrene før ungene involveres er det jo helt tydelig at man vet at svaret kanskje blir nei. Hvorfor er det så vanskelig å si at det ikke passer, og hvorfor bør andre ta hensyn til at du synes det er vanskelig?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:08   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er vel gjerne snakk om eldre barn med lang ferie, jeg tenker at familien drar på ferie utenom dette hvis man ønsker være alle.

At søsken opplever forskjellige ting må de bare venne seg til. Jeg får litt mark av at man ikke kan gjøre noe fordi søsknene er misunnelige. Med mindre feriebudsjettet spises opp slik at det går ut over søsken selvsagt. Det er ikke så ok.

Til HI: Synes det er naturlig å betale minst egen flybillett samt lommepenger, og være i dialog med foreldrene rundt omfang.


Vi måtte økt feriebudsjettet ja, for resten av familien sin ferie hadde blitt omtrent like dyr (eller reelt sett billig) med eller uten en unge, så hadde det andre måtte blitt tatt fra noe annet, men ikke direkte gått utover søsken (Det koster ikke såååå mye med to uker hos svigermor og en tur i hunderfossen, og er overkommelig med to dager i dyreparken også. Med to eller tre unger.)

Og at det for deg ikke er aktuelt å ta hensyn til søsken, gjør ikke at jeg synes det er ok at 1 av 3 skal få oppleve familiens første sydenferie, og ikke de andre. Altså, for oss er ikke dette aktuelt. Men som jeg sa, gi meg 10-15 år så ser jeg nok annerledes på det, vil jeg tro.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:11   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi har sent barn med på ferie i nærområdet der det max har kostet oss 500 kr. Hadde vi fått spørsmål om barnet ville være med til type syden med beskjed om at vi måtte dekke flybillett selv ville jeg faktisk ledd høyt (etter at jeg hadde lagt på røret). Jeg forstår at det er godt ment, men å bruke tusenvis av kroner på å sende barnet med en annen familie er helt utelukket. De pengene måtte vi ha tatt av felles feriebudsjett, så da hadde vi nok takket pent nei.

Kanskje hadde ikke familien til vennen som ble spurt råd til ferie for alle det året og var glade for å bli spurt slik at barnet fikk en ferietur selv om de måtte betale litt? Mange måter å se det på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:15   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


At søsken opplever forskjellige ting må de bare venne seg til. Jeg får litt mark av at man ikke kan gjøre noe fordi søsknene er misunnelige.

Enig i det. Ser det jo selv nå som mine to blir eldre at det er mye den ene gjør som den andre ikke gjør. De begynner å bli vant til det nå og synes ikke det er urettferdig. Sånn blir det bare mer og mer av fremover.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:17   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei, for all del, gi meg 10-15 år så er det sikkert helt annerledes, men nå er mine ganske små da, og om han som er 8 til sommeren skulle dradd til syden sammen med kompisen, noe ingen av mine unger har opplevd før, de har aldri vært utenlands engang, hadde det føltes feil ovenfor hun som da er 5,5, samt at han neppe hadde likt at i gjennomførte den planlagte dyreparkturen uten ham heller. Det var utfra dette jeg mener at det hadde føltes veldig, veldig feil.

At han på 18-19 drar på ferie med kompiser og hun på 15-16 blir med venninna, og vi da bare drar på ferie med hun på 10-11 derimot, det blir jo noe annet.

Her tok besteforeldrene med seg yngste til Syden (hans første Sydentur) siste bhg år, fordi de kunne og han enda gikk i bhg. Eldste ble tatt med av mormor året etter for da passet det. Ingen av de ble i grunnen fornærmet, begge fikk tur, ulike steder, men ikke samtidig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:19   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Og at det for deg ikke er aktuelt å ta hensyn til søsken, gjør ikke at jeg synes det er ok at 1 av 3 skal få oppleve familiens første sydenferie, og ikke de andre. Altså, for oss er ikke dette aktuelt. Men som jeg sa, gi meg 10-15 år så ser jeg nok annerledes på det, vil jeg tro.

Eller 5-6 år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:52   #49
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jentungen hadde med seg ei venninne på utenlandstur en gang. Vi sa det var helt greit at hun ble med, men hun måtte betale flybilletten sin selv og ha med lommepenger. Jeg diskuterte litt frem og tilbake med moren hennes og vi kom frem til at vi også skulle få penger til middagene som alltid blir spist på restaurant. Hun overførte penger til meg slik at hun ikke måtte betale for seg selv når vi var ute. Moren ville også betale for annen mat og buss osv, men vi ville gjerne betale noe for henne vi og.

Jentungen har også spurt om å få være med ei venninne på utenlandstur, men da sa jeg nei. Grunnen var at det kom til å koste ganske mange tusen for vi måtte da betalt fly, hotell, mat og lommepenger. Det er mulig vi hadde sagt ja hvis ikke dette spørsmålet hadde kommet rett etter en stor og dyr utenlandstur og rett før en skoletur til utlandet.

Jeg syns absolutt ikke det er frekt å spørre om noe slikt og jeg hadde blitt kjempeglad over at noen faktisk ville ha med seg mine unger. Jeg tror alle har full forståelse for at noen ikke har mulighet til å prioritere en slik tur.

For meg er det en selvfølge at vi skal betale alle utgifter for mitt barn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 18:53   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Enig i det at søsken må tåle at de får være med på forskjellige ting.
Eldstemann her har akkurat vært på tur til Liverpool med fotballaget sitt. Det har ikke vært tatt opp en eneste gang at minsten er misunnelig på det. Heldigvis.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 19:03   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eller 5-6 år.

Mulig allerede da. Vi får se. Pr nå svært lite aktuelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 19:30   #52
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg personlig hadde aldri fått meg til å si: "Vi har veldig lyst å ha ditt barn med på ferie. Men du må betale for turen."
Da hadde jeg nok heller droppet å invitere.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:13   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Mine har gjort ulike ting fra de var 6-7 år. Jeg ser på det som positivt at man lærer at ikke alle må være med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:29   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Dere som ikke kunne spurt, eller mener det er frekt å spørre: er det slikt med alt annet også? Hvis venner spør om dere vil være med på café, restaurant, joine dem på tusenfryd etc så bør de ikke spørre hvis de ikke skal spandere på dere?

Jeg syns det er helt merkelig å mene at det er frekt å spørre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:35   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Jeg syns det er noe helt annet med kafe, bowling, badeland, hyttetur, dyreparken og sånne ting. Der tar jeg gjerne med andres barn eller sender mine med andre. Da går det greit uansett hvordan det blir med betalingen. Utflukter som bare er en dag eller en helg koster som regel ikke flere tusen.

Og faktisk syns jeg det er litt frekt å spørre om å ta med andres barn på utenlandsferie. Det burde være nokså lett å tenke seg at det ikke nødvendigvis er så attraktivt å betale masse penger for å sende barnet på ferie med andre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:37   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Men det er jo vare et spørsmål? Det er jo ikke verre enn å si at det ikke passer. Jeg syns man heller kan være glad for å få tilbudet og at noen vil ha med barna deres på tur.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:38   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Det skaper et slags press uansett, og det kan være vanskelig å si nei - spesielt når barna er involvert i det før du blir spurt. Jeg har ikke vært glad de gangene det skjedde her.

Syns ihvertfall man skal kjenne folk temmelig godt for å spørre om noe sånt. Og jeg ser egentlig ikke på det som et tilbud - de spurte vel først og fremst fordi de syntes det var greit at sønnen hadde jevnaldrende selskap på turen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:40   #58
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Venner med på ferie

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og faktisk syns jeg det er litt frekt å spørre om å ta med andres barn på utenlandsferie. Det burde være nokså lett å tenke seg at det ikke nødvendigvis er så attraktivt å betale masse penger for å sende barnet på ferie med andre.

Jeg synes det burde være tilsvarende lett å tenke seg at det for noen vil være et veldig fint tilbud av ulike årsaker. Det er ikke alle som har eller tar seg råd til utenlandsferier for hele familien hvert år, for eksempel. Og som Tallulah skriver, det er jo bare et spørsmål. Jeg synes det er skikkelig vanskelig å sette meg inn i tankegangen til dere som mener at det er frekt.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:42   #59
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Venner med på ferie

Hadde blitt lykkelig hvis et av barna var så høyt skattet av noen andre at de ble invitert med på tur. Det hadde antakeligvis ikke passet ettersom vi er borte seks uker i strekk om sommeren, men bare det å bli spurt hadde vært kjempekoselig!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 20:42   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Venner med på ferie

Kanskje ikke direkte frekt, men litt påtrengende og lite sensitivt. Jeg hatet å ha sønnen min utenlands med andre enn oss.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no