Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan overleve telt?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-17, 17:07   #21
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Og ikke glem vinopptrekker!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 17:12   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Jeg overlever bare i telt hvis det finnes en do og en dusj i nærheten. Dusj kunne jeg vel klart meg uten, men å skulle ut i regnvær for å tisse midt på natta..

Jeg tror du kommer langt med godt liggeunderlag, nok vin og fin mann!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 17:27   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Vi skal på telttur og har øvd oss i 3 netter på luftmadrass hjemme.

1) Bare luftmadrass= kaldt og vond kropp
2) Luftmadrass med ullteppe oppå= kaldt og vond kropp
3) Luftmadrass med liggeunderlag oppå, festet med gaffateip = varmt og behagelig

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 17:54   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Kjøp thermarest liggeunderlag og tyinsovepose samt mikrofiber innerpose.
Vi har det varmt og godt på island.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 17:55   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Oppblåsbart liggeunderlag er iskaldt uansett. Synes jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 17:59   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kjøp thermarest liggeunderlag

Er det veldig dyrt?

Følger med i tråden i tilfelle jeg blir nødt å telte i sommer. Luftmadrass utgår, ser jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 18:01   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det veldig dyrt?

Følger med i tråden i tilfelle jeg blir nødt å telte i sommer. Luftmadrass utgår, ser jeg.

Fra tusen og oppover.

Jeg orker ikke telt om jeg ikke må, så vi går for hengekøyer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 20:23   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Overbevis mannen om at her må det investeres i komfortsaker for at du skal synes dette blir verdt å gjenta!

Du må ha: ("må" i store hermetegn og med forutsetning om at dere er villig til å investere noen kroner. Men det vil hjelpe på komforten. Og når du først har det så varer det jo i årevis)
- en varm OG lett sovepose. De er dyre. Dyrere jo varmere og lettere de er.
- et godt liggeunderlag, gjerne sånt med bølger i, for luft
- tynt, lett ulltøy, flere skift. Breeze fra devold er vidunderlig. Til å sove og gå i.
- en ordentlig pute! Ikke sånn tullete oppblåsbar. Din egen, deilige dunpute. Mos og krøll den sammen i en pose, den hverken veier mye eller tar mye plass. Det er bare at sånne fjelljåler syns det ikke tar seg ut.
- Gode, lette fjellsko med såler som sitter godt.
- lett og pustende yttertøy

Og så er det egentlig bare å innse at det er ikke sikkert man siver godt i telt, og leve med det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 20:27   #29
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Varmeflaske. Et must (for meg) for å holde varmen når man skal krype ned i soveposen.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 20:29   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Jeg anbefaler å pakke vanntett, støvler, regnklær og regnisolerende greier. Det regner i ett sett for tiden i MR.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 20:34   #31
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Det er jo alltids en mulighet å "glemme" teltet hjemme. Alternativt bare teltpluggene. Fort gjort i en hektisk pakkeinnspurt.
Vinen og mannen kan nok fint nytes på nærmeste hotell også. Hvis dere først skulle være så uheldige, mener jeg.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 22:02   #32
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Ta med en Thermacell myggjager. Holder mygg og knott på god avstand. Om det ikke blåser. Men husk ekstra refill.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 22:35   #33
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Med god spvepose og underlag, er det lite som slår teltlivet. Å vakne opp ute i frisk luft er magisk.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 22:57   #34
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det veldig dyrt?

Følger med i tråden i tilfelle jeg blir nødt å telte i sommer. Luftmadrass utgår, ser jeg.


Luftmadrass går fint så lenge man har et annet liggeunderlag oppå, da isolerer det og gjør det hele til en varmere og mer behagelig opplevelse. Men, det er jo mer å drasse på da. Jeg sjekket gode liggeunderlag på XXL, og måtte opp i 2000 kr for et som var isolert og tykt nok. Andre var luftfylte og tynne /7 cm), i tillegg til at de knitret da jeg tok på dem.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 23:01   #35
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Jeg har luftmadrass fra Jysk til 75 kr, med noe ala dette oppå: https://www.xxl.no/artiach-trangowor...089005_1_style

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-17, 00:51   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ja, det er jo finere og større enn huset deres. Hvorfor bor de ikke bare der.

Fordi det ikke er deres telt. Arthur har lånt det av en mann på jobben.

Noen måtte jo kommentere det

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-17, 00:59   #37
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Jeg har nå bodd i over en uke i telt. Min gamle tyinsovepose med komforttemp ned til minus 10 samme med min gamle thermarest har virkelig gjort nytten sin
Begge er vel 20 år og godt brukt. Det har vært maks 5 grader enkelte netter og dager. Sammen med et godt telt er det ingen som fryser, kun på nesen den kaldeste natten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-17, 02:32   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fordi det ikke er deres telt. Arthur har lånt det av en mann på jobben.

Noen måtte jo kommentere det

Lenge siden jeg så den filmen tydeligvis!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-17, 15:42   #39
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Overbevis mannen om at her må det investeres i komfortsaker for at du skal synes dette blir verdt å gjenta!

Du må ha: ("må" i store hermetegn og med forutsetning om at dere er villig til å investere noen kroner. Men det vil hjelpe på komforten. Og når du først har det så varer det jo i årevis)
- en varm OG lett sovepose. De er dyre. Dyrere jo varmere og lettere de er.
- et godt liggeunderlag, gjerne sånt med bølger i, for luft
- tynt, lett ulltøy, flere skift. Breeze fra devold er vidunderlig. Til å sove og gå i.
- en ordentlig pute! Ikke sånn tullete oppblåsbar. Din egen, deilige dunpute. Mos og krøll den sammen i en pose, den hverken veier mye eller tar mye plass. Det er bare at sånne fjelljåler syns det ikke tar seg ut.
- Gode, lette fjellsko med såler som sitter godt.
- lett og pustende yttertøy

Og så er det egentlig bare å innse at det er ikke sikkert man siver godt i telt, og leve med det.

Det er ikke utstyret det står på. Vi har alt og det er av god kvalitet. Det er nok mest innstillingen og at jeg må passe på å ha pakket så den er i orden.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-17, 15:50   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan overleve telt?

Hvorfor må man egentlig ligge i telt hvis man ikke vil? Jeg ligger ikke i telt, ferdig snakket. Ingen får meg til å ligge i telt. Jeg blir ikke med på telttur med elevene mine heller, selv om de er på tur hvert år. Det skjer bare ikke. Men jeg kan gjerne ligge i en billig hytte uten innlagt vann og do og sånt, så det er ikke luksusen det står på. Det er konseptet telt som er problemet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no