Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer volum IV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-17, 10:55   #201
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Når det nå er slik at barn som bor for langt unna skolen til at de kan gå eller sykle får tilbud om skoleskyss så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor noen kjører barna sine til skolen i det hele tatt.


Det kan jo være mange grunner til det og jeg synes det er helt greit å kjøre barna sine til skolen (jeg gjør det selv, eller rettere sagt jeg og naboen bytter på å kjøre barna våre til skolen), men følg i det minste trafikkreglene slik at man ikke gjør veien for de som går utrygg. Barna mine går hjem selv og jeg synes det er ubehagelig å vite at skoleveien deres er mindre trygg fordi mange velger å trosse både trafikkregler og skolens anbefalinger i forhold til valg av vei (de ønsker å unngå for mye biltrafikk på veien nærmest skolen fordi den er uten fortau og mange barn går der, og at man heller kjører hovedveien og parkerer på hovedparkeringen).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13

Sist redigert av Myria : 09-11-17 kl 11:00.
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:07   #202
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.715
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det kan jo være mange grunner til det og jeg synes det er helt greit å kjøre barna sine til skolen (jeg gjør det selv, eller rettere sagt jeg og naboen bytter på å kjøre barna våre til skolen), men følg i det minste trafikkreglene slik at man ikke gjør veien for de som går utrygg.

Dette var et problem på nærskolen her, men nå har de startet hjertesone. Nå har ikke jeg barn i barneskolen lenger, men jeg har hørt bare positivt om det.

http://mhfa.no/hjertesone-for-trygge...g-aktive-barn/

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:17   #203
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dette var et problem på nærskolen her, men nå har de startet hjertesone. Nå har ikke jeg barn i barneskolen lenger, men jeg har hørt bare positivt om det.

http://mhfa.no/hjertesone-for-trygge...g-aktive-barn/


Det var et godt forslag. Jeg tenker at det absolutt er mulig å få til ved skolen vår slik at den uoversiktlige veien uten fortau som går nærmest skolen kan være bilfri og så kan alle bilister velge hovedveien og parkere på parkeringsplassen når de leverer og henter. Skolen informerer årlig om at det er dette de ønsker at foreldrene gjør, men det blir altså stort sett ikke fulgt (sikkert fordi det er så tungt å måtte gå de 20 metrene fra parkeringsplassen framfor å bli sluppet av ved porten).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:19   #204
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Når det nå er slik at barn som bor for langt unna skolen til at de kan gå eller sykle får tilbud om skoleskyss så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor noen kjører barna sine til skolen i det hele tatt.

Tja. Jeg syns jo tre km er bra langt for en sju-åring og gå om morgenen?

Når det er sagt: jeg kjører fordi a) vi er såpass treige om morgenen at det blir vanskelig å rekke skolen uten, og b) jeg kjører forbi uansett. Men følger alle regler, og slipper av på bussholdeplassen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:23   #205
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg tror de har rett på skyss ved 2 km når de er så små?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:35   #206
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.422
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Helt 100% enig med Myria og delvis enig med Millen.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:35   #207
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Joda, det er selvsagt de som er nødt til å kjøre barna sine til skolen av spesielle grunner. Men jeg er ikke i tvil om at alt for mange kjører ungene når det er fullstendig unødvendig, og dermed bidrar til kaotisk trafikksituasjon rundt skolene (i tillegg til at ungene får for lite fysisk aktivitet, for liten trening i å ferdes i trafikken, og går glipp av mye sosialt på skolevegen). Men det hadde selvsagt hjulpet om alle fulgte trafikkreglene ja. Veldig bra tiltak som Divine lenker til!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:45   #208
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror de har rett på skyss ved 2 km når de er så små?

Bare i første klasse. Vi bor 3 km fra skolen, og fikk bare busskort i første. Etter det går vel grensa opp til 3,5 eller 4 - husker ikke. Men det kommer jo an på skoleveien også, utrygg skolevei har sikkert andre grenser.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 11:49   #209
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Bare i første klasse. Vi bor 3 km fra skolen, og fikk bare busskort i første. Etter det går vel grensa opp til 3,5 eller 4 - husker ikke. Men det kommer jo an på skoleveien også, utrygg skolevei har sikkert andre grenser.

Fire km fra og med andre klasse. Da er mange ikke en gang fylt sju år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 12:45   #210
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Når det nå er slik at barn som bor for langt unna skolen til at de kan gå eller sykle får tilbud om skoleskyss så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor noen kjører barna sine til skolen i det hele tatt.

Fordi skolebussen går veldig tidlig feks.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 13:33   #211
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.969
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Hvorfor finnes det personer i psykiatrien som ikke forstår norske ord og uttrykk?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 14:04   #212
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Når jeg finner ut at pakken jeg har ventet på lenge har ligget på Posten i en uke og at det står at de både har prøvd å levere (særlig, jeg var hjemme hele tiden) og at jeg har fått to hentelapper (jeg har ikke sett snurten til noen av dem). Tenk om jeg ikke hadde oppdaget det. Vel, i det minste får jeg pakken min i dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 14:16   #213
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Anbefaler Postens sporingsapp!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-11-17, 14:19   #214
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Anbefaler Postens sporingsapp!


Ja, jeg har den, men jeg fikk aldri beskjed der og jeg hadde ikke noe sporingsnummer slik at jeg kunne søke selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv  
Gammel 10-11-17, 11:49   #215
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Alt!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 11-11-17, 01:17   #216
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Anbefaler Postens sporingsapp!

Jeg skvetter når mobilen min sier «pakke!» når jeg nærmer meg post i butikk

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 11-11-17, 10:28   #217
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Folk som skriver chabby chic.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 11-11-17, 11:28   #218
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Ikke irriterer, kanskje, men litt lei meg og oppgitt... Folk som kjefter og smeller på ansatte som virkelig bare gjør så godt de kan og strekker seg som Laban for å løse utfordringer. Og så står små barn ved siden av og opplever at mamma eller pappa roper til dama. Klart det er skummelt

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 14-11-17, 18:04   #219
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At google stadig foreslår at jeg skal søke etter bilder fra telefonen til Nora Mørk.

Og ikke minst grunnen til googles upassende forslag, som kun må bety at det er det mest søkte på internett i dag, og det er jo bare trist.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-11-17 kl 18:12.
My er ikke aktiv  
Gammel 14-11-17, 18:07   #220
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Å ikke få fyr på bålet

Isprinsessen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no