Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En liten Slivovice...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 22:54   #1
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

En liten Slivovice...

eller Slivovitz, unner jeg meg nå. To, faktisk. For de uinnvidde er dette plommebrennevin fra (hovedsaklig) Balkan (70 % av plommehøsten i Serbia går til brennevin) med alt fra 25 til 75 % alkoholstyrke, og hver minste lille landsby (eller bonde, for den saks skyld) har sin egen lokale variant som er verdens beste. Ikke ulikt heimbrent, med andre ord.

Min Slivo er fra Slovakia. Jeg fikk den av vår tidligere slovakiske nabofrue i Tyskland vi besøkte dem i påsken, med streng beskjed om å ta meg en knert når den lille ble født. Herved utført!



UPDATE: Det ser ut til å bli tre, gitt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:59   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten Slivovice...

Hjelp, plutselig kom jeg på en pirattaxisjåfør jeg kjørte med i Bergen en gang på begynnelsen av 90-tallet. Hadde bagasjerommet fullstappet av dette brennevinet, og vi fikk en lang historie om landsbyen der han kom fra, og at denne klart var best. Og jammen meg kjøpte vi ikke noen med oss på nachspiel. Husker dog ikke hva det smakte.

Un deg en til du! Vel fortjent, -og gratulerer igjen!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no