Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-16, 12:26   #21
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For oss som ikke er så bevandret i designikoner, er det fort gjort å ende opp med en kopi uten at man aner at det er en kopi.

Akkurat!

Jeg har sikkert gått i en felle eller to der, og kommer til å fortsette å gjøre det antakelig.

Leser forøvrig fortsatt ko-pistol i overskriften.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 14:32   #22
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har faktisk tittet på disse, og ikke ant at de var en kopi av noe som helst. Kjempefine!

Jeg har to slike, kjøpt uten å tenke på at de kunne være kopi av noe som helst. Jeg ville bare ha blåturkise stoler. Disse var rimelige, og kunne bare plukkes opp i butikken uten ventetid. Veldig fine, synes jeg, og gode å sitte i. Liten ulempe at en innimellom må glatte ut stoffet øverst på midten.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-16, 15:12   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Fikk faktisk et tilbud på en stol fra noen med påstått lisens i Australia. (Australsk designer). Ca 36.000 pluss moms, toll, frakt ... Da bør det helst være ekte saker ja ...

Det blir kanskje Hay About a Lounge i stedet. Men først må jeg sjekke ut Møbelringen ��

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 09:14   #24
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For oss som ikke er så bevandret i designikoner, er det fort gjort å ende opp med en kopi uten at man aner at det er en kopi.

Eg er og der, samtidig som eg synest det er vanskeleg fordi eg eigentleg ikkje vil støtte opp under kopi-produksjon. Har mellom anna kassert eit par billig-solbriller som eg brukte mykje, før eg skjønte at det var ein kopi.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 10:24   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Jeg hadde gått for en fin stol som åpenbart ikke var en kopi men som ligner (altså Møbelringen sin) og ikke bevisst gått for kopi-versjonen. Å ubevisst kjøpe noe som ligner tror jeg det er mange av oss som har gjort, men å bevisst kjøpe en knockoff syns jeg blir noe annet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 10:42   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg hadde gått for en fin stol som åpenbart ikke var en kopi men som ligner (altså Møbelringen sin) og ikke bevisst gått for kopi-versjonen. Å ubevisst kjøpe noe som ligner tror jeg det er mange av oss som har gjort, men å bevisst kjøpe en knockoff syns jeg blir noe annet.

Jeg er også der. Men om jeg ikke hadde funnet den Møbelringenstolen i dette tilfellet, kan det hende jeg hadde gått for en knock-off, siden lisensiert stol virker umulig å oppdrive. Og ja, jeg mener at import fra Australia fra noen som kanskje muligens har lisens der til en fantasilion går under "umulig å oppdrive".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 11:06   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Lurte også på den ko-pistolen....

Det er forskjell på kopi og kopi, synes jeg. En ting er om det er en piratvare, en annen ting er om man fullt lovlig benytter et design. Det er i det landskapet noen opererer når det er ulike regler om opphør av rettigheter til åndsverk i ulike land.

I Norge må det gå 70 år fra designerens død før man kan produsere og selge kopier av designerens produkter, mens i England har man kunnet produsere og selge kopier 25 år etter designerens død.

Fra 2020 vil 70- årsgrensen gjelde for de aller fleste europeiske land, og i England har disse selskapene fått lov til å selge ut lagrene i mellomtiden.

Dette gjelder nøyaktig det samme som når ikoniske kunstverk brukes på postkort osv.

Møbelringen-stolen har jeg faktisk lagt merke til. Ante ikke at den var såpass nær en designstol. Men jeg liker den fremdeles.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 11:23   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Kva er det eigentleg som gjer at så mange ikkje ser på Møbelringen-stolen som ein kopi? Dei er jo i overkant like til at den kan kallast eit originalt design.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 12:26   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kva er det eigentleg som gjer at så mange ikkje ser på Møbelringen-stolen som ein kopi? Dei er jo i overkant like til at den kan kallast eit originalt design.

Den er jo en kopi på samme måte som masse fra Bolia og Ikea, men det er ikke en tro kopi, den mangler knappene. Den selges ikke som en Contour.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 12:46   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er jo en kopi på samme måte som masse fra Bolia og Ikea, men det er ikke en tro kopi, den mangler knappene. Den selges ikke som en Contour.

Ok, då er eg med på forskjellen.

Min tanke var at ein «billig kopi» ikkje kan vere betre enn ein dyr kopi. Men eg har jo og lagt merke til korleis Vega marknadsfører sine kopier med utgangspunkt i merket.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-16, 22:01   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hva er galt med Voga? :lurer:

Dei stel mellomanna bilder frå andre der originalane er avbilda og bruker dei som produktbilete. Og eg er litt der at enten sparer ein i hundre år til originalen eller så kan ein kjøpe noko anna i rett prisklasse. For meg har ein kopi mindre verdi enn ei stol i frå ikea.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-16, 18:37   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er også der. Men om jeg ikke hadde funnet den Møbelringenstolen i dette tilfellet, kan det hende jeg hadde gått for en knock-off, siden lisensiert stol virker umulig å oppdrive. Og ja, jeg mener at import fra Australia fra noen som kanskje muligens har lisens der til en fantasilion går under "umulig å oppdrive".

Det er noe der. Hva om knock offene er laget i god kvalitet mens lisenshaverne i Australia lager noe crap? Og har de lisens eller bare later de som?

Siden det skulle være min 40-årsdagspresang til meg selv blir det møbelring og mer penger til fæst ... #enkel

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-16, 18:59   #33
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ah. Kopi-stol. Ikke ko-pistol.

Godt jeg ikke er alene om å lese ko-pistol. Jeg lurte litt på hva i all verden det var for noe.

*lusker_ut_igjen*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-16, 21:35   #34
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Det er noe der. Hva om knock offene er laget i god kvalitet mens lisenshaverne i Australia lager noe crap? Og har de lisens eller bare later de som?

Siden det skulle være min 40-årsdagspresang til meg selv blir det møbelring og mer penger til fæst ... #enkel

Synes prioriteringen din er helt riktig, jeg hadde aldri i verden sett om du hadde den originale, eller ko-pistolen.

(Jeg spurte om svoger og svigerinne sine stoler var kjøpt på Living, jeg syntes de var fine, og mente jeg hadde sett tilsvarende der. Det var visst originale 7'ern eller 8'ern eller no. Så i mitt tilfelle er originaler å kaste perler for svin, jeg har virkelig ikke peiling.)

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 00:41   #35
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ah. Kopi-stol. Ikke ko-pistol.


Hver gang jeg leser overskriften

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 06:59   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.


(Jeg spurte om svoger og svigerinne sine stoler var kjøpt på Living, jeg syntes de var fine, og mente jeg hadde sett tilsvarende der. Det var visst originale 7'ern eller 8'ern eller no. Så i mitt tilfelle er originaler å kaste perler for svin, jeg har virkelig ikke peiling.)

Det er det vel ikke. Du syns jo stolene var fine, og det er jo det som er poenget med godt design, ikke at folk skal vite hva stolene heter eller koster.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 20:21   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Fiiineste stolen! Fikk den til bursdagen.

Thank you, Møbelringen! Og ikke minst: Thank you Galathea!!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 10:16   #38
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Bare hyggelig, jeg har ikke sett den live, kun på nett, men nå skal jeg jammen ta en tur innom Møbelringen og prøvesitte
Trenger to stk drikke-kaffe-og-se-på-utsikten-stoler i vårt nyrenoverte hus.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 11:10   #39
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe kopistol når man ikke kan oppdrive original?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Fiiineste stolen! Fikk den til bursdagen.

Thank you, Møbelringen! Og ikke minst: Thank you Galathea!!

"Live"bilde kanskje??

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no