Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-16, 12:07   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Hva elsker du med ditt kjøkken? Hva savner du på ditt kjøkken som du gjerne vil tipse resten av verden om?


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:39.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 12:18   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Definitivt to oppvaskmaskiner Det gjør hverdagen så mye enklere.

Og stikkontakter inni et skap hvor vi har vannkoker, brødrister etc. Da slipper det å stå fremme til enhver tid.

Arbeidsbenk og spiseplass i ett. Vi har stor øy som rommet 6 sitteplasser, men gir stor arbeidsbenk ellers. Barhøyde.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 12:31   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Om du er en som bruker kjøkkenmaskin, så har jeg villet hatt et eget skap tilkjøkkenmaskina sluk at den lett kan vippes frem (og bort) ved behov.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 13:11   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Mye benkeplass, og ikke glem at man må ha tilgang på strøm der hvor benkeplassen er!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 13:25   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Jeg savner faktisk en sånn god gammeldags uttrekkbar brødfjøl.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 13:29   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Store skuffer til alt av tørrvarer!

Og en kjempestor kum. Ønsker meg sånn styrbar kran også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 14:16   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Slike i hjørnet om du har hjørneskap. Liker ikke stikkontakter på veggen

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 15:25   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

En slik som Frøy viser, masse benkeplass, dryppsone ved vask, få profesjonelle til å sette opp kjøkkeninredningen, uttrekkbar langskap med tilgang fra begge sider til tørrvarer og lignende.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 16:23   #9
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

I og med at man aldri kan få for mye oppbevaringsplass på kjøkkenet: Sokkelskuffer.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 16:37   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg savner faktisk en sånn god gammeldags uttrekkbar brødfjøl.

Jeg også. Svært kjøleskap eller kjølerom rett ved. Sokkelskuffer. Vippeskap til kjøkkenmaskin hvis du bruker det. Masse, masse, masse dype skuffer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 17:07   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Frittstående kjøle/frys. Ikke innebygd da de er smalere enn vanlig kjøleskap.
Prioriter skuffer istedetfor skap. Letterer å holde orden og en får mere oversikt.
Stor nok og bred vifte over ovnen.
Stor/bred vask.
Jeg setter stor pris på mine to "utrekkbare" hjørneskap hvor jeg får plassert utrolig mye og tunge kasseroller. Det er sånn som du trekker helt frem.
https://www.google.no/search?q=hj%C3...ymo1WxMI8wM%3A

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 28-02-16 kl 15:00.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 17:23   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Vi har dype skuffer, og jeg er veldig glad i skuffen som er dedikert til drikkeflasker og termoser. Vi har også egen skuff til matbokser og andre bokser, her har vi en innvendig skuff inni den dype skuffen. Det jeg er mest glad i er nok koketoppen vår, den er bredere enn vanlig og med fire kokesoner (induksjon). To av kokesonene kan koples sammen slik at det går fint å koke opp diger gryte med suppe eller gryterett. Alt dette er slik som vanlige løsninger ikke tar høyde for at man trenger, men som virkelig trengs hvis det skal gå an å holde orden på greiene til mange barn og også servere mat til hele sin egen kjernefamilie og alle besteforeldre, tanter og onkler på en gang.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 18:02   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Store skuffer i underskapene er mitt beste tips.

Mannen min drømmer om to stekeovner, men det er ikke veldig ofte at vi savner en ovn nr 2. To oppvaskmaskiner ser jeg ikke poenget med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 18:50   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Et skikkelig stort og oversiktlig tørrvareskap.
En hylle over benkeplaten som du kan sette alle elektriske greier på, så benken alltid er ren og fri for kaffetrakter og brødrister.
Skuffer under benken. Ingen hjørneskap eller andre skap som du ikke greier å se inni.
Disse hyllene fra HTH?
http://www.hth.no/kjoekken/nyheter/m...paign=23-02-16

Tenke soner og lage excellister over hva som skal være i hvilke skuffer.
Minst mulig overskap.



__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 18:55   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Da vi skal ha nytt kjøkken vil vi ha mest mulig plass til blender, kaffemaskin, kjøkkenmaskin, vannkoker, brødtrister og alt mulig annet. Vi bruker alle disse tingene mer eller mindre daglig, og gidder ikke bære det opp og ned kjelleren. Men hvordan man plasserer det på en smart måte vet jeg ikke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:36   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Stekeovn og Micro med stekeovnfunksjon. Det er virkelig gull. Og gassbluss. Vi har to. Og bruker nesten bare dem, og den keramiske toppen når vi må. Den er jo så treig. Det unngår man jo med induksjon evt.
Benkeplate av stein....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:44   #17
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Definitivt to oppvaskmaskiner Det gjør hverdagen så mye enklere.

Og stikkontakter inni et skap hvor vi har vannkoker, brødrister etc. Da slipper det å stå fremme til enhver tid.

Arbeidsbenk og spiseplass i ett. Vi har stor øy som rommet 6 sitteplasser, men gir stor arbeidsbenk ellers. Barhøyde.

To oppvaskmaskiner gidder jeg ikke. Vil heller at ting settes på plass når den er ferdig.

Jeg har tenkt skapplass til vannkoker og brødrister og sånt, men jeg skjønner ikke hva jeg skal med stikkontakt i skapet? Jeg har jo ikke småelektronikk tilkoblet når jeg ikke bruker det, og jeg vil uansett ikke riste brød og koke vann i skapet?


Sist redigert av Cuyahoga : 24-02-18 kl 09:39.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:44   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Om du er en som bruker kjøkkenmaskin, så har jeg villet hatt et eget skap tilkjøkkenmaskina sluk at den lett kan vippes frem (og bort) ved behov.

God ide!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:45   #19
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Mye benkeplass, og ikke glem at man må ha tilgang på strøm der hvor benkeplassen er!

Har metervis med benkeplass.

Nok stikk skal jeg notere meg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 19:46   #20
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure løsninger når man bygger nytt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg savner faktisk en sånn god gammeldags uttrekkbar brødfjøl.

Ikke overbevist.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no