Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 19:49   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Problemer med en fot gjør at jeg må gi opp de daglige gåturene mine. Jeg ser at det er mye verdifull trim som forsvinner på den måten. Jeg må finne på noe som kan erstatte turene mine, men tidsbudsjettet gir ikke mye rom for å trene på treningssenter eller i svømmehallen dessverre.

Jeg må trene hjemme. Problemet er å finne noen metoder som passer leiligheten (bor trangt) og foten. Jeg kan ikke trene noe som direkte belaster foten.

Jeg har treningsmatte, vekter og strikker og kan trene litt styrke på den måten.

Jeg vurderer å kjøpe meg ny trimsykkel. Hva slags sykkel bør jeg velge og hvorfor?

Er det andre treningsapparater jeg kunne ha brukt? De må altså ikke ta veldig mye plass.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:53   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

ellipsemaskin. Kan brukes uten smerter mest trolig, og er god trening.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:50   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

ellipsemaskin. Kan brukes uten smerter mest trolig, og er god trening.

Takk for tips. Man får ikke mye vektbelastning på foten når man bruker en slik, altså?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:41   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Flere tips noen?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 12:47   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Du bør velge spinningsykkel. Vanlig trimsykkel gir for lite variasjon. Da jeg kjøpte fantes det bare spinningsykler med åpne systemer, så jeg var redd for små barnefingre og kjøpte trimsykkel, men nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde gjort det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:12   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

En stor treningsball. Er ufattelig mye man får gjort med den.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:36   #7
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Et funboard:
http://www.fungym.no/nettbutikk?page...&category_id=1

Det er en innmari god core trening samtidig som det kan brukes til det meste av styrketrening hjemme. Har et selv og er helt frelst. Det er skitartig. Med et sånt brett vil du garantert få trent absene på en måte du ikke trodde var mulig.

  Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 14:20   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du bør velge spinningsykkel. Vanlig trimsykkel gir for lite variasjon. Da jeg kjøpte fantes det bare spinningsykler med åpne systemer, så jeg var redd for små barnefingre og kjøpte trimsykkel, men nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde gjort det.

Jeg har aldri trent spinning og er helt "grønn". På hvilken måte gir en spinningsykkel variasjon? Tar en spinningsykkel mye større plass enn en trimsykkel?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

En stor treningsball. Er ufattelig mye man får gjort med den.

Hm ... Det har jeg visst et sted ...

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Et funboard:
http://www.fungym.no/nettbutikk?page...&category_id=1

Det er en innmari god core trening samtidig som det kan brukes til det meste av styrketrening hjemme. Har et selv og er helt frelst. Det er skitartig. Med et sånt brett vil du garantert få trent absene på en måte du ikke trodde var mulig.

Morsom side, men jeg tror ikke det er så heldig med aktiviteter der jeg belaster foten med kroppens tyngde. Det vil jeg vel nødvendigvis gjøre med et slikt funboard?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 14:30   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg har aldri trent spinning og er helt "grønn". På hvilken måte gir en spinningsykkel variasjon? Tar en spinningsykkel mye større plass enn en trimsykkel?

På en spinningsykkel kan du stå og sykle. Den tar ikke noe særlig større plass, men jeg lurer på om den kanskje er tyngre?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:20   #10
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.


Morsom side, men jeg tror ikke det er så heldig med aktiviteter der jeg belaster foten med kroppens tyngde. Det vil jeg vel nødvendigvis gjøre med et slikt funboard?

Det geniale er at du kan gjøre styrkeøvelser for hele kroppen ved hjelp av brettet. Her er det fantasien som setter stopper for å si det sånn. Det er ikke slik at man må stå på brettet slik at man belaster en fot med hele kroppens tyngde. Man vil uansett normalt sett ikke klare å stå på egen hånd før man er veldig sterk i core eller er god på ymse brett fra før av.

  Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:41   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Med ball, vekter og matte så har du mange muligheter. Du trenger kanskje ikke så mye mer? Jeg har i tillegg bosuball, sammenleggbar treningsbenk til vektløfting, stepkasse, ellipsemaskin (der belaster man jo foten litt, selv om det blir mindre enn ved vanlig gange), fjørti treningsdvd-er, handtler til å bruke til push-ups på ballen, balansepute+brett. Det var det jeg kom på nå.

Jeg har samme utfordring som deg nå; foten skal ikke belastes noe særlig. Og da hjelper det fint lite å ha en fancy ellipsemaskin stående. Jeg har funnet ut at sittesykkel er helt genialt for meg. Både for fot og bekken egentlig. Da holdes rumpa helt stabil i motsetning til på vanlig sykkel, jeg synes også det gir mindre belastning på foten. Her er en variant av en slik sykkel. Litt simplere enn den på treningssenteret, men funker sikkert på samme måte antar jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:46   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmetrim. Trenger tips om utstyr!

Jeg glemte noe av det viktigste med den sittesykkelen for min del, det er helt genialt for nakken. Skal jeg sykle litt over tid på vanlig treningssykkel så protesterer nakken før beina for å si det sånn. Med sittesykkel er nakken og skuldrene helt avslappet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no