Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Retur-rett på ski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-10, 15:49   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Retur-rett på ski?

Gutta har fått ski. Ikke smørefrie. Det funker svært dårlig til 3-åring og 4-åring (de hadde strevd så fælt i barnehagen, stakkars). Jeg er sur og mener butikkfolka burde sagt ifra til en ski-novise som meg at det ikke er en ideell løsning for så små barn (det kom tydelig frem at jeg var svært usikker på hva de burde ha).
Kan jeg levere dem tilbake?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 15:50   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Hvorfor fungerer det dårlig med smøring, da? Og hvordan vet jeg om skiene jeg har kjøpt er smørefrie eller ei?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 15:55   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Hos oss har det fungert utmerket med smøre-ski til 3 åringer.
Hva var det de hadde strevd så med da?

@Kanina: smørefrie ski har riller på såla.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 15:59   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

G-sport har jo en sånn garanti om at en skal være 100% fornøyd, men tviler på andre steder at en sånn uten videre kan levere dem tilbake når de er prøvd og brukt. Du kan jo prøve og snakke med stedet du har kjøpt dem. Dessverre så er det mange butikker og ansatte som ikke er noen gode veiledere. Det gjelder nesten uansett hva en skal kjøpe, så det er greit og undersøke litt selv på forhånd.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 15:59   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Altså, det var ingen som sa til meg at smøre-ski må smøres etter vær og temperatur. Ja, og så fikk jeg "klage" fra barnehagepersonellet som mente at så små barn ikke skal ha smøreski.

:vil ha det enkelt:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:00   #6
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Obelix: hvordan gjør dere det da? Hva og hvordan smører man?

Elisabeth: de er kjøpt på G-sport.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:01   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Du burde fått en pakke gratis skismurning av butikken du kjøpte dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:03   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Du burde fått en pakke gratis skismurning av butikken du kjøpte dem.

Og grovt pussepapir til rubbing. :googler:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:03   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Obelix: hvordan gjør dere det da? Hva og hvordan smører man?


Nå er det jo lenge siden jeg hadde 3-åring, men man smører så klart etter temp og vær akkurat som hos voksne.
Gå i sportsbutikken og kjøp lforskjellig smørning. Det kan de hjelpe deg med der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:05   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Isj og blæ. Ikke særlig praktisk å skulle drive med forskjellig smøring i hytt og pine. Skiene skal brukes i barnehagen.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:05   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Obelix: hvordan gjør dere det da? Hva og hvordan smører man?

Elisabeth: de er kjøpt på G-sport.

Hvis de er kjøpt på G-sport og du ikke er fornøyd så bør du så absolutt benytte deg av den garantien deres for det den er verdt. Innen 30 dager kan du bytte varen innen samme produktgruppe selv om den er brukt, så lenge du har kvitteringen. 100% fornøyd garantien.

Skismøringstips kan du finne HER.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:05   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Altså, det var ingen som sa til meg at smøre-ski må smøres etter vær og temperatur. Ja, og så fikk jeg "klage" fra barnehagepersonellet som mente at så små barn ikke skal ha smøreski.

:vil ha det enkelt:

(Jeg har lov til å le, jeg som ikke lenger er En Som Er Født Med SKi På Beina.). Barnehagen mente vel: vi som jobber i barnehage skal slippe å måtte smøre skiene til barna ved plutselig væromslag.

Vi har to stifter med skismøring, en rød og en blå. Og en sånn til å skrape av gammel smøring (hvis det er mye og feil smøring) samt søppel som samler seg udner skiene etter en tur gjennom parken.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:46   #13
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Du skulle fått smørefrie ski til dem. Helt klart. Jeg ville forsøkt å få helt nye ski av butikken. Evt. fått nye, smørefrie billig, og da inkl. å bytte over bindingene. Å smøre seg bort fra bakglatte ski til smårollinger er greit å slippe, for føret forandrer seg, smøringen slites bort og de kommer til å få skismøring på klærne sine.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:49   #14
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Her har vi prøvd begge deler, og smørefri kan være like så bra på visse typer føre, men er ikke det beste når det er hardt i løypene. Så vi er mest fornøyd med vanlige smøreski, når man ser bruker over hele sesongen.

Å klage på bakgrunn av at man ikke kan å smøre, synes jeg virker litt tynt. Problemet med smørefrie ski er at de er håpløse en del av tiden som sagt, og vil man ha noe som er bra hele sesongen, er vanlige smøreski best.

Du får jo kjøpt tape med smurning, som du legger under såla på skia, de gir mye bedre feste enn vanlig smurning.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:53   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

At ski som ikke er smørefrie trenger å smøres etter vær og føre trodde jeg var noe som var regnet som almenkunnskap i Norge.

Smurning er vel stort sett bedre om en vet hva en gjør. Jeg vet ike så her er det smørefritt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 16:59   #16
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

[quote=Maxine;2059670]Her har vi prøvd begge deler, og smørefri kan være like så bra på visse typer føre, men er ikke det beste når det er hardt i løypene. Så vi er mest fornøyd med vanlige smøreski, når man ser bruker over hele sesongen.quote]

Man kan jo ta skismøring på smørefrie om man vil det. Her går ungene på ski inne i barnehagen hver dag. Da syns jeg det er mest praktisk med ski tilpasset dette. Min på 3 år stabber rundt 10-20 minutter om gangen, han trenger ikke ski for å gli mil etter mil gjennom skogen akkurat. Dessuten er det helt uaktuelt for meg å smøre ski før vi går i barnehagen.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 17:03   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av United, her.


Man kan jo ta skismøring på smørefrie om man vil det. Her går ungene på ski inne i barnehagen hver dag. Da syns jeg det er mest praktisk med ski tilpasset dette. Min på 3 år stabber rundt 10-20 minutter om gangen, han trenger ikke ski for å gli mil etter mil gjennom skogen akkurat. Dessuten er det helt uaktuelt for meg å smøre ski før vi går i barnehagen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 17:04   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Vi har hatt både smørefrie og smøreski til gutta. Og er ikke i tvil, vi velger ski vi kan smøre. Vår erfaring er at vi ender opp med å smøre de smørefrie skiene også.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 17:05   #19
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Innafor gjerdet, da serru

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 17:12   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Retur-rett på ski?

Vi har bare hatt smørefritt til ungene. De har aldri hatt problemer med dårlig gli eller feste. De får nok fart og kommer seg opp bakkene uten problemer. Veldig praktisk at vi slipper å smøre ski om morgene om ungene bestemmer seg for å ha med ski på skole eller barnehage. Smørefritt fungerer ikke for meg, da glir ungene fra meg på sekundet.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no