Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Stengt Google-konto?!?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-21, 18:54   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stengt Google-konto?!?

Har en gråtende tiåring her.
Han hat en Google konto som er knyttet til det meste. Den er uten fødselsdato.
Nå sier Google at den stenges om seks dager dersom han ikke verifiserer når han er født. Jeg kan ikke verifisere i hans navn med mitt bankkort.
Jeg kan verifisere med foreldrestøtte, men da mister han YouTube kanalen sin og en del annet.
Det ser legitimt ut. Men hva i alle dager er dette for noe tull?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:09   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Det er vel ikke tull - det er de retningslinjene google har valgt for sine produkter. At man må være 13 år for å ha egen, selvstendig konto. Man kan ha en konto som er knyttet opp mot foreldrenes, men den kommer selvfølgelig med en del kjipe forbehold.

Skjønner at det er kjipt å være ti år og miste youtubekontoen sin. Det er ikke mulig å flytte den over på en av dere foreldre?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:30   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er vel ikke tull - det er de retningslinjene google har valgt for sine produkter. At man må være 13 år for å ha egen, selvstendig konto. Man kan ha en konto som er knyttet opp mot foreldrenes, men den kommer selvfølgelig med en del kjipe forbehold.

Skjønner at det er kjipt å være ti år og miste youtubekontoen sin. Det er ikke mulig å flytte den over på en av dere foreldre?

Mulig jeg kan overføre det på mannen og bruke hans fødselsdato.
Jeg skjønner jo greia. Men samtidig er jeg lite lysten på å bekrefte fødselsdato for noen på nett. Kun det jeg faktisk må.
Tror ikke jeg har verifisert min egen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:37   #4
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mulig jeg kan overføre det på mannen og bruke hans fødselsdato.
Jeg skjønner jo greia. Men samtidig er jeg lite lysten på å bekrefte fødselsdato for noen på nett. Kun det jeg faktisk må.
Tror ikke jeg har verifisert min egen.

Kan du ikke legge inn din egen fødselsdato? Jeg har registrert googlekonto på ungene med min fødselsdato, måtte ikke bekrefte noe ut over dette.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:46   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Kan du ikke legge inn din egen fødselsdato? Jeg har registrert googlekonto på ungene med min fødselsdato, måtte ikke bekrefte noe ut over dette.

Jo. Men da må jeg endre navnet hans?
Og kan jeg ha flere kontoer?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:49   #6
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Jeg har 3 googlekontoer, så man kan fint ha flere.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 19:52   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg har 3 googlekontoer, så man kan fint ha flere.

Da er kanskje det det enkleste. Men jeg kjenner liten lyst til å verifiserer meg. Men klart, 10 åringtårer er magiske, selv mot datalagringsvegring

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 20:27   #8
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Jeg har også 3 googlekontoer med 3 ulike navn, lik fødselsdato. Kan ikke huske at jeg måtte verifisere noe som helst.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 20:35   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Jeg opprettet en Googlekonto for jobben i 2017 og måtte også bekrefte med Bankkort for kort tid siden. Var først skeptisk men gjorde det så ikke den mailen ble slettet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-21, 21:32   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Måtte en sånn runde med ungene også, husker ikke hvordan vi løste det for de to eldste fikk konto før disse barne - kontoene kom så de har konto med falsk fødselsdato....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-21, 11:00   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stengt Google konto?!?

Min har konto med falsk fødselsår. Det var noe han gjorde selv for lenge siden. Han kan mer om data enn meg, og spurte aldri om lov. Tror aldri han ble bedt om å bekrefte det på noen måte, men jeg aner ikke. Nå er han nesten myndig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 22:27   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stengt Google-konto?!?

Vi har lagt til foreldrekontroll (family link) med våre Google-konti. Nå har ikke mine YouTube-kanal, men det høres rart ut om barnet mister denne om du legger deg til med foreldrekonto.

Mine har beholdt alle apper og tilganger som de hadde, men de må be om tillatelse om de skal laste ned noe eller prøver å se noe med aldersgrense. Synes det fungerer godt.

Her er tips til oppsett om det er aktuelt:
https://www.barnevakten.no/android-i...nger-for-barn/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 23:34   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stengt Google-konto?!?

Sånt løser vi med falsk fødselsdato.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 00:16   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stengt Google-konto?!?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Sånt løser vi med falsk fødselsdato.

Ja det har vi også. Men jeg har ikke noe bankkort med falsk dato :nybegynner:
Innser at en helt fake person hadde vært greit. Med bankkort, bankid og hele pakka

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no