Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spinnoff - sydentur med surt barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-19, 09:35   #101
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.888
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Det er helt fantastisk hjemme når naboene er på ferie, de er hyggelige folk, men vi bor trangt og det er mange småbarn.

Eldste ungen elsker sol, varme og shopping. Hun ser mest frem til ferien av oss alle, og er hyggeligere på tur enn hjemme. Hun var så skjønn på tur i fjor, men ble drage igjen første døgn hjemme. Nå ferierer hun på en øy med en venninne, de er i båt og har vannleker. Det er for henne en drøm som går i oppfyllelse. V kan alltids leie hytte, men aktivitetene følger som regel ikke med, ikke garanti for sol og varme heller.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 10:07   #102
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Mine unger var på «flyferie» første gang i 2014. Etter en kommentar her inne faktisk. Som stakk veldig. Noe om at man ikke ønsket en partner til ungene som aldri hadde reist og sett andre land.
Siden har vi gjort både Spania, Frankrike, Tyrkia og USA.

Men i sommer skal vi til leid sommerhus i Danmark og de gleder seg villt!
Så blasert er de ikke blitt. Vi skal kjøre danskebåten og sove på lugar. Det blir et høydepunkt. Eiffeltårnet blekner mot Color Line
Men Hytta i Valdres er fortsatt feriemål nr en for dem.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-19, 10:14   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

For meg er det viktig å ha opplevd andre land og kulturer. Men det trenger for all del ikke skje med fly. Og for egen del handler det mer om hvordan man opplever, enn hvor langreiste de er. Jeg skal seff ikke stikke under stol at jeg elsker reisene jeg har hatt til Amerika, Afrika og andre steder man «må» fly til heller altså, men man må ikke ha flydd for å kunne kategoriseres som bereist i min bok.

For meg er det en berikelse som jeg også ønsker at en partner er interessert i. Jeg må dele en utreisetrang med partner og en interesse av å oppleve verden slik den er på stedene man reiser til, ikke bare for strandas skyld.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 12-07-19 kl 10:21.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 12:37   #104
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Vi har også bobil, og koser oss i fint vær. Kjøpte påsken i 2018 og veldig spent på hvordan en 9 og en 14 åring taklet det. Gikk over all forventning, og i år går turen en uke til Sverige med noen vennepar og så en uke på Sørlandet med eldste og svigerinnen min, de har hver sin vogn, mn da har vi jo bil vi kan låne. Lillesøs på 15 gleder seg til Sverige, men skal få slippe siste helgen med familien, da satser vi på å avslutte i Mikkelparken.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 12:45   #105
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mine unger var på «flyferie» første gang i 2014. Etter en kommentar her inne faktisk. Som stakk veldig. Noe om at man ikke ønsket en partner til ungene som aldri hadde reist og sett andre land.
Siden har vi gjort både Spania, Frankrike, Tyrkia og USA.

Men i sommer skal vi til leid sommerhus i Danmark og de gleder seg villt!
Så blasert er de ikke blitt. Vi skal kjøre danskebåten og sove på lugar. Det blir et høydepunkt. Eiffeltårnet blekner mot Color Line
Men Hytta i Valdres er fortsatt feriemål nr en for dem.

Oi, da tar du forumverdenen seriøst asså...

I couldn't care less over hva en forumamma mente om hva mine barn har opplevd av opplevelser, heldigvis er det barna som skal velge sine partnere og ikke forummødrene.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 13:56   #106
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Oi, da tar du forumverdenen seriøst asså...

I couldn't care less over hva en forumamma mente om hva mine barn har opplevd av opplevelser, heldigvis er det barna som skal velge sine partnere og ikke forummødrene.

Tenkte det samme. Heldigvis har jeg en behagelig evne til å la ting som skrives på forum prelle av som vann på gåsa.

Og sånn ellers håper jeg da ungene har helt andre kriterier når de velger hvem de skal dele livene sine med, enn hvor mange land vedkommende har vært i. De vil jo ha masse tid til å utforske land og kulturer sammen også, for alt jeg vet, voksenlivet er tross alt ganske mye lengre enn barndommen, for de fleste.

Jeg er ganske glad fordi min mann ikke la særlig stor vekt på det, da hadde vi nok aldri blitt sammen. Hvis min svigermor ønsket at han heller hadde funnet seg ei som hadde reist litt mer da hun var barn, så har hun heldigvis vært smart nok til å holde det for seg selv. Ikke at det ville hatt noen betydning det heller. Folk på forum skriver mye rart. Sånn er det bare.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-07-19 kl 14:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 14:06   #107
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Oi, da tar du forumverdenen seriøst asså...

I couldn't care less over hva en forumamma mente om hva mine barn har opplevd av opplevelser, heldigvis er det barna som skal velge sine partnere og ikke forummødrene.

Samme her, selv om jeg i utgangspunktet er enig i uttalelsen.

Men: Min sydenelskende svigerdatter, som har funnet seg min reisevante sønn, har dog møtt på kvist. Han misliker varme, strand, soling, store folkemengder og all byvandring/opplevelsesvandring, smertegrensa går ved maks 20 grader. Hun er totalt motsatt, så jeg ser for meg delte ferier for de to i tiden fremover.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-19, 23:06   #108
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nå bor vel du ikke så himla langt fra en jernbanestasjon? Du er et par timer unna Sverige, en halv dag unna København og hvis du er effektiv og drar uten pauser, er du i Spania på noen dager.

Det er ikke sånn at ferie betyr å fly.

Det tar dessverre lenger tid enn en halv dag å komme seg til Købehavn. Se f.eks. her. Med mindre du mener et halvt døgn? Europa er dessverre tragisk utilgjengelig med tog. Men klart det er mulig. Bare ikke når man er alene med et barn. Eller, ikke når jeg er alene med et barn. Mulig andre synes det er greit å reise "uten pauser i noen dager", alene med et barnehage/småskolebarn, men jeg er definitivt ikke i den kategorien.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-19, 23:31   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Jeg finner reise til København med SJ via Gøteborg på ca 8 timer, inkludert en times change over i Gøteborg. Det er ikke ille. For øyeblikket er det buss for tog til Gøteborg på grunn av linjearbeid, riktignok.

Ja, togtilbudet burde bli MYE bedre, men København er ikke utilgjengelig med tog.

Hiawata og jeg har tatt toget til Stockholm fra han var på alder med din. Det pleide å ta rundt 6-7 tiner. Nå er vi nede i under fem. Eller, akkurat nå er det buss for tog da, og tar lang tid, men det er også på grunn av arbeid på linjene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 07:30   #110
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Vi har tatt tog mellom Stockholm og Oslo mange ganger, og det er helt kurant, ja. Veldig fin og behagelig togreise som jeg liker veldig godt. (Dessverre er togreisen omtrent det eneste jeg liker med ferie i Stockholm, men det er en annen og helt irrelevant sak.) 8 timer er heller ikke ille for å komme seg til København, det er jeg helt enig i, men jeg er ikke enig i at det er "en halv dag". Men nå er jo en halv dag en veldig vag og udefinert størrelse, så det blir selvfølgelig også helt poengløs kverulering.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 07:58   #111
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

De fleste sover vel ca 8 timer og er våken 16, så 8 timer er i de flestes liv en halv dag.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 08:34   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Interessant. Jeg spurte svigerfamilien (i alt 7 voksne, som alle er mye mer reisevante enn meg), uten å legge føringer eller si hva jeg diskuterer, hvor mange timer de ser for seg dersom jeg sier vi skal dra et sted som er en dagsreise unna, og det var bred enighet om at reisen da tar maks 8 timer. En halv dag er 4-5 timer, med sterkt trykk på maks fra svigermor (som jeg tror nå frykter at vi skal reise i 8+ timer når vi skal på helgeturen de får i gave senere i høst. ).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 08:50   #113
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Jeg ville nok også tenkt at en halv dags reise er ca. fire timer, men det kan selvsagt tolkes ulikt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 09:27   #114
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

HV skrev at København er en halv dag unna. Det betyr i min verden ca 8 timer. Siden en våken dag er ca 16 timer.

En halv dag unna er ikke det samme som en halv dagsreise.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 09:49   #115
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Men jeg er ikke enig i at 8 timer er en halv dag. En dag er 8 timer, 16 timer inkluderer en kveld. For meg blir det rart om en dag skal være mer enn et halvt døgn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 10:16   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

En dag inkluderer både morgen, midt på dagen og kvelden. En dagsreise går fra morgen til kveld. Men uansett: poenget var at kontinentet ikke er utilgjengelig om man ikke kjører fly eller båt, og ikke SÅ veldig langt unna. Uten at det er et argument for at togforbindelser er god nok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 10:20   #117
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Testet her og konklusjonen her er at en dagsreise er over 6 timer.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 10:36   #118
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

En halv dag er i mitt hode 12 timer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 12:14   #119
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.276
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Dagen er tiden på døgnet med lys. Altså kan man ikke foreta dagsreiser i mørketida, og på sommeren er dagsreisene kortere sørpå enn nordpå.

I gamle dager var en dagsreise fire raster med ca ei mil til fots mellom hver rast. Altså er en dagsreise 40 kilometer. Hvis man bruker to timer på mila blir det 8 timer på ei dagsreise. Så da blir en halv dagsreise 4 timer, da.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 12:17   #120
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.875
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - sydentur med surt barn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville nok også tenkt at en halv dags reise er ca. fire timer, men det kan selvsagt tolkes ulikt.

Samme her - i en slik setting ville jeg tenkt ca 4 timer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no