Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere som tror på Gud

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 21:02   #41
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

, Mauser.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:07   #42
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg selv har vokst opp i ett kristen hjem. Hva jeg har lært er att den gangen menneskene gjorde opprør så fikk man kjennskap til det gode og det onde som gud hadde. Satan gjorde opprør og gud ga da satan rådighet til og være hersker over jorden for å vise om han mente han klarte jobben bedre. Det kommer en tid i følge bibelen da gud skal overta styringen for tusen år da skal gud vise hvordan hans plan var ment for oss mennesker var og det er total fred og harmoni det er min tolkning og tro på det jeg har lest og lært ihvertfall.
Hvorfor griper ikke Gud inn er vanskelig for meg og svare, noen ganger gjør han det andre ganger ikke. Men vi mennesker skaper selv dem onde planene og handlinger som vi gjør, og det er pga att vi har egen fri vilje som Gud ikke kan styre. Han ga oss den frie viljen som han ikke kan styre over selv ennå. Nå går det utover uksyldige barn og andre og det kan være vanskelig og tenke seg hvorfor griper ikke Gud inn når han er Gud. Jeg tror att satan ofte vill att vi skal skylde på Gud for att han ikke griper inn mens han står bak det som skjer av det onde siden han er hersker over verden som Gud ga til han den gangen i følge bibelen.
Selv lever jeg ikke som en kristen i dag, men jeg tror på dette selv om jeg har tenkt dem samme tankene som du sitter med.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:10   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg ser jo at Gud har et opplegg for de som synder. At han gir liv er jeg også med på. Frelsen er jo der for mange.

Men det med at alle mennesker har syndet - det sliter jeg med. Små barn har enkelt og greit aldri syndet. Også er det dette med at man kan vende seg til Gud og få hjelp. Man kan jo ikke det - han vil neppe stille opp for noen når han ikke stiller opp for de aller mest svake og stakkarslige.

At det finnes en ond kraft kan jeg også forstå. Men jeg kan bare ikke forstå at denne er sterkere enn Gud hvis Gud er allmektig. Da er han jo ikke allmektig?

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:02   #44
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Klart dette er noe som ikke kan forklares! Tro er jo et aktivt valg. Ingen VET jo at Gud finns, selv om man aldri så mye mener at de vet.

Jeg tror ikke man kan velge å tro, jeg tror bare at det er noe man gjør. Man kan ikke bestemme seg for å bli en kristen/muslim/hva som helst. Jeg har ikke tatt et bevisst valg. Jeg er oppvokst i en normal, kristen familie, men på et eller annet tidspunkt gikk det opp for meg at jeg ikke trodde. Ikke bittelitt en gang.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:33   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg tror. Men det er ikke et aktivt valg jeg har tatt. Hvordan kan det å tro være et aktivt valg? Man tar et aktivt valg når man velger å følge en religion eller en lære, men selve troen har ingen ting med aktive valg å gjøre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:32   #46
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Veldig interessant diskusjon, som det er alt for sent på kvelden å hive seg med i. Men må følge med videre, ja

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:36   #47
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg skjønner godt ønsket noen har om at Gud skal komme og fikse opp i dritten her på jorda, eller iallfall skåne de mest uskyldige fra råskapen som gjøres her og der.
Jeg har et todelt forhold til at "dine dager er talte" og at alt som skjer har en dypere mening... Ikke bare todelt forresten, men mangedelt. for jeg tror dessverre at noe er forutbestemt: jeg liker det ikke, og vil ikke tro det, men det er for meg tydelig at det er ikke alltid logikk i når noen dør. At ukrutt ikke forgår så lett er litt innenfor det samme, tenker jeg. For det er da pussig hvordan noen overlever både det ene og det andre, mens andre igjen bare *poff* og dett var dett...

Som ungdom opplevde jeg å få et "forvarsel" om at noen i min nære familie skulle dø. Jeg har aldri helt klart å forsone meg med hele greia at jeg faktisk fikk dette forvarselet, for det er så mye som strider med min sunne fornuft rundt det, for ikke å snakke om ubehaget ved å måtte akseptere det sok skjedde hvis jeg sier til meg selv at jeg tror på forvarselet. Men det skumle er at når jeg nå i voksen alder har snakket med søsteren til han som døde,så forteller hun meg at hun også fikk et forvarsel kort tid før han døde, vi har altså vært flere som ubevisst "følte" at noe skulle skje. Jeg kjenner jeg får gåsehud av å tenke at det var en mening i at min lille fetter skulle dø, 6 år gammel, i en tragisk hjemmeulykke. Men jeg har aldri klart å fornekte atjeg fikk forvarsel. Og man kan mene mye om sånne forvarsel, det gjør jeg også! Men problemet er at "noe" fortalte meg noe kom til å skje. Og det skjedde. Jeg skulle definitivt ønske GudHimselfTM kom og endret utfallet, men nei. Og jeg har mange ganger fått spørsmålet fra venner om jeg ikke sluttet å tro på Gud etter at min fetter døde, men det irriterende er at jeg ble bare enda mer sikker på at det finnes "noe" eller "noen"...

Og så tenker jeg at all det onde som blir gjort ikke er Gud sine handlinger, det er ikke Gud som er poblemet- det er menneskenes handlinger...
Om det hjelper å be, be om hjelp, be om støtte, be om hva-som-helst, så finnes det vel i ingen fasitsvar. JEG har aldri opplevd at noe kommer fykende ned og redder meg unna ubehageligheter eller hva det måtte være, men jeg tror likevel det hjelper mer å be enn å ikke gjøre det: litt i tråd om at gode tanker er bedre for verden enn onde tanker (tankens kraft i inkaenes religion fascinerer meg).

Dette ble rotete, kjenner jeg. Bær over omdet for mye uforståelig svada.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:52   #48
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg tror også.

Og jeg er slettes ikke enig i at Gud aldri griper inn. Altså, han griper ikke inn på den måten man ser i f.eks. "Life of Brian", med mørk stemme fra oven og en gigantisk pekefinger som fy-fy-er! Men i form av oss mennesker. I form av alt det gode som skjer på jorden. Redningsarbeiderne som daglig ofrer liv og helse i krigssoner, leger uten grenser som daglig tar seg av de svakeste, medmennesket som redder deg fra drukningsdøden og kompisen som snakker deg bort fra selvmordstankene.

Jeg tror ikke Gud griper inn i alle tenkelige situasjoner, jeg tror nemlig også på tilfeldigheter og uforklarlige hendelser, men at han påvirker og bruker det gode i oss og på den måten viser nærhet - det tror jeg på.

Jeg synes det er vanskelig å forklare hva jeg tror, det er derfor jeg har troen i meg og bruker den til å skape noe positivt selv. Hva kan jeg gjøre, hvem kan jeg hjelpe, hva kan jeg si for å bli hørt. Jeg lener meg på troen, men jeg gjemmer meg ikke bak den.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 06:51   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Mye handler vel om at man må se de tingene som kan defineres som Guds inngripen. Noen kan definere slikt som flaks, tross alt (ikke selvmordsforsøk altså, men andre ting)

Jeg definerer meg som et særdeles heldig menneske. Har jeg hatt en sterkere Gudstro har jeg nok definiert meg som svært velsignet. Uansett er jeg takknemlig da....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 07:38   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Gud ønsker ikke lydige tjenere, men mennesker som tilber av kjærlighet. Kjærlighet forutsetter fri vilje.

Det onde kom med syndefallet. Mennesket var i utgangspunktet skapt til nær relasjon med Gud i Edens hage. Gud ga dem alt de trengte, men forbød dem å spise av kunnskapens tre. Det gjorde de jo likevel, og i samme sekund ble mennesket opptatt av seg selv og sitt. De løy og kastet skyld på hverandre, og synden var i verden.

I Edens hage stod også Livets Tre, som ga evig liv. Gud var nødt til å vise Adam og Eva ut av hagen, for ingenting ville vært verre enn en evighet av liv med synd, ondskap, lidelse og sorg.

Gjennom det gamle testamentet gjør Gud stadige forsøk på å gjennopprette relasjonen med mennesket. Uten å lykkes. Han gjorde et forsøk på utrydde synden og reddet de rettskafne menneskene han kunne finne. Det var vel ikke fler enn Noah og familien hans. Han kunne selvsagt ha fjernet fri vilje, men ville ikke det også ta vekk selve essensen i mennesket? Evnen til å elske betingelsesløst?

Gud tåler ikke ondskap, synd. Men ondskapen er menneskenes verk, ikke Guds.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 07:51   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Og apropos underene Gud gjorde gjennom Jesus, som vann til vin, helbrede syke, osv: Da Jesus forlot vår verden ble denne oppgaven, å forvalte Guds rike på jord, overlatt til oss mennesker, ved Den Hellige Ånd. Det vil si at å gjøre under er vår oppgave nå. Hva er det som hindrer oss? Vi vil ikke alltid lykkes, men for det meste av tiden så prøver vi ikke en gang.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 07:57   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Niobe - takk for forklaringer. De belyser en god del.
Jeg benytter anledningen til å si tusen takk til de som svarer på dette. Det er vanskelige ting å spørre om fordi det jo er å stille kritiske spørsmål til noe som er viktig for en. Det er ikke meningen å vinne noen diskusjon heller - jeg er oppriktig interessert i å finne ut sammenhengen her.

Det med at det er opp til menneskene nå kan jeg skjønne. Det kan forklare det som skjer. Men det innebærer jo da at det ikke er noen hjelp å hente hos Gud mer? Vi må gjøre jobben selv?

Dermed lurer jeg fremdelers på hvorfor noen tror at de kan hente hjelp hos Gud når det forekommer tortur av babyer hvor han ikke griper inn?

Da vil han jo ikke gripe inn og hjelpe noen andre heller? Annet enn at de kan hjelpe seg selv ved at de får styrke fra seg selv fordi de tror da - som for meg som ikke tror blir en slags meditasjonsteknikk hvor man ikke henter noe utenfra?

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 07:58   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg har ikke lest alle lenkene dere har lagt ut enda, men jeg kommer til å lese dem. Tusen takk.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:04   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Det er definitivt hjelp å hente hos Gud. Den Hellige Ånd er gitt av Gud, og en forutsetning for å utføre undrene. Og jeg ser folk hente håp, tro og styrke hos Gud; hvor mye kan man egentlig utrette uten?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:08   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er definitivt hjelp å hente hos Gud. Den Hellige Ånd er gitt av Gud, og en forutsetning for å utføre undrene. Og jeg ser folk hente håp, tro og styrke hos Gud; hvor mye kan man egentlig utrette uten?

Jeg utretter jo mitt jeg, og jeg henter ikke noe fra Gud. Men jeg ser hva du mener også.

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:11   #56
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Poenget er vel at for de som tror på Gud, så er det definitivt hjelp å hente.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:14   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poenget er vel at for de som tror på Gud, så er det definitivt hjelp å hente.

Men hvorfor er det hjelp å hente for de som tror når det ikke er hjelp å hente til de som trenger det mest? Som små barn? Evt små barn som tror til og med?

  Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 09:17   #58
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men hvorfor er det hjelp å hente for de som tror når det ikke er hjelp å hente til de som trenger det mest? Som små barn? Evt små barn som tror til og med?

Hvordan vet du at de ikke synes de får hjelp? Selv om livet kanskje ikke blir godt der og da?

Det er mange ganger jeg har bedt om styrke til å holde ut, heller enn å få slippe. Utad ser det kanskje ut til at jeg ikke får noe i det hele tatt.

Ingen har lovet de troende at livet vil lett eller rettferdig. Heller tvert i mot.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 10:55   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Dermed lurer jeg fremdelers på hvorfor noen tror at de kan hente hjelp hos Gud når det forekommer tortur av babyer hvor han ikke griper inn?

For å summere det opp med en vits;

En blondine trengte penger og ba til gud om å vinne i lotto.

Så var det mye frem og tilbake (for jeg husker ikke hele vitsen) og da blondinen for tredje gang gråtkvalt henvendte seg til gud om å vinne i lotto, for nå var hun på livets rand, så tordnet det fra oven; Du må da pokker meg ta å levere inn en kupong først!

Ja, en vits, men jeg tror det er dette som er poenget. Styrken kan vi få fra gud (eller de som tror iallfall), men handlingen må vi foreta selv. Dermed kan gud ikke hjelpe til med annet enn å være "tilstede" for moren til det drepte barnet, når noen tidligere har valgt å ikke følge den rette veien ved å ikke drepe barnet i utgangspunktet. Men da må moren være villig til å ta imot denne støtten og da må hun jo tro og dermed sette sin lit til at gud kan bidra til å gjøre sorgen hennes lettere. Sånn jeg har forstått det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:02   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

En fortelling til:

En mann døde og kom til himmelen. St. Peter viste ham rundt, og blant annet gikk de forbi en stor lagerbygning. Mannen ble nysgjerrig og spurte St. Peter hva som var i bygningen. St. Peter dro på det og ville ikke helt svare, men mannen ga seg ikke. Til slutt viste St. Peter ham inn i bygningen.

Der var det rader på rader med uåpnede gaveesker. De gikk langs radene og kikket på eskene, som alle var merket med navn. Til slutt kom de til en reol full av gaveesker med mannens navn på. Han kikket forundret på dem, og spurte St. Peter hva det var.

St. Peter svarte: Det er alle velsignelsene og bønnesvarene Gud har ønsket å gi deg, mens om du aldri har bedt om...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no